65.000 lege rijen in mijn werkblad

Prutser

Ik heb in mijn werkblad, onderaan mijn gegevens, een massa lege rijen staan.
Ik heb reeds de oplossing geprobeerd in dit forum van Ingrid (bericht >
ctrl+end van in 2004), maar om de één of andere reden lost dit mijn probleem
niet op.
Is er nog een andere manier om die lege regels te verwijderen?

Manu

]-[oRus

Op 11-01-2010 22:44, Prutser schreef:

Je kan lege regels niet verwijderen. Wel moet je er voor zorgen dat de
regels echt leeg zijn, dus geen opmaak o.i.d.

Wil je ze niet zijn, dan kan je ze selecteren en vervolgens verbergen.
Dit geldt ook voor kolommen. Wat rest is dan alleen een grijs vlak.

--
Vriendelijke groeten,

]-[oRus
www.smallsystemservice.nl

Prutser

Hoi,
Zover als ik kan zien, zijn de cellen leeg. Ik heb ze toch tenminste
allemaal geselecteerd en geledigd.

Ik heb het opgelost, door alle gegevens te kopiëren naar een nieuw werkblad.
Bedankt voor de reactie.

]-[oRus

Op 11-01-2010 23:54, Prutser schreef:

> [...]
> allemaal geselecteerd en geledigd.
>
> Ik heb het opgelost, door alle gegevens te kopiëren naar een nieuw werkblad.

Nu snap ik iets niet.
Je probleem is dat je lege rijen hebt.
Je stelt nu dat ze ook leeg zijn.
Je wilt ze verwijderen, maar dat kan niet.
Nu heb je de gegevens gekopieerd naar een nieuw blad en daar heb je dus
weer een hoop lege regels na je gegevens. Wat heb je nu bereikt?

Robbe

Hallo,

Heb ik ook regelmatig voor :-S

Eens er iets heeft ingestaan, onthoudt excel dat, en ga je met Ctrl-end naar
de laatste cel waar ooit iets heeft ingestaan; tot daar aan toe, maar ook het
bestand wordt megagroot. Dus als er ooit 60.000 rijen hebben ingestaan, en je
verwijdert er 59.999, kan je nog een bestand van 10 mega hebben...

Voor zover ik weet is kopiëren naar een nieuwe map de enige oplossing...

]-[oRus

"Robbe" <Ro...@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> [...]
> verwijdert er 59.999, kan je nog een bestand van 10 mega hebben...
>
> Voor zover ik weet is kopiëren naar een nieuwe map de enige oplossing...

Dat ontstaat als je de gewoonte hebt om voor bv. de opmaak altijd een hele
rij of kolom te selecteren en die de opmaak te geven.
Omdat alle cellen van die rij/kolom die opmaak hebben, heeft ook de laatste
cel dat. Als je een rij weghaalt wordt de opmaak weer in de nieuw
toegevoegde rij overgnomen.
Alleen de rij/kolom selecteren de opmaak verwijderen helpt dan. Of
natuurlijk alle inhoud naar een nieuw blad kopiëren (als dat handiger is).

Prutser

"]-[oRus" schreef:

> .
> Dat had ik dus gedaan, enkel de gegevens gekopieerd naar een nieuw werkblad.

Bedankt alsnog.
Manu