Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

excel-beveiliging opheffen

7 views
Skip to first unread message

Martinv

unread,
Jan 18, 2004, 12:10:16 PM1/18/04
to
Is er een andere manier waarop een excel-bestand beveiligd kan zijn tegen
bewerken?
Ik probeer een wachtwoord te achterhalen maar krijg daarbij de melding dat
er zich geen VBA macro's in het document bevinden.


john philippen

unread,
Jan 18, 2004, 12:24:09 PM1/18/04
to
zit er dan wel een wachtwoord op
Extra, Beveiling, en dan kiezen voor opheffen
als er geen w8woord in zit kun je nu gewoon op ok klikken


--
John Philippen
snozuf222 zonder dit@ ditweghalen hotmail.com
"Martinv" <mart...@wanadoo.nl.invalid> schreef in bericht
news:400abdfc$0$322$e4fe...@news.xs4all.nl...

Martinv

unread,
Jan 18, 2004, 12:36:40 PM1/18/04
to
> > Is er een andere manier waarop een excel-bestand beveiligd kan zijn
tegen
> > bewerken?
> > Ik probeer een wachtwoord te achterhalen maar krijg daarbij de melding
dat
> > er zich geen VBA macro's in het document bevinden.
> >
> >
>
> zit er dan wel een wachtwoord op
> Extra, Beveiling, en dan kiezen voor opheffen
> als er geen w8woord in zit kun je nu gewoon op ok klikken
>
>
Ja, er zit een wachtwoord op, bovenstaande heb ik dus al geprobeerd maar
helaas.


Martinv

unread,
Jan 18, 2004, 12:57:13 PM1/18/04
to
btw, het bestand is te vinden op http://www.martinv.nl/soccer.xls

"john philippen" <snoz...@hotmail.com> schreef in bericht
news:O3ML7fe3...@TK2MSFTNGP10.phx.gbl...

Ingrid Baplue

unread,
Jan 18, 2004, 4:18:38 PM1/18/04
to
Als je de code wilt zien kan je misschien beter eens een mailtje sturen naar
de maker van dat document.

--
Ingrid Baplue
Microsoft MVP - Excel
http://users.pandora.be/ingrid/excel/

Dit bericht is geplaatst in een nieuwsgroep. Post je evt antwoord of
vervolgvraag graag in de nieuwsgroep a.u.b.

Martinv schreef in news:400ac8fa$0$329$e4fe...@news.xs4all.nl

Quandan - Marcel Kreijne

unread,
Jan 19, 2004, 9:26:01 AM1/19/04
to
Ingrid,

Wat ik me wel afvraag is: Hoe kan ik mijn VBA code beschermen met
'unviewable' in plaats van de standaard password pop-up? Tot nu toe had ik
het idee dat deze melding kwam bij code die in C geschreven was... is dat
juist, of is er een manier om in VBA geschreven code ook op deze manier
onbereikbaar te maken?

Met vriendelijke groet,

Marcel Kreijne
Quandan - steunpunt voor spreadsheetgebruikers
www.quandan.nl

"Ingrid Baplue" <ingrid_bap...@hotmail.com> schreef in bericht
news:%23%23b2Rig3...@TK2MSFTNGP10.phx.gbl...

Ingrid Baplue

unread,
Jan 19, 2004, 5:09:47 PM1/19/04
to
Ik weet niet of ik het helemaal begrijp.
Als je de code in de VB-editor maakt, dus met VBA, dan kan je het project
beveiligen met een wachtwoord.
Als je een invoegtoepassing maakt met een andere programmeertaal, zoals bijv
C++, C#,... dan is die code niet zichtbaar te maken in de VB-editor, deze
zal die code trouwens niet kunnen verstaan ook niet.

--
Ingrid Baplue
Microsoft MVP - Excel
http://users.pandora.be/ingrid/excel/

Dit bericht is geplaatst in een nieuwsgroep. Post je evt antwoord of
vervolgvraag graag in de nieuwsgroep a.u.b.

Quandan - Marcel Kreijne schreef in
news:400be8f4$0$316$e4fe...@news.xs4all.nl

0 new messages