vullen lege cellen

martin

In een kolom staat een getal, daarna een aantal lege cellen en dan weer een
getal meet dan weer een aantal lege cellen.

Hoe kan ik de lege cellen onder de getallen laten vullen met dat getal. Dus

5

8

10

wordt

5
5
5
5
5
8
8
8
8
10

etc.

wie.niet

"martin" <m.w.pa...@kpn.com> schreef in bericht

> [...]
> getal meet dan weer een aantal lege cellen.
>
> Hoe kan ik de lege cellen onder de getallen laten vullen met dat getal.

<knip voorbeeldje>

Stel jouw getallen staan in kolom A
zet dan in kolom B de formule (vanaf B2 naar beneden) : =IF(A2="";B1;A2)

Ingrid

Volgende VBA-code zal in kolom k de lege cellen vullen met de waarde van de
bovenliggende cel:

Sub LegeCellenVullen()
Dim r, k As Long
k = 1
For r = 2 To ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell).Row
If Cells(r, k) = "" Then _
Cells(r, k) = Cells(r - 1, k)
Next r
End Sub

Om de macro in het document te kopiëren ga je als volgt te werk:
druk op Alt+F8
typ een naam voor de macro
klik op de knop Bewerken
kopieer nu de code tussen de regels Sub en End Sub

Ingrid

"martin" <m.w.pa...@kpn.com> schreef in bericht

Nexcel

Selecteer de kolom en geef CTRL-G, klik Speciaal en dan Lege waarden. Geef
nu =A1 (als je de cursor A2 staat, of =B4 als de cursor in cel B3 staat,
enzovoorts) en CTRL-ENTER. In het menu: Bewerken | kopiëren en vervolgens
Bewerken | plakken speciaal, waarden.

Klinkt ingewikkeld maar valt reuze mee.

Nex'

"martin" <m.w.pa...@kpn.com> schreef in bericht