Externe harde schijf

rayke

Windows XP - SP 3:
Nieuwe externe harde schijf van 1 TB. Hoe moet ik aansluiten? Eerst pc
opstarten en daarna harde schijf inpluggen (USB2) en inschakelen? Of
omgekeerd: eerst HS inpluggen en daarna pc opstarten?
Dezelfde vraag voor mijn andere pc met Windows 7.
Die externe harde schijf is al voorgeformatteerd, en ik zou die ook willen
in partities onderverdelen.
Wie geeft goede raad?

Gandalf G

"rayke" <brug...@verzonnen.invalid> schreef in bericht

Ga naar de site van de producent / fabrikant van de harde schijf en daar
vindt je uitgebreide specificaties van debetreffende serie!!!
Bij aanschaf is er ongetwijfeld ook een handkleiding of technische
informatie meegeleverd, lees die maar eerst goed door eer je de
harde schijf aansluit!!

#gg

rayke

"Gandalf G" <Gand...@imaginary.com> schreef in bericht

Aan #gg
In de doos steekt alleen maar een tekeningetje hoe je het toestel fysisch
moet aansluiten, maar in de verste verte geen woord over het wanneer.
Zal naar de site van WesternDigital gaan.
Toch bedankt
rayke

s|b

On Wed, 12 May 2010 10:10:21 +0200, rayke wrote:

> Nieuwe externe harde schijf van 1 TB. Hoe moet ik aansluiten? Eerst pc
> opstarten en daarna harde schijf inpluggen (USB2) en inschakelen? Of
> omgekeerd: eerst HS inpluggen en daarna pc opstarten?

Ik sluit mijn externe hdd altijd als volgt aan:

1. PC opstarten
2. externe hdd verbinden met USB (gebeurt soms ook v��r de PC wordt
opgestart)
3. externe hdd opstarten (in mijn geval: de stekker insteken; ik heb
geen aan/uit-knop)

Uitschakelen: veilig verwijderen, stekker uittrekken, USB uittrekken

Mijn externe hdd werkt nog altijd, dus...

> Dezelfde vraag voor mijn andere pc met Windows 7.

Zelfde verhaal.

> Die externe harde schijf is al voorgeformatteerd, en ik zou die ook willen
> in partities onderverdelen.
> Wie geeft goede raad?

Waarom wil je eigenlijk in partities indelen?

Als je toch wil doorzetten, deze werkt volgens mij ook in W7:

Start > Uitvoeren > diskmgmt.msc

Dit brengt je normaal gezien naar Schijfbeheer waar je kan indelen in
partities, formatteren, verkleinen/vergroten van partities...

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>

Gandalf G

"rayke" <brug...@verzonnen.invalid> schreef in bericht

De meerderheid van de external hardeschijven zijn hotswapable m.a.w. je
kunt ze verwijderen zonder dat de computer eerst uitgeschakeld moet
worden.
http://support.wdc.com/product/install.asp?wdc_lang=en

Hoe een externe harde schijf te partitioneren:
http://tinyurl.com/35yzxsp

#gg

rayke

"s|b" <m...@privacy.invalid> schreef in bericht

> [...]

> opgestart)
> 3. externe hdd opstarten (in mijn geval: de stekker insteken; ik heb

(...)

--
> Ik usenet, dus ik ben.
> <http://www.briachons.org/>

Ik dank jullie voor de heldere uitleg.
grtjs
rayke

Nick Bouwhuis

in artikel epyZIqa8...@TK2MSFTNGP06.phx.gbl schreef rayke op
brug...@verzonnen.invalid op 12-05-2010 10:10:

Het maakt geen moer uit.. Echt niet. Het is USB dus mag je zo aansluiten

Ghost

"Nick Bouwhuis" <nickbo...@gmail.com> schreef in bericht

Partities zijn soms te vol geraakt, als je er nog wat op wil zetten.
Sommige blijken achteraf (veel) te groot.
Maak gewoon een paar mappen, dan heb je die problemen niet.
Ghost

Matthe

"Ghost" wrote:

> .

Matthe

Om een of andere reden krijg ik steeds een foutmelding als ik een nieuwe
thread wil posten. Als ik reply lukt het echter wel ???