Instabiel lokaal netwerk

Zeebeest

Dames en heren.

Ik heb een splinternieuwe modum/router (Fritzbox Fon WLAN 7340)
Drie Pc's zijn draadloos verbonden.

Twee Pc's draaien op Vista.
Een Pc draait op XP.

De XP Pc valt continu weg.
Soms wordt hij even herkent.
Maar als ik op een Vista Pc een video wil zien die op de XP Pc staat, staat
halverwege het beeld stil, omdat de Pc niet langer wordt herkent.

Voor deze Fritz modem/router had ik een Belkin modem/router en exact het
zelfde probleem.

Waarom valt de XP Pc steeds uit het netwerk weg?
Waarom stoort het openzetten van een datastroom tussen de XP Pc en de andere
Pc's de router dusdanig, dat hij overspringt op alleen lokaal netwerk of
beperkte verbinding?
(En modem/router die in alle andere gevallen niet wegvalt)

Als iemand mij een tip kan geven, hoe ik de XP Pc op een meer stabiele wijze
in mijn netwerk kan incorporeren, ben ik dankbaar.

Met vriendelijke groet,
Michèl F. van den Brun

PS. Alle drie de Pc's zijn ingesteld op mijn THUISNETWERK (de naam van mijn
mininetwerk)

s|b

On Mon, 6 Sep 2010 18:40:04 -0700, Zeebeest wrote:

> Als iemand mij een tip kan geven, hoe ik de XP Pc op een meer stabiele wijze
> in mijn netwerk kan incorporeren, ben ik dankbaar.

Stel deze vraag op

nl.comp.netwerken.draadloos

LIjkt me niet echt een hardwareproblemen vermits je hetzelfde probleem
had met een andere router...

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>

Robert Tortike

Ik denk dat het in de inbelverbinding instellingen zit .
Alle verbindingen die in het lijstje staan verwijderen want als het goed is
heb je een Lan verbinding.

"s|b" <m...@privacy.invalid> schreef in bericht news:4c862...@news4us.nl...

s|b

On Thu, 9 Sep 2010 01:59:21 +0200, Robert Tortike wrote:

> Ik denk dat het in de inbelverbinding instellingen zit .
> Alle verbindingen die in het lijstje staan verwijderen want als het goed is
> heb je een Lan verbinding.

Ik heb geen inbelverbinding en verder:
<http://www.briachons.org/art/quote/quote2.php#h2.3>

G.@imaginary®.com Gandalf G

"Zeebeest" <Zeeb...@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

Heb je bij het opzetten van het netwerkprofiel gebruik gemaakt van:
- dezelfde netwerknaam (SSID) gebruikt bij alle pc's in het netwerk
- draadloze mode "Infrastructuur'' geselecteerd voor verbinding tussen de
router en de computers
- security code PSK2 gebruikt
- hetzelfde en juiste preshared key toegepast op pc's
- uitgeprobeerd door de frequentie van de router op een hoger radio kanaal
in te stellen (bv. kanaal 11)

( Anders is het beter om de router te resetten en daarna de verbindingen
opnieuw te configureren maar dan volgens de handleiding van de router!)

#gg