Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

powerpoint presentatie hapers

4 views
Skip to first unread message

Dave

unread,
Feb 24, 2007, 4:46:03 PM2/24/07
to
Ik vermoed dat ik een hardware probleem heb, dus stel ik de vraag (ondanks
hetgeen ik Onderwerp schreef) hier in Hardware.

Ik heb een Toshiba Sattelite Pro laptop (WinXP Home), die ik gebruik met een
Philips beamer. Ik stuur de Powerpoint (Office Pro 2003) presentatie aan met
de IR afstandsbediening van de beamer, die via USB met de laptop verbonden
is. Tot ongeveer drie weken geleden werkte die probleemloos.

Het begint rond 10:15 uur op zondag in de kerk met een Mededelingen
presentatie, die zichzelf herhaalt. Ong. 15 minuten. Daarna gaat de beamer
uit, maar blijft de laptop aan met de volgende presentatie paraat (F5
ingedrukt).
Ongeveer 30 minuten later wordt de beamer weer gestart en begin ik de
volgende presentatie (de preek). Na ongeveer 5 minuten werkt de
afstandsbediening van de beamer niet meer. De presentatie is nu niet eens
meer met spatie of Enter te bedienen, alleen nog maar met de muisknop.
Herstarten van de presentatie heeft geen effect.

Na afloop van de preek, wordt een derde presentatie met de woorden van 3
liederen gestart, deze linkt door naar de medelelingen presentatie. Na afloop
van de dienst, werkt de afstandsbediening van de beamer weer.

Nogmaals, het vreemde is dat alles bijna 2 jaar lang prima heeft gewerkt,
tot ong. 3 zondagen geleden. Er valt natuurlijk TIJDENS de preek niet veel te
experimenteren.

Ik heb systeemherstel geprobeerd, maar geen van de aanwezige herstelpunten
van de afgelopen vier weken kunnen teruggezet worden (!). Iemand zei iets
over het feit dat Registry Cleaners dat proces wel eens om zeep kunnen
helpen. Leuk!

Ik heb MicroSoft Update geprobeerd en zowel Windows als Office zijn geheel
ge-update.

Ik kan natuurlijk Windows herstellen vanaf de CD of opnieuw instaleren (is
er een verschil?), maar dat is een hele berg werk (opnieuw installeren van
alle software), die ik liever nog niet over me heen haal.

Office opnieuw installeren? Maar het lijkt niet echt op een Office probleem,
eerder een hardware probleem.

Iemand enig idee. Suggestie. Help!!!

David

Mike

unread,
Feb 25, 2007, 2:33:05 AM2/25/07
to

"Dave" <Da...@discussions.microsoft.com> schreef:

> Ik vermoed dat ik een hardware probleem heb, dus stel ik de vraag
> (ondanks
> hetgeen ik Onderwerp schreef) hier in Hardware.
>
> Ik heb een Toshiba Sattelite Pro laptop (WinXP Home), die ik gebruik met
> een
> Philips beamer. Ik stuur de Powerpoint (Office Pro 2003) presentatie aan
> met
> de IR afstandsbediening van de beamer, die via USB met de laptop verbonden
> is. Tot ongeveer drie weken geleden werkte die probleemloos.
>
> Het begint rond 10:15 uur op zondag in de kerk met een Mededelingen
> presentatie, die zichzelf herhaalt. Ong. 15 minuten. Daarna gaat de beamer
> uit, maar blijft de laptop aan met de volgende presentatie paraat (F5
> ingedrukt).
> Ongeveer 30 minuten later wordt de beamer weer gestart en begin ik de
> volgende presentatie (de preek). Na ongeveer 5 minuten werkt de
> afstandsbediening van de beamer niet meer. De presentatie is nu niet eens
> meer met spatie of Enter te bedienen, alleen nog maar met de muisknop.
> Herstarten van de presentatie heeft geen effect.
>
> Na afloop van de preek, wordt een derde presentatie met de woorden van 3
> liederen gestart, deze linkt door naar de medelelingen presentatie. Na
> afloop
> van de dienst, werkt de afstandsbediening van de beamer weer

Het lijkt mij.toch een software probleem.


>
> Nogmaals, het vreemde is dat alles bijna 2 jaar lang prima heeft gewerkt,
> tot ong. 3 zondagen geleden. Er valt natuurlijk TIJDENS de preek niet veel
> te
> experimenteren.

Ik begrijp dat het probleem niet onoverkomelijk is?
Het zou overigens vreemd zijn als de hardware het altijd op hetzelfde punt
begeeft en weer gaat werken.

> Ik heb systeemherstel geprobeerd, maar geen van de aanwezige herstelpunten
> van de afgelopen vier weken kunnen teruggezet worden (!). Iemand zei iets
> over het feit dat Registry Cleaners dat proces wel eens om zeep kunnen
> helpen. Leuk!
>
> Ik heb MicroSoft Update geprobeerd en zowel Windows als Office zijn geheel
> ge-update.
>
> Ik kan natuurlijk Windows herstellen vanaf de CD of opnieuw instaleren (is
> er een verschil?), maar dat is een hele berg werk (opnieuw installeren van
> alle software), die ik liever nog niet over me heen haal.
>
> Office opnieuw installeren? Maar het lijkt niet echt op een Office
> probleem,
> eerder een hardware probleem.

Je kunt de Office Installatie repareren. Tijdens de Setup krijg je de
mogellijkheid. Ontbrekende of beschadigde bestanden herstellen.
Gaat heel soepel normaal gesproken en duurt niet lang.

> Iemand enig idee. Suggestie. Help!!!

Schakel systeemherstel eens uit. Je bent dan alle systeem hestelpunten
kwijt, maar misschien zit hier ook de fout al in.
Je kunt ze overigens toch al niet meer gebruiken.
Schakel het daarna weer in.
Kijk verder eens bij Beelscherm en Energiebeheer of er iets op 20 of 30
minuten staat ingeschakeld. Zet dit eens voorlopig op Nooit.

Mocht je het vermoeden hebben dat het door een registry cleaner is
veroorzaakt, dan wordt het wat moeilijker...
Je kan de/ bepaalde acties herstellen, maar dat moet het programma wel
ondersteunen of ingeschakeld zijn.. lukraak herstellen van acties zou evt.
ook weer problemen kunnen geven.


Dave

unread,
Mar 2, 2007, 10:36:28 AM3/2/07
to
Mike,

Op de site die ik gebruik voor dit Forum is het bijzonder moeilijk om je
antwoorden te vinden, wanneer je ze tussen mijn tekst zet. Er is ooit een
hele discussie geweest over "bovenquoters" en "onderquoters" en het kan me
eigenlijk totaal niets schelen of mensen nou boven of onder de originele
tekst verder posten of reageren. Maar "tussenquoten" maakt het erg moeilijk
om het nog te vinden en te volgen. Maar ik waardeer je reactie(s).

Afgelopen zondag heb ik als laatste redmiddel de batterijen van de
afstandsbediening vervangen. Daarna ging het feilloos. Het schaamrood zou
permanent in mijn wangen staan, ware het niet voor het feit dat ik die
batterijen enkele weken voordat het probleem zich voordeed ook heb vervangen,
omdat het zaakje toen ook haperde. Toen het DEZE keer begon te haperen,
reageerde de laptop alleen nog maar op de muis, niet meer op spatie of Enter.
Vandaar dat ik dacht dat het een hardware probleem of een ernstig software
probleem was. Het moet natuurlijk de komende weken nog blijken of het
probleem nu daadwerkelijk is opgelost. Blijkbaar waren die AA batterijen (of
1 er van) niet meer in orde. Lekker handig! :-(

Trouwens, batterijen zijn toch hardware? In ieder geval GEEN software. Dus
TOCH een hardware probleem! :-)

De andere zaken die je aandroeg had ik al nagekeken of geprobeerd.

Weet jij (of iemand anders) of het klopt dat je Herstelpunten niet terug
kunt zetten als je een Registry cleaner gebruikt hebt? Ik gebruik Norton
WinDoctor en RegScrub (freeware) en zou het bijzonder vervelend vinden als
blijkt dat ik daardoor mijn systeem niet meer kan herstellen.

David

Mike

unread,
Mar 2, 2007, 12:38:41 PM3/2/07
to

"Dave" <Da...@discussions.microsoft.com> schreef:

> Mike,

> De andere zaken die je aandroeg had ik al nagekeken of geprobeerd.
>
> Weet jij (of iemand anders) of het klopt dat je Herstelpunten niet terug
> kunt zetten als je een Registry cleaner gebruikt hebt? Ik gebruik Norton
> WinDoctor en RegScrub (freeware) en zou het bijzonder vervelend vinden als
> blijkt dat ik daardoor mijn systeem niet meer kan herstellen.
>
> David

Ik zal niet meer tussen quoten, maar wel wat knippen..;)
Dit vermoedde je ook in je eerste post, eigenlijk weet ik het niet.
Ik ken deze programma's niet.
Sytsteemherstel uitschakelen (herstarten) en opnieuw inschakelen heeft niet
geholpen? (Voor alle partities)

http://support.microsoft.com/kb/310405/nl

De optie Office herstellen ookgevonden, al hoef je deze nu niet te
gebruiken.


0 new messages