Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Age of Empires installatie

26 views
Skip to first unread message

AoE-Player

unread,
Dec 20, 2009, 8:06:02 PM12/20/09
to
Ik heb een probleem met het installeren van Age Of Empires III. Ik heb deze
spel al eerder op een ander pc geinstalleerd (met XP) en nu met een nieuw
gekocht pc (met Vista) wil ik deze spel opnieuw spelen. Maar voor de
installatie begint,krijg ik al dit bericht:

"Dit programma heeft bekende compatibiliteitsproblemen.
Controleer online of oplossingen beschikbaar zijn op de Microsoft-website.
Ams oplossingen worden gevonden, wordt automatisch een website weergegeven
die de te nemen stappen opsomt.
Programme: Age of Empires III
Uitgever: Microsoft
Locatie E:\setup.exe
Age of Empires III is incompatibel met deze versie van Windows. Neem voor
meer informatie op met Microsoft."

Als ik dan klik op "Online naar oplossingen zoeken", dan komt er te staan
dat er geen oplossingen zijn. Klik ik echter op installeren, dan installeert
hij het zonder problemen. Tot op het einde, bij de derde cd, wanneer hij op
99 procent zit. Dan krijg ik deze melding (zie afbeelding):

"Error 1305.Error reading from file C:\Program Files\Microsoft Games\Age of
Empires III\Sound\music\standaard\getoffmyband.mp3. Verify that the file
exists and that you can access it."

Door opnieuw aan te klikken, komt hetzelfde bericht terug na een tijdje.
klik ik op annuleren, doet de installatie een Rolling back action en krijg ik
dit bericht:

"Error: -1603 Fatal error during installation. Consult Windows Installer
Help (Msi.chm) or MSDN for more information."

Ik heb de orginele versie van Age Of Empires. Ook wat ik raar vond was dat
hij geen product code vroeg in het begin van de installatie. Verder heb ik
Windows Vista. Op Microsoft website heb ik gelezen dat dit probleem op te
lossen was door vista te updaten, dit heb ik gedaan maar het probleem is er
nog altijd. Ook heb ik het bestand geopend die hij vroeg, toen opende
mediaplayer en kreeg ik de melding dat ik het bestand niet kan afspelen omdat
het al in gebruik is. Bedankt op voorhand.

http://i451.photobucket.com/albums/qq240/Vatoss/screen.jpg

QPC

unread,
Dec 22, 2009, 8:15:17 AM12/22/09
to

"AoE-Player" <AoE-P...@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
news:DAADD35E-4D9D-4B59...@microsoft.com...

Heb je toevallig de 64-bit versie van Vista?
In dat geval zal het spel in de map Program Files (x86) geplaatst worden.
Misschien dat daar de fout zit.
Installeer het spel in dat geval eens 'aangepast' en kies dan voor de map
Program Files, maar dan zonder die x86 er achter.

AoE-Player

unread,
Dec 22, 2009, 12:25:01 PM12/22/09
to
Nee, ik heb 32-bit versie van Vista.
0 new messages