256x256 felbontás

Viktor Varga

to microke...@googlegroups.com
Sziasztok,

Az alap könyvekben több helyen is 256x256-ot is írnak, a 256x192 felbontás mellett, mint hardver lehetőséget.

Tudja valaki, hogy ez mit takarhatott? Hogyan lehet esetleg előhozni?

üdvözlettel/best regards: Varga Viktor
----
Futtatható fájlok/Executable files:
Futtatható fájlt vagy azt tartalmazó zip állományt kérem átnevezve küldjön, különben a víruskereső eltávolítja.
If you would like attach an executable file, please change the extension of that file, elsewhere the virus scanner removes that file.
---
Jogi figyelmeztetés/Disclaimer:
A levél tartalma csak és kizárólag a címzettekre tartozik. Nem engedélyezett ezen a címzetteken kívül bármilyen megtekintés vagy továbbítás. Ha nem érintett, akkor kérem értesítse a küldőt, és törölje az összes példányt.
This e-mail and any attachments may contain confidential material for the sole use of the intended recipient(s). Any review or distribution by others is strictly prohibited. If you are not the intended recipient, please contact the sender and delete all copies.

Jozsef Laszlo

to microke...@googlegroups.com

Hali

Pontosan most én sem emlékszem, de a hardver leírás említi ezt, talán valami olyan lehetőség volt, amit az alaplapon
átforrasztással lehetett volna elérni - elméletileg semmi akadálya, hiszen a 312 rasztersorba a 256 sor belefér -, de a
végleges gépeken sehol sem alkalmazták ezt. Végeredményben sok értelme nincs is, ha semmilyen program nem használja
ki ezt. De azt el tudom képzelni hogy a basic rom támogatja, legalábbis karakterkiírás szinten.
Én a hardver leírásban néznék utána.

Joco
Hozzászólás: microke...@googlegroups.com
Leiratkozás: microkey-prim...@googlegroups.com
Csoportoldal: http://groups.google.com/group/microkey-primo?hl=hu?hl=hu
Weboldal: http://primo.homeserver.hu
---
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „Microkey Primo” csoportjára.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) microkey-prim...@googlegroups.com címre.
További lehetőségekért látogasson el ide: https://groups.google.com/d/optout.

Viktor Varga

to microke...@googlegroups.com

Szia,

Az ismertetőben találtam azután, a harverben is megnéztem. A videó készítésnél említik, és utána nem sok.

192 sorral csak 6k videómem fogy el a foglaltból. 256 sor esetén lesz 8k.
+5,3 karakter sor lenne. 😃

Majd minden rejtély megoldott, a,b,c,pro, cpm. Ez ami még kérdés. Géphez most ülök kapcsolási rajzot nézni, hátha abból látszik vmi.

Üdv, Viktor

Viktor Varga

to microke...@googlegroups.com
Szia,

Rájöttem, nem a hardverben néztem, hanem a Szoftrverben kerestem hivatkozást rá, hogy van-e mód átkapcsolni és ott említették csak, de rossz helyen kerestem ott is.

A hardver füzetekben benne van:
a 43-44-oldalon, hogy T6 mezőben lévő S15-16 (192)  az S16-17 (256)-re kötendő át a 256 sorhoz és
és a
P9 mezőben található D14-es dióda S31-31 (192) az S30-32-re kötendő át kép középre igazításához.
A memória eddig nem használt kb 2k-ja lesz a maradék képernyő tartalomé,
Szöveg szempontjából 5 1/3 új karaktersorunk lesz.

A szoftver füzetek is részetlesen foglakozik vele:
II-67 (135) oldalán írják, hogy a rajzoló rutinok nem támogatják ezt,
és a F-83 (221) oldalon pedig megtalálható a rajzoló rutin, ahol 191-re ellenőriz.

Valaki ezt már próbálta felderíteni a webolfalon található szkennelt PDF alapján, mert kézzel írott jegyzetek vannak ezen oldalakon is.
A korábbi felderítő írása szerint a
15734 címen található a SETDOT és a 15759 címen CLRDOT parancs,
melyeket a 256x256-os működéshez még a ROM-ban módosítani kellene.

Korábbi kutatónk nem foglakozott az F-81 (219) oldalon a is módosítani kellene az ellenőrzéseket, hogy több sor legyen írható, és a képernyőkezelő rutin is módosítandó lenne még.
Alapvetően 192 körüli értékek 256 körüli értékekre és 20 körüli értékek, 25 körülire módosítását jelentené ez.
(Azért körüliket írtam, mert van hogy 192-re, 192-re, van hogy 195-re ellenőriz a ROM grafikus kezelés során, és ezek sorban 255 256 és nem tudom mik kell legyenek,
illetve a karakteres kezelő rutinok is ellenőriznek hasonlóan 20 körüli értékre, ami 25-re módosítandó.

Mivel két átkapcsolással és több ROM módosítással is járna, ezért nem terjedhetett el, pedig szerintem egy dupla átkapcsoló még nem lett volna problémás, de a ROM-ot már ritkábban piszkálják.

Vajon detektálható valahogy a fenti módosítások egyike?
Írható olyan ROM kód, ami detektálja a videó módot és annak megfelelően ellenőriz, vagy ez nem lehetséges?
Az ellenőrzések nagyobb sorszámhoz igazításával futna mindkét videó módban a ROM, csak 256x192-ben nem jelezne hibát az ennél nagyobb Y értékre?

Próbálta vajon valaki?

[...]

Istvan Majzik

to microke...@googlegroups.com
Sziasztok! Érdekesség ezzel kapcsolatban, hogy a Primo C esetén is át kell kapcsolni hardveresen a 256x256-os felbontásra. A C verzió ROM-ja úgy van megírva, hogy ebbe a +2kB képmemóriába a színinformáció kerül, amit a "színező kártya" Z80-ja kiolvas és megcsapol, azaz ezt direktben nem jeleníti meg a képernyőn.

Hozzászólás: microkey-primo@googlegroups.com

Viktor Varga