Utánépítés

已查看 107 次
跳至第一个未读帖子

Marcell Szilvásy

未读,
2015年5月23日 10:57:562015/5/23
收件人 microke...@googlegroups.com
Üdv!

Szeretnék utánépíteni egy primo A-t. Nem ismerem a gépet, nincs vele tapasztalatom, nem is láttam még közelről (koromból adódóan), de hasznos és jópofa nyári projektnek tűnik az építés. A nyáktervet milyen programmal lehetne megnyitni windows 7 alól? Kapcsolási rajz létezik a géphez? Lehet, hogy én voltam a figyelmetlen, de az oldalon nem találtam. Az U880 helyettesíthető a Z80-as CPU-val? Úgy olvastam, hogy a németek nem 100%-osan másolták annak idején. Ne haragudjatok a zöldfülű kérdésekért! :)
Köszönettel: Szilvásy Marcell

Viktor Varga

未读,
2015年5月24日 01:36:272015/5/24
收件人 microke...@googlegroups.com

Szia,

Szerintem van fenn utánépítédről valami, és még a színes kártyáról is.

Emlékeim szerint volt már ilyen próbálkozás, de nem emlékszem mi lett a vége. 😃

Hozzászólás: microke...@googlegroups.com
Leiratkozás: microkey-prim...@googlegroups.com
Csoportoldal: http://groups.google.com/group/microkey-primo?hl=hu?hl=hu
Weboldal: http://primo.homeserver.hu
---
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „Microkey Primo” csoportjára.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) microkey-prim...@googlegroups.com címre.
További lehetőségekért látogasson el ide: https://groups.google.com/d/optout.

Demeter Dénes

未读,
2015年5月24日 02:48:472015/5/24
收件人 microke...@googlegroups.com
Szia,
Bár nem kedveltem, de mint érdekesség, szívesen részt veszek mindenféle huncutságban.
A képek egyszerű képfájlok, a nyák gyártók nem nagyon szeretik, de biztosan van valami lehetőség.
Szedd össze a fellehető dokumentációt (hardver-szoftver)

üdv.

Demeter Dénes
+4915211637254

--
Ezen uzenet virusellenorzesen esett at, es virusmentesnek bizonyult.
MailScanner - Email Virus Scanner

Istvan Majzik

未读,
2015年5月24日 03:02:392015/5/24
收件人 microke...@googlegroups.com
Szia!
A primo.homeserver.hu oldalon sok információ fent van:

NYÁK terv Smartwork (?) formátumban: http://primo.homeserver.hu/html/hardveratipus.html

Kapcsolási rajz a Hardver könyv melléklete: http://primo.homeserver.hu/html/doksikonyvek.html
(Ez a könyv alaposan leírja a hardver működését, élesztéshez elngedhetetlen.)

Utánépítés leírása (Riba Zoltán):

Az itt elkészített NYÁK felhasználásával egy utánépítést én is végigcsináltam, szépen működött (az EPROM-ok beszerzésével és égetésével küzdöttem egy kicsit). Azóta Primo C-re alakítottam át.

Legnagyobb gond a "billentyűzettel" várható, mert alkatrész érzékeny (válogatott 70150 IC-ket igényel). Én egy eredeti tappantyús billentyűzettel használom az utánépített verziót, de ha alkalom adódik, egy nyomógombosat készítenék a helyébe.

Üdv.
István

Marcell Szilvásy

未读,
2015年5月24日 11:18:072015/5/24
收件人 microke...@googlegroups.com
Köszönöm, így már minden infó meg van az építéshez.
Tegnap este beszélgettünk erről apámmal, neki is tetszik ez az ötlet, főleg hogy ő is ilyen gépen kezdte. Van is néhány ötlete a gép egyszerűbbé és mai keretek közt logikusabb felépítésűvé tételéhez(dual port memóriák használata ezzel a képalkotó áramkör leegyszerűsítése, epromok kiváltása).
Én egyelőre ragaszkodnék az eredeti felépítéshez, de ha az egyszerűsített változatból lesz valami, arról mindenképp beszámolok.
Az eredeti megépítéséhez viszont kellene néhány 4116, ami nem tudom honnan lesz. Nincs rá tippetek, hogy honnan lehetne szerezni, lehetőség szerint nem aranyáron?

Istvan Majzik

未读,
2015年5月24日 11:32:412015/5/24
收件人 microke...@googlegroups.com
4116 RAM-ot annak idején a HQ Elektronika Kft-nél vettem (szerencsére nem kellett 24-et venni), de ahogy látom a web lapjukon, már nincs.
Az előbb elfelejtettem írni, hogy nem kell NDK-s U880, rendes Z80-nal is működik (turbo üzemmódhoz minden bizonnyal jobb is).

--

Demeter Dénes

未读,
2015年5月24日 13:17:572015/5/24
收件人 microke...@googlegroups.com
Az U880-at ugyanúgy használhatod mint a Z-80-at, a definiált
utasítások között nincs különbség. A vérbeli NDK-sok anno ezt
2,5 mm-es raszterra készítették, de bele lehet a panelba tuszkolni.

Demeter Dénes
+4915211637254

Lénárt Attila

未读,
2015年5月24日 16:20:282015/5/24
收件人 microke...@googlegroups.com
Szia!

Ha érdekel 4116 úgy emlékszem van pár vadi új valamelyik dobozomban. Ha jól emlékszem 90ns-os vagyis gyors, a TVC-ben is ilyen van.
Rákerestem a boltokban de én se találtam.

üdv
Attila

Gábor Hillebrand

未读,
2015年5月25日 14:06:252015/5/25
收件人 microke...@googlegroups.com
Nekem meg van minden doksi. Kb. 3 napja találtam meg. Sajnos a scannerem még nem működik.

--

Istvan Majzik

未读,
2015年5月25日 15:33:012015/5/25
收件人 microke...@googlegroups.com
Gábor, van olyan doksid is, ami még nincs meg a primo.homeserver.hu oldalon (ld. Dokumentációk)?
Azt tényleg jó lenne beszkennelni.

Gábor Hillebrand

未读,
2015年5月26日 00:54:272015/5/26
收件人 microke...@googlegroups.com
Ha csak azok vannak amiket az oldalon láttam akkor van. A primo A teljes kapcsolási rajza nálam megvan. Működésbe hozom a scannert, akkor feltöltöm.

Marcell Szilvásy

未读,
2015年5月26日 12:35:562015/5/26
收件人 microke...@googlegroups.com
A hardver füzet végén van teljes oldalas kapcsolási rajz, elég jó minőségben, így azzal nem biztos, hogy érdemes bajlódni.

Robert Miszlai

未读,
2015年5月26日 13:13:512015/5/26
收件人 microke...@googlegroups.com
Szia
Újjáépíteni? Miért nem veszel egy alig-használt újat  (kb 5000 Ft.-ért)
Mind az A, sőt B típus is felbukkan rendszeresenaz apróhirdetési portálokon..

Sok sikert a projekthez

--

Demeter Dénes

未读,
2015年5月26日 13:41:192015/5/26
收件人 microke...@googlegroups.com
én is vennék ha látnék

Demeter Dénes
+4915211637254

Marcell Szilvásy

未读,
2015年5月26日 14:10:002015/5/26
收件人 microke...@googlegroups.com
1, Szeretek építkezni, méregetni.
2, Sajnos nem hiszem, hogy 5000 forintért meg lehetne venni bárhol is használtan, mostanában nagy kultusz van a 8-bites gépek körül, így elég drágán jönnek-mennek. Egy mezei C64-ért magnóval, joystickkal is hajlamosak 10-15000-et elkérni, pedig abból nem 8000 darab készült. Esetleg egy lomtalanításnál lehetne olcsón, vagy ingyen Primot szerezni, de ahhoz szerencse kell.

Mári Zsolt

未读,
2015年5月26日 14:29:512015/5/26
收件人 microke...@googlegroups.com

Primo b? Szólj ha találsz annyiért...

Demeter Dénes

未读,
2015年5月26日 17:43:382015/5/26
收件人 microke...@googlegroups.com
Neked szóljak?

Demeter Dénes
+4915211637254

Mári Zsolt

未读,
2015年5月27日 00:22:462015/5/27
收件人 microke...@googlegroups.com

Szerintem mindenkinek ;-).

Demeter Dénes

未读,
2015年5月27日 00:26:042015/5/27
收件人 microke...@googlegroups.com
Halló lányok-fiúk,

Megvételre keresek egy prímót!
"Nem baj ha olcsó, de legalább működik" jeligére :-)

Demeter Dénes
+4915211637254

Mári Zsolt

未读,
2015年5月27日 00:58:152015/5/27
收件人 microke...@googlegroups.com

Köszi, ez biztos eredményes lesz ;-)

Lovas Robert

未读,
2015年5月27日 01:21:512015/5/27
收件人 microke...@googlegroups.com
Sziasztok!

Eljött az én pillanatom! Évekig lapulok csendben a listán és most...

Van egy billentyűs gépem. Ki mit ad érte?

Mári Zsolt

未读,
2015年5月27日 03:11:332015/5/27
收件人 microke...@googlegroups.com

Üdv!

Én 15-öt mondanék, ha éppen nem építkeznék. Fácsén is van 1-2 csoport, ahová feldobhatod. Retropages és retro számítógép és játék piac nevű csoportok.

Üdv!

Lovas Robert

未读,
2015年5月27日 16:52:562015/5/27
收件人 microke...@googlegroups.com
No, itt van pár kép róla:

Teljesen frissek, ma készítettem őket.

Nem szeretném, ha hozzá nemértő kezébe kerülne. Első körben inkább próbálkozom itt a listán. Hátha van köztünk valaki, akit érdekel!

Gmiki

未读,
2015年5月28日 07:13:292015/5/28
收件人 microke...@googlegroups.com

Sziasztok!

Én egy  szép állapotú Primo B gépért 20-25eFt bármikor megadnék (állapottól függően).

Az után gyártáshoz:

Ha ismét gyártatásra kerülne egy alaplap széria (mint néhány évvel ezelőtt) én beneveznék 1-2 db-ra.

Üdv: Gmiki

gmi...@freemail.hu

Istvan Majzik

未读,
2015年5月28日 07:20:112015/5/28
收件人 microke...@googlegroups.com
Húha, ez egy dobozos, teljes, B sorozatú gép, ez nálam legalábbis 25-nél kezdődik!
Plusz értek is hozzá (de azt hiszem, a listán ez mindenkiről elmondható :).

Mári Zsolt

未读,
2015年5月28日 07:55:332015/5/28
收件人 microke...@googlegroups.com

Én nem értek hozzá, csak gyűjtöm ;-).

Demeter Dénes

未读,
2015年6月4日 04:40:322015/6/4
收件人 microke...@googlegroups.com
Sziasztok,

Merre találok prímó kapcsolási és beültetési rajzot?

üdv.

Demeter Dénes
+4915211637254

Istvan Majzik

未读,
2015年6月4日 04:54:162015/6/4
收件人 microke...@googlegroups.com
http://primo.homeserver.hu/html/doksikonyvek.html

Itt a "Primo füzetek - Hardver"  mellékletei (a PDF végén).

Demeter Dénes

未读,
2015年6月4日 07:09:232015/6/4
收件人 microke...@googlegroups.com
Sajna az csak a szinesítő rész

Demeter Dénes
+4915211637254

Istvan Majzik

未读,
2015年6月4日 08:44:092015/6/4
收件人 microke...@googlegroups.com
Nem, ez csak az alap Primo:
Ennek a végén (az utolsó 2 oldal) a kapcsolási rajz és beültetési rajz.

Demeter Dénes

未读,
2015年6月4日 10:16:512015/6/4
收件人 microke...@googlegroups.com
Letöltöttem, köszönöm.
Van egy billentyűs gépem, azt próbálom életre kelteni.
Azt hittem a billentyűk ugyanúgy vannak rajta mint az
érintésen, de tévedtem.

Demeter Dénes
+4915211637254

Szilard Lovas

未读,
2019年7月21日 03:56:542019/7/21
收件人 Microkey Primo

Üdv, nem maradt esetleg valakinek legyártott PCB?
Köszönöm szépen.
回复全部
回复作者
转发