ptp vs Basic text fájl

Krisztián Németh

to microke...@googlegroups.com
Sziasztok!

Tegnap egy kis nosztalgiából átírtam a Lóverseny basic programot, hogy lehessen fogadnia győztes lóra, és a végén kiírja a győztes fogadó nevét.

Pár soros átalakítás, de én már nem emlékeztem, hogy Basicben programozni _ennyire_ nagyon rossz :D Rettentő, pláne a Primo billentyűzetén, de szerintem a többi hasonló 8 bites gép sem lehetett jobb. 3 sor odébb rakása 5 hosszú perc szenvedés volt
edit 315
jobb nyíl 3x, bal nyíl 3x, új sorszám beírása (510), shift+jobb nyíl majd egy új sorba 315 enter. Utána list 500-, hogy hogy is állunk. Majd ez még kétszer.

Gondoltam milyen menő lenne legalább egy rendes PC-s szövegszerkesztőben megszerkeszteni a forrást, és visszatenni kazira. A weblapon nem találtam basic (text) fájl -- ptp konvertert. Írt esetleg ilyet valaki?

Ha nem, az sem baj, végül is így autentikus a fíling, csak hát kicsit fájdalmas :)

Amúgy az az érdekes, hogy ezek a korabeli gépek anno sokunkkal megszerettették a számítástechnikát, ahelyett, hogy megutáltuk volna, ami szerintem bőven jogos lett volna :)

Ja, és kipróbáltam a manic miner-t. Kb egyetlen szörnyet sem tudtam megölni, mert annyira szar ez a billentyűzet, hogy nem tudok arra menni, amerre szeretnék, lyukat ásni meg pláne nem :( Pedig anno Commodore-okon tényleg jókat játszottunk ilyen jellegű programokkal.

Köszi, ha van ötletetek a forráskód konverzióra.

Üdv:
Krisztián

ui: az is meglepett, hogy alapból mindössze 50 bájt volt allokálva az összes forráskódbeli string változóra, együttesen. Aztán kiderítettem a könyvből, hogy ha 10 clear 350-nel kezdem a kódot, akkor be lehet írni 5 játékos teljes nevét is és, és nem száll el a beszédes nevű OS error-ral...

Jozsef Laszlo

to microke...@googlegroups.com

Hali

A primoemu-ban van ilyen "begépelés" feature, amivel pc-n írt ascii szöveget az emulátor be tud gépelni. Sajnos azt a programot anno én még a dos korszak végén valójában dos-ra írtam, ezért a mai rendszereken nem fut rendesen. Legalábbis nekem 64bites win7 alatt dosbox-ban sem. Lehet, hogy egy vmware-es dos jobban vinné, nem tudom. Annyira persze jó, hogy kipróbáld, de dolgozni nem lehet vele. /És arra sincs most sok ingerem, hogy újraírjam az emulátort :-)/

Tehát valami ilyen indítással szerintem a primoemu begépeli, amit adsz neki: (többé-kevésbbé)

primoemu -textin=lovbas.txt -calib=NO

Ha meg begépelte, valahogyan ki lehet menteni ptp-be, de most nem emlékszem pontosan, hogy miképp. A weboldalon ott van a program helpjében talán.

Joco
Hozzászólás: microke...@googlegroups.com
Leiratkozás: microkey-prim...@googlegroups.com
Csoportoldal: http://groups.google.com/group/microkey-primo?hl=hu?hl=hu
Weboldal: http://primo.homeserver.hu
---
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „Microkey Primo” csoportjára.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) microkey-prim...@googlegroups.com címre.
További lehetőségekért látogasson el ide: https://groups.google.com/d/optout.

Krisztián Németh

to microke...@googlegroups.com
Oh, köszi!

Igaz, ezzel az egyik irány úgy-ahogy meg van oldva, bár a másik irány még kérdéses. De mondom, nem lényeg, csak megkérdeztem, hátha.

Amúgy nekem működik 64 bites Win7 alatt az emulátorod remekül, de persze dosbox-ban. A 0.74 verzió van fenn nekem (ez a legújabb, amit találtam) és azzal kell játszani, hogy a config fájlba mit írsz a "cycles=" sorba, ez adja meg a futási sebességet. Nekem alapból
cycles=fixed 18000
volt, mert valami játék úgy volt épp jó, de a ctrl+f11-f12-vel lehet ezt növelni (szintén a config fájlban megadott módon). A lényeg, hogy a primo emun a lóverseny pl. 30000-40000 környékén hozta az eredeti gép sebességét, de számottevő CPU használatot csak 70000 felett tudtam produkálni, szóval lehet a valódi sebesség fölé is tolni. Jól írtátok meg az emulátorokat :)

Köszi, üdv,
Krisztián