muazzam bir kalabalalığın dışına çıkmayı başaran duyarlı dostlara

merakediyorumgrubu

to merakediyorum
Merhabalar arkadaşlar,
Grupta paylaştığımız son iletide, “grup faaliyetinin devam etmesini isteyenler”den ileti göndermelerini rica etmiştik.
Grubun %10’u olumlu cevap verirse devam edeceğimizi belirtmiştik.
Grup üye sayısı 4500... Gelen ileti sayısı 120...
İlgi gösteren ileti gönderen duyarlı dostlara teşekkürler.
Bu bir veda ileti değil...  Değerlendirmedir.
Belki ilerde gruplara ilgi artabilir.
Burukluk olsa da kırgınlık, kızgınlıkla grubu kapatmak anlamsız..
Yayınladığımız iletiler duruyor. İlerde ulaşmak isteyenlere yardımcı olur umarım.
Grup iletilerinde kullanmak amacıyla Focus dergilerini buldukça toplamıştım.
Elimdeki sayıları taradıkça paylaşırız.

Grup hakkında güzel temenni ve dileklerini, sevgilerini ileten,
“NE OLUP BİTTİĞİNİ BİLMEDEN YAŞAYAN MUAZZAM KALABALIĞIN”
dışında kalmaya gayret eden, duyarlı dostlara tekrar teşekkürler...

yorum gönderen iletilerden bazılarını paylaşıyorum.
Aynı konulu veya türde yorumları eklemedim. İletisini eklemediğim arkadaşlarımız kusura bakmasın.
Konu hakkında özel olarak bir iki arkadaşa gönderdiğim iletiyi sizlerle de paylaşıyorum.
Bazı yanlış anlaşılmaları da gidereceğini zannediyorum.
”....Grup olarak başka yerlerden alıntı yapsak da çoğunlukla kendi ürettiğimiz veya çalışmalarımız.
Biz aman “üyeler çok katılımcı olsun, iletilere yanıtlar, yorumlar yapılsın, paylaşımlar gönderilsin” diye bir beklenti içinde değiliz. Hatta üyeleri rahatsız etmemek, posta hesaplarını şişirmemek için bir çok teşekkür iletilerini yayınlamadık. Bazılarını da toplu yayınladık.
Dosyalar çok indirilsin gibi bir şeyi de sorun etmiyorum.
Bunu sadece bir örnek olarak verdim, sayı belirtmek için.
Ama emek verdiğiniz bir işin kaç kişiye ulaştığı, yeni işler yapmak için hem yönlendirici hem de motivasyon açısından değeri var.
Bunu son zamanlara kadar pek önemsememekle beraber, yaptığımız çalışmaların takip edilmediği, okunmadığı, biraz da kendimizi tatmin için bir çalışmaya büründüğünü sezdim.
Biraz ara verip bu iletiyi yayınlayınca sezgilerimde yanılmadığım sonucu çıktı.
Şu anda gelen cevap sayısı yüz... yani grubun devamını isteyen sayısı bu...
Boşa uğraşıyoruz gibi bir düşüncede değilim.
Hatta kişisel olarak çok faydasını gördüğüm çalışmalarda yaptık...
Ama arz talep meselesi...
Durum gösteriyor ki bu tür paylaşımlara artık pek rağbet yok.
Şimdilik durum bu....”

From: H. Ender AKAR
ben de çok kitap taradım ders kitapları ve pahalı birkaç kitap dışında takip eden olmadı .devam etmeyin derim vaktinize emeğinize yazık

From: Cok Okur(c)
Kerem Bey, Ben grubunuzdan gelen iletileri ilgi ile takip ettim.
Ozellikle kartpostallar ve tarihi bilgileri sakladim...
Bu gruplarda uyelerin yuzde onunu paylasima cekebilirseniz kendinizi sansli gorun.
Gelelim ben niye paylasimlariniza niye katilmadim sorusuna.
Gordugunuz gibi ben Turkce harfler kullanamiyorum. Neden? Klavyem yok.......
Ilk (ve de tek) gonderdigim iletiyi siz (Evet siz: Kerem Bey) reddettiniz, Turkce harfleri kullanmadigim icin.
Siz benim yerimde olsaydiniz aktif paylasim yapar miydiniz?
Bu negatif iliskiye ragmen grubunuzu yararli buldum. Sessiz bir uye olarak kalmaya karar verdim.....
Umarim paylasimlariniza devam edersiniz....
Basarilar
Sukru

From: Ibrahim Yuncu
Kerem bey merhaba,
Düşüncelerinizde çok haklısınız. Bize çok güzel bir öğreti sundunuz.
Bu tür paylaşımlarda, yayınlayan kişi olumlu ya da olumsuz tepki bekliyor.
Ancak geri dönüş olmayınca, yayıncı da yaptığı işin doğruluğunu saptaya mıyor.
Ben şahsen kendi adıma özür diliyorum. Çok büyük bir olanağı kendi ellerimizle ittiğimiz için de üzgünüm.
Emekleriniz için teşekkürlerimi yenilerim.
Saygılarımla.
İbrahim Yüncü

From: deniz yılmaz
ben ilgiyle takip ediyordum iletilerinizi hatta bir çoğunu okulda kulüp panomuzda paylaştık öğrencilerimde beğendi. devam etmenizi çok isteriz.

From: ali ünlü
Kerem Bey, bende sizin bahsettiğiniz ileti göndermeyen gruba dahilim. İletilerinizi zevkle okuyorum. Mesleğim öğretmenlik. Bunları bazen derste sunumlarımda ek kaynak olarak, bazen de panolara asark değerlendiriyorum. Siz lütfen paylaşımı bırakmayınız. Teşekkür ederim..
Ali Ünlü

From: cengiz timur
Merhabalar efendim,
Bizler sessiz çoğunluyuz ne kadar dönüp teşekkür edemezsekte (çünkü
kültürümüz eksik) harika paylaşımlarınız için geç olsada çok
teşekkürler ediyoruz,iyiki sizler varsınız,
Saygı ve sevgilerimle

From: Serkan ÇALIŞKAN
Bence grup paylaşıma DEVAM etmeli..
her gün yeni bir şey ögrenmek kadar güzel bir şey yok
Bu paylaşımla oluyor kendi adıma jpg formatındada olsa seçtiginiz bir konuyu paylaşmanız
tüm dergiyi paylaşmanızdan çok daha verimli benim için çünkü dergiyi indiriyor sonra unutuyorsun ama ileti öyle degil açık bir şekilde seni bekliyor..
emegi geçen herkese çok teşekkürler
serkan çalışkan

From: Emrah KARABIYIK

O Focus dergileri o kadar işime yaradı ki… Her ne kadar bir şey paylaşmasam da bence “devam”…

From: karagozmetin

Format olarak jpg konusu bir noktada kalmıştı yanlış hatırlamıyorsam; ne yönde gelişme olacağını beklemekteydim. Kaç kişinin hangi zaman diliminde yeni üye olduğunun bence pek anlamı yok, grupla ilgilenen pek çok sayıda kişi olduğuna inanıyorum. Klasik tavrımız ile pek yazmıyoruz, nasıl olsa bir şeyler yürüyor diye. Eğer şu %10 beklentisini belirtmemiş olsaydınız ben de yazmayanların içinde olacaktım.

Dosya indirme işine gelince, kendi adıma söyleyeyim zaman bulunan aralarda indirme yapılabiliyorum yada Outlook vb. programlarda ileti başlıkları olduğu için ihtiyaç olan konu varsa doğrudan ona yönelebiliyorum. Son dönemde jpg ekleri olduğu için ve ileti gövdesine eklendiğinden pek okunamasa da işi görüyordu (ben de jpg uygulamasını benimsemeyenlerdenim).

Sonuç olarak, belki izlenirliği, ilgiyi hissetmemiş/hissettirilememiş olunsa da grubu takip edenler var. Sosyal medya saman alevi gibi bir şey veya tam güncelimize uygun, bazı televizyon programları gibi; izle, vakit geçir ve üç gün sonra akılda bir şey yok. Bu tür paylaşımlar uzun yıllar elde kalabiliyor, arşivlenebiliyor, geriye dönük tekrar ulaşılabiliyor.

Açıklamalarınız ve paylaşım azminizin devamı için teşekkürler.

Metin Karagöz/Ankara

From: Tamer Baran
Aynı sorun her alanda yaşanıyor Kerem Bey, örneğin ben sinema yazarıyım, 5 yıl evvel herhangi bir röportaj veya eleştiriyi paylaştığımızda çok daha geniş ilgiyle karşılanıyordu. Şimdi geri dönüşüm çok çok az. Ama insanlarla konuşunca yazıları okuduklarını görüyorum. Eskisinden fazla okunuyor, ama eskisine kıyasla çok daha az tepki veriliyor. Herhalde bunun nedeni internet alemindeki çeşitliliğin çok artması. Bilgisayar başındayken okumak, bakmak isteyebileceğimiz yüzlerce şeyle karşılaşıyoruz. Bir de feys sayesinde insanlar daha fazla yazıyorlar, daha çok şey paylaşıyorlar eskisine kıyasla. Sanki eskiden "güzel bir yazı olmuş, ellerinize sağlık" cümlesine ayırdıkları vakitte, şimdi Neşet Ertaş veya terör gibi konularda görüş bildirmekle uğraşıyorlar, karikatür veya şiir paylaşarak da olsa.
Sizden aynı şekilde emek harcamaya devam etmenizi kimse talep edemez, buna hiçbirimizin hakkı yok. Ama madem "devam edelim mi?" diye sormuşsunuz, kişisel cevabım: Lütfen...
Tamer Baran

From: Mehmet Oguz Togal
Kerem Bey,
Ben sessiz üyelerinizdenim. Haklısınız sessiz kalmak küçükte olsa bir yorumda bulunmamak siz emek sahiplerinin çalışmalarının önemsenmediği şüphesini doğuruyordur. Gerçekte inanın iletilerinizi merakla bekliyor ve hemen açıyorum şöyle bir göz gezdirip kapatıyorum gece evde veya başak yr ve amanda bolca zaman ayırıp gönlümce okuyabileceğim zamana kadar bekletip keyifle ve dikkatle okuyorum. Çalışmalarınızın devamı bizi memnun edecektir.
Elinize emeğinize sağlık.
Hürmetler.
Oğuz

From: Yenicelim
Subject: DEVAM / 10 KERE
DEVAM – DEVAM

Bu gurubu çok seviyorum, sayenizde çok fazla şey öğrendim. Lütfen paylaşımlarınıza devam edin.
Bilgi eşitti para diyen çok insan var. Ama sizler çok faydalı işler yaptınız, sizlerden çok ama çok istifade ettim.
Yarım kalmaması temennisi ile...

From: Naci Püskülcü
Kerem Bey,
Merhaba; Yerden göğe kadar haklısınız.Verilen emeğe rağmen az ilgilenildiği izlenimini almak insanın şevkini kırıyor. Sırf bu nedenle 4 yıl uğraşıp emek verdiğim xing'deki 4 grubumu silip attım. İşte insana bir anda geliveriyor. Ancak size gelmesin! gerçekten çok güzel paylaşımlarda bulundunuz ve emek sarfettiniz lütfen devam edin.
Daha öncede size teklif etmiştim bizleri de işin içine sokun fotoğraf ve belge taramada JPG oluşturmada size yardım edecek ekip oluşturun. Günümüzde bu tür faaliyetler için yan yana olmak gerekmiyor, dağınık mekanlardan birbirimize yardımcı olabiliriz
Her türden yardıma hazırım.
Tekrar teşekkür eder saygılarımı sunarım.
Naci Püskülcü

From: terennüm
Paylaşımların devamından yanayım.
Bu vesileyle ilave etmek istediğim bir durum var: Özgün olmasına dikkat ettiğim ve daha önce paylaşılmadığını düşündüğüm paylaşımlarımdan sadece 1-2 tanesi yayınlandı. Emek verip, hazırlanıp gönderilen maillere ilginin az olması ne kadar emek veren kişinin moralini bozuyorsa, emek harcayıp mail gönderen kişinin mailinin onaylanmaması da o derece can sıkıcı olabiliyor. Paylaşımlarımız yayınlanmasa da biz paylaşımları takip etmeye devam ediyoruz.
Selamlar.

From: Erdoğan Tan
Sevgili Kardeşlerim,
Biraz eskiyince terimler de eski oluyor, bilmiyorum şimdilerde kullanılıyor mu ama eskiden "kantite değil kalite önemlidir" denirdi. Ben şahsen kaliteli kişilerin kaliteli güzellikleri sunması ve bizimle paylaşmasından yanayım. Az ama öz olsun. Emeğinize sağlık, durmak yok devam. Herşey gönlünüzce olsun. Selam ve sevgiler.
E.Tan

From: tamerolgun
Lütfen,hazırlaması zor da olsa iletilere devam ediniz.Severek ve
istiyerek okuyoruz.Dergi taramalarına gelince;gerçekten yazılar
okunamıyacak derecede küçük oluyor.Okunması olanaksızlaşıyor.Bunun
yerine bilim dergilerinden alınabilecek makaleleri paylaşmak olanaklı
diye düşünüyorum.Selam,saygı.Tamer

From: Hürol Baytan

Durmak yok yola devam J

Paylaşımlarınızı ilgi ve merakla takip ediyorum. Özellikle maillerinizi arşivlediğim bir klasörüm dahi var. Bu güne kadar paylaşımlarınız için herhangi bir teşekkür maili atmadım ama bunu özellikle yaptım çünkü paylaşanların şahsi mail adreslerini bilmiyorum. Güzel bir paylaşımın arkasından gelen yüzlerce teşekkür veya yorum maili de konunun özünü zedeliyor diye düşünüyorum. Eminim benim gibi düşünen bir çok takipçiniz vardır. Bilgisayar harici medyalardan bağlanan birkısım arkadaşlarımız eklere ulaşamıyor olabilirler, mesela bende mail eklerine ulaşabiliyorum ancak sanal depolara yüklediğiniz dosyaları işyerimdeki erişim kısıtları nedeniyle indiremiyorum. Ama açabildiklerim dahi bana yetiyordu. Lütfen ilgi ile takip ettiğimiz iletilerinizi aktarmaya devam edin…çünkü MERAKEDİYORUM J

Saygılar, Sevgiler…..

From: Dekran Derkenar
Ben okudum, elde 1'dir.
Yazdıklarınızda haklı olduğunuza inanıyorum gönülden, günlük hayatın stresi, baskısı ve yoğunluğu olarak algılayın derim. Hayat gittikçe zor bu ülkede, daha da kötü günler gelicek hissiyatı kuvvetli. Maaleseftir ki, bir şey yapamamanın verdiği maneviyat insanı bu hale getiriyor biraz da.
Şahsım adına gerekçelerim bunlardır, ama tüm kalbimle sizi destekliyor, çalışmalarınızın devamını yapabilecek şevk diliyorum.
Serpil

From: Yilmaz Demir
Merhaba,
yaptiginiz hizmet çok önemli. Kitap ve dergilerin digital ortama aktarilmasinin
önemi burada belirtmeye gerek yok. Benim kisisel olarak bunlara ulasma sansim yok.
Bu hizmetinizden dolayi sizlere tesekkür ederim.
Selamlar.
Yilmaz Demir
Almanya

From: mustafa gur
Sayın Gurup,
Haklısınız ama lütfen devam.Çalışmalarınızı çok ama çok enteresan ve
faydalı buluyorum ve torun larım için arşivliyorum
Onlara böyle bir arşiv bırakmak inanılmaz değerde benim için.
Başlangıçtan bugüne yapılan çalışmaları içeren disketler
yayınlanamazmı.Gurup için de bir gelir kaynağı olurdu.
Sizden mahrum kalmayı önce bana yapılabilecek en büyük haksızlık
olarak kabul ediyorum.Çünkü sizleri takdir ediyorum.
Saygılar.
Mustafa Gür.

From: Füsun Çağırgan
Merhaba,
Yaz tatili biraz uzun oluyor, uzun zaman nete girmedim, simdi bu paylasimlarinizi goruyorum uzuldum, oysa paylasimlarinizi seviyorum. Cogunlukla arkadaslarima da gonderiyordum.
Dergileri indirmedigim dogru, ancak paylasimlarinizi yeniden almak isterim. Size faydasi varsa dergileri de indiririm yeter ki gurup faaliyetine devam etsin.
Kerem bey, sosyal paylasim sitelerinin sigligindan ben de rahatsizim. Faydasiz kalabaliklar gibi geliyor bana da. Iletileriniz hayranlikla okunuyor. Paylastigimiz alanlarda da seviliyor, bilgileniliyor.
Bu grupta oldugu gibi uyesi oldugum baska gruplarda da ayni sekilde ilgisizlik var. Bir kac bin kisinin uye oldugu gruplarda yazismalara katilan kisi sayisi 10 ile sinirli. Ilgisizlik ulkemiz genelinde olustu.
Sizin paylasimlariniza geri donusumun az olma sebebi kendi adima okunmamak, degerlendirilmemekten degil, cevap vermeye gucumuzun yetmiyor olmasindan.
Cok gittigim kitapcilardan birisi daha kapanmis, yerine iki ayri telefon markasi iletisim merkezi acmis. Tanidigim bir cok arkadasta ayni seylerden sikayetci.
Saygi ile,

From: GraphTHINK!
Paylaşım konusunda ne kadar iyiniyetli ve gayretli olduğunuz şüphe götürmez. Bu grup, diğer mail gruplarından çok ayrı ve özel bir yerde.
Bence YOLA DEVAM...
Nurettin SİLİFKELİ

From: İlker Sevinç
Merhaba, Pek sesim çıkmasa da gerçekten uzun süredir ilgiyle takip ediyorum grubunuzu. İnsanlar faydalanacaksa devam eder umarım ancak sizin de ilk yazınızda belirttiğiniz gibi büyük çoğunluk ilgilenmiyorsa sizin de bunca emeği ve zamanı kendinize ayırmanız en doğrusu.
Şimdiye kadarki paylaşımlarınız için çok teşekkürler.
Saygılarımla,
İlker Sevinç

Dunyada 3 grup insan vardir.jpg