3 numere succesive

Sorin A

to Mens sana
Vad ca testul de logica si rabdare n-a avut succes.
Va propun un test de aritmetica:

gasiti trei numere intregi succesive a caror suma sa fie cuprinsa intre
1914 si 1918.

Cristian Ivan

to mens...@googlegroups.com
1914 se imparte la 3, la fel ca si 1917. Deci exista doar doua seturi de numere:

1914/3=638
637+638+639=1914
si
638+639+640=1917

QED

P.S.
E simpla problema, sau imi scsapa mie ceva? Legat de cealalata problema: am facut jocul ala chinezesc (sau ce natie o fi) mai demult.
Problema cu ceasul nu te tenteaza?

Sorin A

to Mens sana
Asa e. E o problema simpla.
La problema cu ceasul n-am gasit o solutie logica sau calculabila ci
doar o aproximare care nu mi se pare o solutie civilizata.

stra...@gmail.com

to Mens sana
Pai posteaza rezolvarea oricum ar fi ea. Sau macar descrie algoritmul.
Nu e nevoie sa dai cifre exacte. Rezolvarea nu este aproximativa.
Incearca pentru inceput sa rezolvi problema fara complicatia
respectiva. Dupa ce o rezolvi asa (sau macar dupa ce ti-e clara) poti
face o demonstratie si pt partea a doua.

P.S. E compozitie proprie...