bec + doua intrerupatoare

razvan...@gmail.com

to Mens sana
O problema (probabil simpla) de care m-am lovit si nu am stiut sa o
rezolv.

Cum poti lega un bec si doua intrerupatoare astfel incat ambele
intrerupatoare sa comande simultan becul. Altfel spus poti sa aprinzi
becul de la un intrerupator si sa-l stingi de la celalalt, sau poti
sa-l stingi si sa-l aprinzi de la fiecare in parte.

Schema electrica va rog...

Nu cautati pe Google pt ca sigur se gaseste repede rezolvare, nefiind
ceva deosebit. Pe mine ma exaspereaza faptul ca problema e foarte
simpla si totusi nu-i dau de cap.

Razvan

ver...@yahoo.com

to Mens sana
-------------
-----K K-----
| ------------- |
| |
------------B-----------

:)

Have fun,
Rares

Razvan Rotaru

to mens...@googlegroups.com
Pai din cate stiu eu un intrerupator (obisnuit) are doar doua borne. La
tine vad trei. Gandeste-te ca faci cu intrerupatoare obisnuite de casa.
Stiu sigur ca se poate, dar nu stiu cum.

Razvan

Catalin Porneala

to mens...@googlegroups.com
Mai esti varza. De fapt o linie era in plus in desen. Celalalt fir se
leaga direct la bec. Interesanta ar fi schema pentru 2 sau mai multe
intrerupatoare care fac XOR. Adica aprinzi de la intrerupatorul A, apoi
stingi de la intrerupatorul B, aprinzi de la intrerupatorul B, stingi de
la intrerupatorul B s.a.m.d. Stiu sigur ca se poate pentru ca am vazut
implementat practic asa ceva. Sunt curios insa daca are sau nu in spate
ceva electronic sau se poate face si numai cu intrerupatoare simple.

Lapi

Razvan Rotaru wrote:

> [...]
> La tine vad trei. Gandeste-te ca faci cu intrerupatoare obisnuite de
> casa. Stiu sigur ca se poate, dar nu stiu cum.

Razvan Rotaru

to mens...@googlegroups.com
Pai din cate vad eu in desen intrerupatoarele sunt in serie. Nu merge
asa, şefu'. Cand un intrerupator e deschis celalalt se inchide degaba.
Problema cere sa fie posibila stingerea becului cu un intrerupator si
aprinderea cu celalat.

-------------
-----K K-----
| |
| |
------------B-----------

Razvan

Catalin Porneala

to mens...@googlegroups.com
Eu le vad in paralel. Adica un OR intre ele. Din cate vad tu te referi
in partea a doua la XOR. Btw, isi mai aminteste careva din logica de la
scoala cum definesti XOR in functie de OR si AND? Daca am rezolva
problema aceasta, am rezolva si problema cu becul.

Rares Vernica

to mens...@googlegroups.com
Nu.

Nu mai imi sterge linii din schema. Nu este nici una in plus.

Poti sa bagi si trei fire in intrepupator. Poti sa bagi unul prin
stanga, unul prin dreapta si unul prin centru. Intrerupatorul conecteaza
cand pe ala din centru cu ala din stanga, cand pe ala din centru cu ala
din dreapta.

In general intrerupatoarele se folosesc doar cu doua fire. In cazul asta
primul il bagi in centru si al doilea prin stanga (sa zicem).
Intrerupatorul fie le va conecta fie nu le va conecta.

Rares

Catalin Porneala

to mens...@googlegroups.com
Da, de fapt dupa ce am trimis mailul ala am inteles ca tu de fapt ai
implementat acolo XOR-ul de care vorbeam eu.
De fapt toata schema cred ca ar trebui sa arate asa:

A ------------- B
-----/ \-----
| ------------- |
220 V Bec
| |
------------------------

Lapi

Razvan Rotaru

to mens...@googlegroups.com
Oameni buni,

Revin: nu schimbati enuntul. (retrag cele spuse despre intrerupatoarele
obisnuite - nu stiam ca au trei conectori). Vreau schema cu un switch
simplu cu doua borne, adica asa:

/
-----/ -----

Sunt (aproape) convins ca se poate....

Razvan

Rares Vernica

to mens...@googlegroups.com
Nu se poate. Sa-ti zic de ce.

Gandeste-te asa, poti sa legi doua intrerupatoare in doua feluri serie sau
paralel.

In serie. Daca sunt amndoua pe On becul merge. Daca il pui pe unul din ele
pe Off ti s-a taiat circuitul si celalalt intreruparor nu mai poate sa faca
nimic sa-ti refaca circuitul.

In paralel. Daca unul din intrerupatoare este pe On circuitul merge.
Problema e ca celalalt intrerupator nu poate sa faca nimic sa intrerupa
circuitul.

Lapi, poti sa extinzi solutia de la 2 la N intrerupatoare.

Rares
http://mail.yahoo.com