Using Link to entry field in Javascript

Jenny Smith

Jul 4, 2022, 10:25:01 PMJul 4
to mementodatabase
Hi, I know how to use a link to entry field in Javascript and get the array back.
Is there a way to display the string of  a field or its attributes from a Javascript in the linked library.
For example.  I can currently use a Javascript to display information from Library A which links to Library B with
field("Linktoentry")[0].field("string")

I wanting to learn how to display some information using a Javascript field in Library B that finds information from Library A

In case this doesn't make sense here is a picture to maybe help

Screenshot_20220704-212414_Memento Database.jpg

Er Mo

Jul 5, 2022, 2:30:35 PMJul 5
to mementodatabase
Hallo
Man kann mit einem Trigger oder Auslöser auf andere Bibliotheken zugreifen und von diesen Lesen,Schreiben . Von einen JS Feldtyp aus geht das nicht .

Hi
One can access and read/write from other libraries with a trigger or trigger. This is not possible from a JS field type.

Ernst

Bill Crews

Jul 5, 2022, 3:48:21 PMJul 5
to Er Mo, mementodatabase
My good friend, Ernst, this time I believe you are incorrect.

I believe the syntax field("BLinkToA")[0].field("Name") will work, no? Make that Display As entry status or whatever you like.

If I'm off in any way, please advise & excuse.

Er Mo

Jul 6, 2022, 2:39:18 PMJul 6
to mementodatabase
Hallo Bill
Diese Methode ,glaube ich ,funktioniert wenn eine Verlinkung zur anderen Bibliothek besteht . Zu Bibliotheken wo keine Verlinkung besteht , glaube ich , das es nicht geht . Für diesen Fall könnte es aber Ausreichend sein .

Hello Bill
This method I believe works when linked to the other library. I don't think it works for libraries where there is no link. In this case, however, it could be sufficient.

Ernst

Jenny Smith

Jul 6, 2022, 8:09:22 PMJul 6
to mementodatabase
Hi Thanks to both of you for help.  Bill I tried your solution but got no such field found, so I'm guessing that Ernst is right without a link it is not possible.

Beate

Jul 13, 2022, 10:02:08 AMJul 13
to mementodatabase
Hallo,
Habe mir in diesem Forum schon viele Anregungen geholt. Vielleicht kann ich hier ja auch endlich einmal helfen. Da mein Englich nicht so toll ist schreibe ich lieber auf Deutsch. Bitte mit Google übersetzen (nur nicht das Skript natürlich :-) ).
Wenn ich das richtig verstanden habe gibt es verlinkte Felder in Bibliothek A nach Bibliothek B. Es sollen aber auch in Bibliothek B Werte aus A geholt werden können. Dies ist mit der Funktion linksFrom() in einem Javaskript Feld möglich.
Hier ein Beispiel:

var libL = "Name Library A";
var feldL = "Name of the LinkedField in Library A";
var wert = entry().linksFrom(libL, feldL);
var wert1, wert2=[ ], ausg;

for(i = 0; i < wert.length; i++)
{
wert1 = wert[i].field("Text") // The field with the information you need
wert2.push(wert1)                // Stack values
ausg = wert2.join("\n")        // format output
}
ausg

Falls ich es falsch verstanden habe vergesst es einfach :-).
Viele Grüsse
Beate

C H

Jul 13, 2022, 10:43:05 AMJul 13
to Beate, mementodatabase
Beate,
Sometimes even a script could use translation:

[wert -> value]
[ausg = ausgabe -> output]

Did I get it right?

Your script is already mostly in english. That is good.
-Craig

___
translation from google
~~~

Hello,
 I got a lot of suggestions from this forum.  Maybe I can finally help here.  Since my English is not that great, I prefer to write in German.  Please translate with Google (just not the script of course :-) ).
 If I understood correctly, there are linked fields in library A to library B. However, it should also be possible to get values ​​from A in library B.  This is possible with the linksFrom() function in a javascript field.
 Here's an example:

[...]

If I misunderstood, just forget it :-)
 Best regards
 Beate

Beate

Jul 13, 2022, 10:50:13 AMJul 13
to mementodatabase
Hallo Craig,
ja, das ist richtig. Die Variablen versuche ich auch immer so zu benennen, dass ich erkenne was gemeint ist.
Beate

Er Mo

Jul 13, 2022, 2:57:04 PMJul 13
to mementodatabase
Hallo Beate
Das mit den Variablen benennen ist Leider für die Übersetzung eine Katastroffe . Ich verwende auch meistens die Anfangsbuchstaben ( oder 3 ) , nur das Ergibt für anderssprachige überhaubt keinen Sinn . Noch mal schlimmer wird es wenn die Kentnisse fehlen um eine Variable zu erkennen .

Ernst aus Österreich

Beate

Jul 14, 2022, 4:29:15 AMJul 14
to mementodatabase
Hallo Ernst,
danke für den Hinweis. Daran die Variablen zu übersetzen habe ich natürlich nicht gedacht. Werde mich bemühen das ggf. in Zukunft zu bedenken.
In dem jetzigen Fall sollten allerdings Kenntnisse genug vorhanden sein um Variablen zu erkennen, denn es wurde ja nach Javascript gefragt.

Beate aus Deutschland