Jazyk v Google Maps

Adam Šubrt

to MAPY: Cestujeme s Googlem
Dobrý den, měl bych dva dotazy ohledně nastavení jazyka v G Maps. Ani na jedno z toho se mi nepodařilo přijít svépomocí.

První je, zda lze nastavit, aby se místní názvy (zejména měst a obcí) zobrazovaly vždy v jazyce té země, v níž se nachází? Zejména (ale nejen) při řízení potřebuji v navigaci vidět např. směr, na který mám odbočit tak, jak je napsaný na ceduli. Že se např. Regensburg česky řekne Řezno nebo Wroclaw/Vratislav ještě vím, ale třeba v Maďarsku to je šílené. Pětikostelí místo Pécs, Stoličný Bělehrad místo Székesfehérvár atd. Změna jazyka na angličtinu sice vyřeší třeba to Maďarsko, ale zase potom v ČR vidím "Prague", "Pilsen", nebo třeba v Německu "Cologne" atd., což je taky mírně rušivé.

A druhý je ještě sofistikovanější. Od minulého měsíce žiji ve Finsku, kde je druhý úřední jazyk švédština. A doslova každá ulice a každá zastávka MHD tu má názvy v obou jazycích, a mnohdy si nejsou navzájem vůbec podobné. A G Maps mi prostě ukazují některé názvy švédsky, některé finsky, naprosto náhodně. Lze nějak nastavit, aby se konzistentně držely jen jednoho z místních úředních jazyků?

Předem moc děkuji za rady!

Zdenek Horak

to MAPY: Cestujeme s Googlem
Zdravím Adame ,

místní názvy nastavíš, když přepneš Google Maps do daného mateřského jazyka dané Země.
Názvy zastávek MHD je jiná kapitola - vše co se týká zastávek a jejich dat vkládají jednotlivý dopravci - vždy je zmíněno kdo tam ty data dal a sou za ten "bordýlek" zodpovědný ... nelze to upravit v mapách ;-)