Материјали од МАНУ за македонскиот јазик

ГСтојанов

to Macedonia Discussion Group
Неколку интересни историски материјали за развојот на македонскиот
јазик:

http://damj.manu.edu.mk/materijali.html

Симеон

to Macedonia Discussion Group
Blagodarja mnogo za Mazon i Vaillant. Mislja, che i Vasil Karlukovski
trjabva da ti blagodari. Njama nuzhda da gi skanira veche za
www.promacedonia.org, kakvato beshe idejata.

ГСтојанов

to Macedonia Discussion Group
Целата благодарност оди на МАНУ (Македонската Академија на Науките).

Книгата на Мазовјецки е многу добра, за дијалектите на Сухо и Висока.
Баш пред малку читав како се сади лозје.

Инаку денеска Македонија поднесе тужба против Грција за ветото во
НАТО. На Грујо му стоеше во фиока уште од 5 април, ама чекаше
Американците да му намигнат.

Е ај со среќа сега. Со Господ напред.

On Nov 17, 12:28 pm, Симеон <sitso...@gmail.com> wrote:
> Blagodarja mnogo za Mazon i Vaillant.  Mislja, che i Vasil Karlukovski
> trjabva da ti blagodari.  Njama nuzhda da gi skanira veche zawww.promacedonia.org, kakvato beshe idejata.

ГСтојанов

to Macedonia Discussion Group
Инаку линкот за книгите ми го испрати едно момче од Сухо. Одамна ја
бараше книгата. Татко му збори по малку македонски, дедо му повеќе, а
тој учи сега.

Симеон

to Macedonia Discussion Group
Mnogo interesno. Dori v chisto gqrkomanskoto selo Suho vece stavat
pravi Makedonci.

ГСтојанов

to Macedonia Discussion Group
Чекај да видиш како се сади лозје во Сухо, Егејска Македонија
(моментално во Република Грција).

Ја урат нивата четир, пет урала, станува хубаф надас и сетне зевами
лозита и те са удбирани пујна, пујна, се равни лози, зевами и
фитифтирита, утивами на нивата, утегнувами ина хортума, правими ина
кука и идин чувек сас куката и два лјуди држат хортумата, идин от
идину крај, другју от другју крај; и ној сас куката заска пу
хортумата, прави чизија.

Битисува чизијата ја удмастуват хортумата ину метру пунататак и така
мастистем хортумата ја чизилидисуват сас куката шичката нива и сетне
са убрнуват пак инак ја утегнуват хортумата, за да дојдат чизијиту
крстума и така сетне зеват двамина душа пуина фитифтура и ут крсхча на
крсхча прувалјат ропки и идин чувек наполјат клава лози на ропкита и
двамина душа напослјат имат пу пуино колча и ги фтискат лозите и така
са сај лозету.

ГСтојанов

to Macedonia Discussion Group
Малце помош:

Ја ораат нивата четири пет рала, станува убав надас (рамно изорана
нива) и сетне ги земаме лозите, а тие се одбирани една по една, се
рамни лози, ги земаме фитфирита (во снопчиња), отидуваме на нивата,
оптегнуваме една ортома, правиме една кука, еден човек со куката и
двајца луѓе ја држат ортомата, еден од едниот крај, другиот од другиот
крај; и оној со куката ја лизга по ортомата, прави чизија (шарка,
гребнатина по нивата).

Кога ќе се заврши чизијата ја поместуваат ортомата едно метро понатака
и така со ортомата ја чизилдисуваат (шараат) со куката сета нива и
сетне се обрнуваат инаку и ја оптегнуваат ортомата, за да дојдат
чизиите крстома (накрст) и така сетне земаат двамина души по една
фитифтура (снопче) и од крвче на крвче прават дупки, а еден човек по
нив клава лози во дупките и двамина души најнакрај имаат по едно колче
и ги втиснуваат лозите и така се сади лозето.

Vic Nicholas

to Macedonia Discussion Group

Симеон

to Macedonia Discussion Group
I had forgotten about these guys. He had two brothers too, also
involved in VMOK and VMORO.

Here is something about one of the brothers, Dimitar:
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%82%D1%8A%D1%80_%D0%94%D1%83%D0%BC%D0%B1%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%B2

Симеон

to Macedonia Discussion Group
Ne sum siguren za koj tekst e nuzhna poveche pomosht. :-)

Ako se izkljuchat nekolkoto grcki dumi, pqrvijat tekst e dosta
razbiraem. Struva mi se mnogo blizqk do iztochnobqlgarskite dialekti
ot Trakija.

Димитър Бечев

to Macedonia Discussion Group
Море, Горанче, на татари ли ке обяснуваш што значи 'утивами'?!? Дойди
ми ти во Татарстано на исток од града Плевен да го слушнеш овой
макЕдонцки збор .. Еле таму кай Разград, Русе (т.е. РусИ), Добрич и
Варна .... Солунчани и лъгадинци (пардон,л'гадинци) испаднаа баш
Татари :)))

Търновец

to Macedonia Discussion Group
"утивами на нивата", "правими ина кука и идин чувек сас куката и два
лйуди държат хортумата", "идин от
идину край", "и така са сай лозету"

Ама Филипе ... туй сий баш пу Търновски бе брат :))))

женен за македонка

to Macedonia Discussion Group
Не съм съгласен, че текстът от Солунско е на македонски език. Този
текст е на един от диалектите на македонското наречие, но не е
стандартен македонски, приет за хората край Скопие. Не е и български,
колкото и да се напрягате да го изкарате добрички или русенски говор.

ГСтојанов

to Macedonia Discussion Group
Прав си зете,

Текстот си е на еден убав југоисточно македонски говор. Најблизок до
овој говор е Кукушкиот и Солунскиот. Струмички, Валандовски и
Дојрански не се многу далеку.

Примерот го дадов зашто многу ме потсети на говорот на баба ми. Така
таа слатко знаеше да прикажува со саати. Да седиш, да слушаш, да се
заборавиш.

женен за македонка

to Macedonia Discussion Group
Много ще е жалко да се загуби езикът на баба ти Филипе. Дано не стане
като в България. Сега е смешно , ако кажеш -
хортувам,тургам,мегдан,зеносвам, бакър и т.н. Никой вече не кръщава
малки деца - Куна, Тодора, Кина, Грую, Гьоко и т.н. В интернет
пространството се говори - ъпгрейдвам, сърфирам, браузвам и др.

Дано европейските програми, колкото и тъпи да изглеждат за някои ,
допринесат за консервиране на езиците. Македонският по много причини е
един закостенял в миналото си език. Хората не се отказват от него,
защото той им е спасението от по-големите народи наоколо. Филипе,
правете каквото можете да спасите автентичонстта на езика. И за нас
татарите е приятно на ухото като го слушаме този вашия македонски.
Трябва добре да го разберете това около Вардара.

ГСтојанов

to Macedonia Discussion Group
Има една основна причина зошто во Македонија јазикот нема и не може да
биде загрозен: говорите. Многу добро се чуваат народните говори. Не
само што луѓето не се срамат, туку напротив, се гордеат со своите
говори. И ги користат насекаде. Никој во Струмица, на пример, не го
користи литературниот јазик во секојенвниот живот. Дури и во
училиштата, ако не повеќе, барем до петто одделение се користи и
месниот говор заедно со литературниот јазик.

Има тука од тоа ти што го велиш, стравот да не бидеме претопени од
поголемите народи. А има нешто и од меѓувоениот период, кога по
театрите било дозволено да се користат народните говори.

женен за македонка

to Macedonia Discussion Group
Дано да издържите на глобалния натиск Филипе. Историята с името
задържа малко събитията, но няма да е безкрайна. Ако в Европа се
убедят, че Сърбия ще продължава да упорства и няма да иска да признае
геноцида в Косово, може и да ви пуснат отделно да се присъедините към
ЕС. Това може да стане в пакет с Исландия и северната част на Кипър
например.

Казвам това ,защото до сега никога не са пускали само една страна сама
да влиза в съюза. За РМ се чака явно компания за влизане. Искат да ви
вкарат в кюпа със Сърбия, заради тесните отношения на вашите тайни
служби и политически елити. Така те ще могат да се реформират
успоредно и на ЕС ще му струва по-малко пари. Сега у вас и в Сърбия се
краде съвместно. По-лесно ще е да се спрат золумите заедно и затова
изчакват Белград. Между другото вие как казвате Белград или Београд?
Нали не можете да произнасяте "л" в названието на България?! Не е ли
същото с вашата втора столица?

Филип, имам един страничен въпрос. Видях разписанието онзи ден в София
на автобусните линии София - Скопие. Те са 5-6 пъти дневно. Но всички/
без една/ минават през Сърбия . Защо? Имате ли визов режим със Сърбия
изобщо?

> read more »

ГСтојанов

to Macedonia Discussion Group
Тоа за врските на тајните служби, не знам дали е баш така. Сигурно си
оставиле „уши“, ама тенковите ги извлекоа сите до еден. Пред зграда ми
минуваа добри три недели. Да немав друга работа, можев сите до еден да
ги избројам.

Белград си е Белград. А зошто Бугарија не е Б’лгарија, тука не е
виновен гласот Л, туку темниот вокал. Тука лингвистите можат
поподробно да објаснат како се развивале самогласките и согласките што
играат улога на самогласки во македонските говори, па од таму и во
литературниот македонски јазик.

Со Србија нема визи. Нема визи ни со другите поранешни ју републики.

Се чинам дека има и директни автобуски линии, а има и што одат преку
Србија. Не знам тука дали има некаква политика. Може по да е од каде
на каде има најмногу шверц туристи, оти тие се главните патници.