Re: sliktas zinas

zzz

to sve...@latnet.lv
tas_pats wrote:
> 79 gadu vecumā mūžībā aizgājusi izcilā latviešu aktrise Vija Artmane,
> šodien ziņo Latvijas Televīzijas raidījums "Panorāma".

Nuuu, tante artmane gan tjipa atmodas laikos parakstiija
taadu iiinteresantu papiiru, tak jau nomenklatuuras
aktrise bija un politiski pareizi iestaadita, nu i veel
shaadi taadi jocinji bij saistiibaa ar dimiteru.

IK

tas_pats

to sve...@latnet.lv
zzz:

Nu Artmane ir zem zemes un viņas vadošo stāvokli padomju mākslā var
vērtēt tikai pozitīvi. Viņas atstātais mākslās mantojums (līdzīgi, kā
Marlēnas Ditrihas) izraisīs tikai sajūsmu. Bet ko viņa dzīvē darīja, tā
ir dzīve. Tā nu reiz ir pagājusi ...

--
Ar cieņu ...
______________________________

Maris Janis Vasilevskis

to sve...@latnet.lv
Negribi pastāstīt sīkāk? Atmodas laikos es neko tādu neatceros.
Atceros viņas pret Viktoru Alksni vērsto runu LPSR Augstākajā Padomē - ne pārāk gudru, bet ļoti emocionālu un pilnīgi TF ideju garā.

Cita lieta pēc neatkarības, kad viņai sākās nedienas ar dzīvokli privatizētā mājā un tamlīdzīgi.

Mahris

zzz raxtija 13.10.2008 14:04:

> [...]
> aktrise bija un politiski pareizi iestaadita, nu i veel
> shaadi taadi jocinji bij saistiibaa ar dimiteru.

tas_pats

to sve...@latnet.lv
Rumpis:
> Knuts Hamsuns ir Nobeļa prēmijas laureāts un viens no ievērojamākajiem
> Norvēģijas rakstniekiem, bet pašā Norvēģijā pret viņu ir ļoti
> rezervēta attieksme dēļ sadarbības ar Otrā pasaules kara vācu
> okupācijas laika Kvislinga valdību.
> Varbūt arī norvēģiem ieteikt saskatīt pozitīvo šajā sadarbībā? :)

Vai vari ātrumā pateikt citu norvēģu rakstnieku, kuru citi ar atpazīst,
kā norvēģi? Un ja godīgi, Hamsuns tāds latviešu leģionārs, Bernards
Šovs, u.c vācu nacisma līdzskrējēji, kas viņā viļas ieraugot visas
lietas patiesajā gaismā? Nu cilvēks kļūdījās, bet viņš takšu nevienu
nešāva, nekāra, pavēles nedeva??

Aija Veldre Beldavs

to sve...@latnet.lv
Maris Janis Vasilevskis:

pirmkaart jau maakslinieks veerteejams peec savas maakslas kurjaa
Artmane izcila. vinja dziive protams iespaido bet tas ir cits jautaajums.

kaa lai veertee dziives posmas, sevishkji, ja peedeejos gados ir slims
&/vai aarkaartiigu spiedienu padots. laikam jau katru par sevi, ne
vienmeer saliedeejamu bet ar pretruniibaam.

pati nesaprotu apstaakljus kurjos baltvaacu & polju atvase kas razhiigus
gadus savu likteni savienoja ar latvieshu tautu (vismaz tajaa zinjaa, ka
draamaa atteeloja latvieshus) peedeejos gados kljuust par pareizticiigu.
ja Artmanes vecaaki buutu bijushi krievi, vareetu saprast, tomeer ne
baltvaacieshi ne polji meedz buut pareizticiigi. pareizticiiba tachu ir
pievienoshanaas bizantiskai/ krievu gariigai pasaulei iepretiim rietumu,
njemot veeraa, ka rietumos kristieshi ir vai nu 1) katoljticiigi vai
protestanti, 2) ne-kristiigaas ticiibaas, vai 3) neticiigi. varbuut
kaads var izskaidrot.

aija

Maris Janis Vasilevskis

to sve...@latnet.lv
Aijiņ, palasi taču Latvijas vēsturi - par masveida pāreju pareizticībā 19. gadsimta otrajā pusē.

Mani senči nāk no pareizticīgā Sarkaņu pagasta.
Vectēvs pat mācījās bursā - lēts veids, kā iegūt ģimnāzijai līdzvērtīgu izglītību.
Vēlāk studēja tieslietas un neatkarīgajā Latvijā kļuva par senatoru.
Izvadīja viņu 60jos pēc pareizticīgo rituāla - starp citu, simtprocentīgā latviešu valodā.
Interesanti, kādā valodā Aleksandrs izvadīs Viju-Elizabeti.

Mahris

Aija Veldre Beldavs raxtija 2008.10.14. 18:23:

Aija Veldre Beldavs

> [...]

> simtprocentīgā latviešu valodā.
> Interesanti, kādā valodā Aleksandrs izvadīs Viju-Elizabeti.

paldies, dziivo ij maacies! jo vairaak iemaacaas, jo raibaaka kljuust
saprashana. ka bija tie kas paargaaja pareizticiibaa lai ieguutu zemi
vai citas priekshrociibas it kaa zinaaju, tikai iedomaajos iespaids
veelaak noziimiigu iespaidu uz latvieshiem neatstaaja. sheit rietumos
laikam neesmu pat satikusi pareizticiigu latvieti, vai arii, ja taads
bijis, nav sevi taa izvirziijis. nezinu arii vai sheit rietumos vispaar
bijushas pareizticiigaas kopienas starp latvieshiem.

tagad skatos tiiklaa, redzu, bija viens archibiiskaps moceklis Jaanis
(Pommers) kurju ultrakreisie apsuudzeeja latvieshu nacionalismaa, krievu
monarchisti gribeeja paarkrievot, latvieshu valdiiba neieveeroja, bet
1934. g. ar lielu varbuutiibu padomju slepenagjenti noslepkavoja (Jaanis
bija publiski briidinaajis par padomju draudu).
http://www.bibelesbiedriba.lv/religiju-enciklopedija/kristietiba/
pareizticiba-latvija.html

redzu arii no 1944-1970 padomju iekaarta represeeja Latvijas dieceezas.
laikam jau nebija ticiibas kurjas nerepreseeja. tagad vairums
pareizticiibaas dievkalpojumu notiek krievu valodaa, kaadeelj patieshaam
interesanti vai Artmani apbeediis krievu vai latvieshu valodaa.

man pashai ljoti nepatiik, kristiigo bazniichu paradums mainiit tautas
valodas vaardu (pashas pienjemto Vija - bija dzimusi Alida) uz lielvaras
biibelisko (Elizabete). nezinu kad tika atljauti pashas tautas etniskie
vaardi, tagad visai parasts protestantu bazniicaas.

aija

Ausma Abele

to sve...@latnet.lv
Latvieši allaž gājuši ticībā, kura viņiem izdevīgāka. Cara laikā
pareizticīgie dabūja zemi. Ko šajos laikos? Kad biju slimnīcā, dzirdēju, ka
pareizticīgajos šodien ir visvienkāršāk - nekādas zināšanas, lai kļūtu par
pareizticīgo, neprasa, nekādas tēvreizes un kas tik vēl nav jāiekaļ.
Cilvēkam parādot Bībelē kādu vietu, ja varot izlasīt, tiekot uzņemts
draudzē. Un viss. Bizness paliek bizness - kur rezultāts dabūjams ar
vismazāko spēka patēriņu, tam arī lielāka piekrišana.

Ar Viju Artmani, liekas, bija savādāk - pēdējos 20 gados latviešu vidū viņas
popularitāte bija kritusies, jaunie, kā zzz, par viņu vairs atceras tikai
baumas. Sava daļa nopelnu tur arī izslavētajai latviešu skaudībai - mums
nepatīk, ja kāds pārāk izvirzās. Aizvadītajā gadā ar strauju soli uz
skatuves parādījās Andris Ērglis - un kas notiek - dažs kolēģis pat rokas
palaiž, nerunājot nemaz par visādiem citādiem kniebieniem, pamazām mazais
ērglēns tiek no sugas brāļiem noknābāts. Pie latviešiem ir tā - ja gribi
dzīvot, nebāz galvu pārāk augstu virs ūdens. Ja Vija Artmane pēdējos gados
būtu dzirdējusi visus atzinības vārdus, kas viņai veltīti šodien, varbūt vēl
nebūtu nomirusi. No latviešiem atzinīgs vārds ar knīpstangām jāvelk ārā.
Ausma

Maris Janis Vasilevskis

to sve...@latnet.lv
Mazs precizējums - zemi nedabūja.
Tiesa, vēsturnieki min baumas par zemes došanu cara ticībā pārgājušajiem kā populāru pāriešanas iemeslu.
Cits populārs iemesls - vēlēšanās tikt vaļā no riebīgajiem vācu mācītājiem. Krievi nekavējoties sāka ražot latviešu popus.

Mahris

Ausma Abele raxtija 2008.10.15. 14:53:

Aija Veldre Beldavs

to sve...@latnet.lv

> Cits populārs iemesls - vēlēšanās tikt vaļā no riebīgajiem vācu
> mācītājiem. Krievi nekavējoties sāka ražot latviešu popus.
> Mahris

var saprast kaa grib tikt valjaa no pashreizeejaa kakla kunga. bet, ja
nedomaa kaa var peec iespeejas tikt valjaa no kakla kungiem vispaar
ilgaakaa laikaa, tad tikai atvietos ar citiem.

aija

Aija Veldre Beldavs

to str...@yahoo.com, sve...@latnet.lv

> Tomer, jasaka ka dazi gudrinieki pagatne ir izvirzijusi domu ka ipasas tautas domine viens vai divi no septinu navigo greku sortimenta.
> Marija

domaaju arii dainas apstiprinaatu, katraa tautaa izvirzaas kaada
negatiiva iipashiiba taapat kaa izvirzaas arii pozitiivas iipashiibas.

dainaas skaudiiba ir pamatiigi aprakstiita kaa netikums starp
zemniekiem. to var gaidiit apstaakljos kur zemnieki ir chakli,
straadiigi, praktiski gudri, bet uztver sevi ar maz iespeejaam
noziimiigi mainiit sisteemu, vai paariet uz citu kur labaak veicaas.

aija
ps vakar IU "latvieshu kafijas stundaa" par kurju vairaakus gadus
esmu uznjeemusi atbildiibu, viesojaas bulgaariete kurjas specialitaate
ir skandinaavu kultuura. biju panjeemusi liidz 2007. g. Pumpura
Laachpleesha tulkojumu ar peetnieku pieziimeem kur noraadiits Pumpurs
starp vairaakiem episkiem metriem iipashi izvirziijis serbu. sarunaa par
indoeiropiskaa kultuuras mantojuma atshkjiriibaam kaa izpauzhaas
ziemeljos & dienvidos, vinja noraadiija neesot tik daudz "karstaas
dienividu asinis" bet 500 gadu asa vardarbiiga pieredze vieteejaam
kultuuraam pretojoties pret nezheeliigu Ottomana impeeriju atstaajusi
savu negatiivo iespaidu.

Aija Veldre Beldavs

to sve...@latnet.lv
sinchronicitaate?
peec tam kad vakar satiku jauko bulgaarieti ieveeroju neiepriecinoshu
rakstu kurjaa noraadiits no 27 ES daliibnieceem, mafioza korupcija
vissmagaak esot Bulgaarijaa kur peec Padomijas krishanas sportisti,
iipashi laushanas ciikstonji, kaa arii speciaalagjenti privatizeejaas
par profesionaaliem kriminaalistiem. rietumu financiaalo paliidziibu
tikai esot piesavinaajushi lai veel vairaak attiistiitu kriminaaldarbiibu.

http://www.nytimes.com/2008/10/16/world/europe/16bulgaria.html
Mob Muscles Its Way Into Politics in Bulgaria

“'Other countries have the mafia,' said Atanas Atanasov, a member of
Parliament and a former counterintelligence chief who is a magnet for
leaked documents exposing corruption. 'In Bulgaria, the mafia has the
country.'

By almost any measure, Bulgaria is the most corrupt country in the
27-member European Union. Since it joined last year, it has emerged as a
cautionary tale for Western nations confronting the stark reality and
heavy costs of drawing fragile post-Communist nations into their orbit,
away from Russia’s influence."

aija