ASV armija veikusi operaciju Sirijaa

tas_pats

to sve...@latnet.lv
http://www.delfi.lv/news/world/other/article.php?id=22261559

Vašingtonas amatpersona: ASV armija veikusi operāciju Sīrijā
LETA
27. oktobris 2008 20:05

Irākā dislocētie ASV bruņotie spēki svētdien šķērsojuši robežu un
Sīrijas teritorijā īstenojuši veiksmīgu operāciju pret ārvalstu
kaujiniekiem, pirmdien pavēstīja ASV amatpersona.

"Operācija bija veiksmīga," sacīja amatpersona, kas vēlējās palikt anonīma.

Amatpersona maz runāja par operācijas detaļām, bet neapstrīdēja
oficiālās Damaskas teikto, ka ASV karavīri ieradušies helikopteros un
uzbrukuši kādam objektam As Sukirajas ciemā, kas atrodas Sīrijas
teritorijā astoņus kilometrus no tās robežas ar Irāku.

"Klau, kad jums ir izdevība, turklāt būtiska, jūs to izmantojat," sacīja
amatpersona. "Amerikāņu tauta sagaida šādu rīcību, it īpaši tad, ja tas
attiecas uz ārzemju kaujiniekiem, kas nokļūst Irākā, apdraudot mūsu
bruņotos spēkus."

Sīrija pirmdien apsūdzēja ASV, ka tā svētdien izdarījusi "necilvēcīgu
noziegumu", nogalinot astoņus civiliedzīvotājus kādā Sīrijas lauku
saimniecībā netālu no Irākas robežas.

"Tas, protams, ir necilvēcīgs noziegums un agresijas akts,"
raidorganizācijai BBC Londonā teica Sīrijas vēstniecības preses atašejs
Džihads Makdisi.

"Ja viņiem (ASV) ir pierādījumi par nemierniekiem, viņiem vispirms
vajadzēja nākt pie Sīrijas un dalīties šajā informācijā, nevis piemērot
džungļu likumus un neizprovocētiem ielauzties suverēnā valstī," sacīja
Makdisi.

"Šī administrācija (...) pierādījusi, ka tā ir iracionāla un nerespektē
starptautiskās tiesības un cilvēktiesības. Mēs gaidām paskaidrojumu, un
Sīrija, protams, patur tiesības attiecīgi un pienācīgi reaģēt."

"Reuters" televīzija demonstrēja kadrus, kuros redzama 0,45 hektāru
iežogota zemnieku saimniecība un ložu cauršauta kravas automašīna. Uz
zemes bija redzamas asinis. Sīrijas valsts televīzija rādīja kādas ēkas
kolonnas un tuvējo telti ar pārtiku un segām. Apkārt bija izmētātas
izšautas patronas.

"No dažādām pusēm ieradās četri helikopteri. Divi nolaidās, no tiem
izkāpa karavīri un sāka šaut," aģentūrai "Reuters" teica Osama Malla
Hamīds, kuram pieder saimniecība aptuveni 300 metru attālumā no notikuma
vietas.

"Viņi uzkavējās aptuveni četras minūtes un pēc tam devās projām," sacīja
Hamīds. Viņa brāļadēls, kurš netālu brauca ar motociklu, tika ievainots
rokā.

Sīrijas Ārlietu ministrija izteikusi protestu par šo reidu ASV
pilnvarotajam lietvedim Damaskā. Sīrija arī mudina Irākas valdību
nekavējoties izmeklēt šo uzbrukumu un gādāt, lai Irāka netiktu izmantota
"agresijai pret Sīriju", norāda valsts ziņu aģentūra SANA.

Kā zināms, agrāk ar ārzemju kaujiniekiem karots arī Pakistānā. Normāla
prakse iebrukt kaimiņvalstī, jeb precīzāk sakot, jebkurā valstī - tā kā
nebrīnieties, ja rīt pa Rīgu skraidīs krievu (vai igauņu) desantnieki,
kas šeit izmantos savas lielās iespējas, tā sakot mācās no demokrātiju
demokrātijas!
--
Ar cieņu ...
______________________________

Ausma Abele

to sve...@latnet.lv
Jā, saprotams, kāpēc ASV valstsvīri te brauc viens pēc otra, taču neinvestē
neko - līdz ar to atļauj Krievijai darīt to pašu ar mums, viņu intereses
krievu iebrukuma gadījumā te necietīs. Visi viņu solījumi par Baltijas
aizstāvēšanu bez materiāla seguma ir plika graša vērti - ja kas, nobumbos te
visu un lieta darīta. Vajadzētu pieprasīt, lai ES valstis izstājas no NATO
un savienības ar ASV. No amerikāņiem vienas nepatikšanas. Kāpēc eiropiešiem
jānoliek savas galvas par amerikāņu savtīgajām interesēm? Eiropas Savienībai
pasaule nav jāpārdala, tā var sadzīvot mierā ar visiem.
Ausma

Vilnis

to sve...@latnet.lv
Mierā ar nevienu un nekad nevar sadzīvot. Vienmēr nāk tāds laiks kad uz
teorētiski izdomātām muļķībām (miers, brīvība, cilvēktiesības u.t.t.)
noteikti kāds skaisti un ar vērienu mācēs uzspļaut.

Turpinot Ausmas domu gaitu, gribētos pieminēt, ka ASV investīcijas nebūs
īpašs miera garants un arī nevienam tās šeit nav īpaši interesantas - ne
pārējām EU dalībvalstīm, pat ne mums, pat arī ASV un Krievijai ne. Turklāt
ASV investīcijas plūst tur, kur lielāka caurtece ar kārtīgu kritumu. Pie
mums nav ne caurteces, ne krituma.

Daudz labāks miera garants varētu būt Jūrmalas pilsēta, Novaja Volna un
krieviem pārdotas dažādas Latvijas bankas, ar draudzīgu investīciju politiku
un atbalstu noguldījumiem no austrumiem. Eiro ieviešana šeit arī lieti
noderētu.

Nevajadzētu domāt, ka šeit varētu ienākt kapitāls no rietumvalstīm (ko tas
šeit pazaudējis, rietumvalsts kakatā?) Šeit vajadzētu cerēt uz kapitālu no
austrumvalstīm - no valstīm, kas nav rietumvalstis (EU sastāvā) bet kuras
vēlētos tajās rietumvalstīs da-jeb-ko darīt.

Tādejādi, ja Krievijas uzņēmējam nav vienotais EU tirgus brīvi pieejams un
ir problemātiski savu produktu (kuram reizē arī nav liela cilvēkresursu
ietilpība) tīrā veidā importēt iekš to EU, tad viņš to varētu Krievijas
anklāvā (Latvijā) ražot un tālāk izplatīt pēc sirds patikas, izmantojot EU
globālās un jaunās pieejas principus.

Domāju, ka Daugavpils DINAZ naftas pārstrādes projekts ir klasisks piemērs
šādam funktierim.

Domāju, ka proprocionāli izteiktais slāviskais pierīgas villu un Bentliju
īpašnieku paskats ir apliceinājums šāda tipa un scenārija iedīgļiem. Un tas
ir labi! Jo mums jau ir pozitīva pieredze šajā sakarā - gan tikt pie RTU,
gan Jūgendstila. Tas ir - būt tiltam no austrumiem uz rietumiem un nevis
otrādi.

> Tas ir liels optimisms domāt, ka ar visiem vienmēr iespējams sadzīvot
> mierā. Minhene-38 bija tieši šāda miera mēģinājums.

> --

> Rumpis :)

Aija Veldre Beldavs

to sve...@latnet.lv
tas_pats:

> [...]

> nebrīnieties, ja rīt pa Rīgu skraidīs krievu (vai igauņu) desantnieki,
> kas šeit izmantos savas lielās iespējas, tā sakot mācās no demokrātiju

princips izveidojies ij paplashinaajies praksee peedeejos gados. veel
viens virziens uz nacionaalu valstu robezhu neieveeroshanu.

kad princips iesaknjojies, dariis tie kas var, lielvalstis noteikti - ne
jau tikai rietumi. protams var pretoties pret shaada principa likumiibu
kaa veel vienu lielaakas neskaidriibas/ chaosa atbalstiitaaja principu.

sheit kas rakstiits par principu NYT:
http://www.nytimes.com/2008/10/28/world/middleeast/28syria.html

"Since the Sept. 11 attacks, the United States has attacked terrorism
suspects in the ungoverned spaces of countries like Yemen and Somalia.
But administration officials said Monday that the strikes in Pakistan
and Syria were carried out on the basis of a legal argument that has
been refined in recent months to justify strikes by troops and by
rockets on militants in countries with which the United States is not at
war.

The justification is different from the concept of pre-emption the
administration articulated immediately after the Sept. 11 attacks, and
which was used as the rationale for the invasion of Iraq. While
pre-emption was used to justify attacks against governments and their
armies, the self-defense argument would justify attacks on insurgents
operating on foreign soil that threatened the forces, allies or
interests of the United States.

Administration officials pointed Monday to a passage in President Bush’s
speech to the United Nations General Assembly last month as the clearest
articulation of this position to date.

'As sovereign states, we have an obligation to govern responsibly, and
solve problems before they spill across borders,” Mr. Bush said. “We
have an obligation to prevent our territory from being used as a
sanctuary for terrorism and proliferation and human trafficking and
organized crime.'”

"Over the years, a growing body of legal argument has made the case that
this right of self-defense allows a nation to take military action on
the territory of another sovereign nation that is unable or unwilling to
take measures on its own to halt the threat.

This argument was emphasized when the Israeli military mounted a
hostage-rescue mission at Entebbe airport in Uganda in 1976, and similar
arguments have been made to defend actions by the Colombian military
against the FARC guerrillas seeking haven in neighboring countries, and
Turkish troops pursuing Kurdish militants in their sanctuaries in
northern Iraq. Israel also made this argument when, in September last
year, its warplanes attacked what Israel said was a nuclear reactor in
Syria that was nearing operational capability."

aija

Vilnis

to sve...@latnet.lv
Aija mums pilnā sašutumā šādi raksta:

> iedomaaties citu likteni latvieshiem taadaa "Latvijaa" kas ir Krievijas
> logs uz austrumiem?
>
> sastopoties ar citiem kas grib to telpu, izdziivo tikai taas tautas kas
> izdziivoshanu pienjem kaa meerkjtieciigu pashmeerkji, nevis atstaaj
> pashpluusmaa kaa to dara vairums iezemieshu tautas.

Nu re - un šeit ir mans fantastiskais piedāvājums - sekmēt tiltu no
austrumiem uz rietumiem.

Nevis slinkojot un pūstot latvju tauta augs un zels (nevis skaitot tautas
dziesmas un aužot prievītes, spraužot auseklīšus priekšā un pakaļā), bet gan
piesaistot lielo rubli. Un tikai. Un tāds joks kā "izdzīvošana - mērķtiecīgs
tautas pašmērķis" nekad nav bijis un nebūs. Tauta ir jāskata kā tobīšu un
reksīšu kopums - reksīšu bars skries tur, kur viņiem bļodiņā būs ielikts
ēdamais.

Uz doto brīdi visi Reksīši, Pufīši un Tobīši skrien, piemēram, uz šejieni:
http://www.db.lv/Default2.aspx?ArticleID=e5d709ec-84bb-4b21-8986-e2a7ac120588&open=sec
Un tad viņiem uzvārdi paliek ar fantastiskām latviešu galotnēm. Tad šie
savācas pulciņos un dzied un skaita tautasdziemas latviski. Un svin Jāņus.
Un ir domās par Brīvu Latviju... :))))

Zini, aizvakar biju tirdzniecības centra Alfa Pareksā (bankas karti mainīju)
stāvot rindā ievēroju, ka no padsmit cilvēkiem tikai viens pārītis runā
latviski. Pārējie visi sarunājas krievu valodā. Aptuveni 90% no tur esošās
sabiedrības bija krievu valodā runājoši. Arī meitenei, kas mani pie bankas
letes apkalpoja bija Krievisks vārds un uzvārds, un nedaudz jūtams akcents.
Bet tanī pat laikā, kaut kur tālumā, latviskā garā cilvēki gatavojas
Helovīnam un 18.novembrim! Prieks par viņiem, kas mūžam sirdī patrioti.
Biljons sveicieni viņiem svētkos! :)

Richard Spuris

to sve...@latnet.lv

--- On Wed, 10/29/08, Vilnis <vilnis...@sveiks.lv> wrote:
<<................................................................................................

[...]

      Paldies, Vilni, par  speeciigo  ironijas  devu !   Piebildiishu, ka  starp  tiem    taaliem  latvieshiem ir  pat  taadi, kas  censhas  heloviiniem  paiet  garaam  un  maaca  savaas  latvieshu  sestdienas  skolaas  par  Maartinjiem, un  tos  atziimees  budeljos  ejot,  kas  nez'  vai  Latvijaa  notiks...
   Shodienas  latvieshu  dziive  ir  ruugtas  ironijas  bagaata, tomeer  nevaram  atljauties  shai  indei  aizmiglot  acis  un  neredzeet, ka  esam  veel  dziivi, kas  liecina  par  speeju  izdziivot  pat  shaadus  paarbaudiijumus.                  Richs.

Vilnis

to sve...@latnet.lv
> un  maaca  savaas  latvieshu  sestdienas  skolaas  par  Maartinjiem, un  tos  atziimees  budeljos  ejot,  kas  nez'  vai  Latvijaa  notiks...

Zini, šajā jautājumā tomēr gluži nebūs tā.

Vismaz pagājušā gada Mārtiņdienā pie manām durvīm bija sanākušas veselas trīs budēlīšu kompānijas... Pirmā bija pavisam čakli gatavojusies, ar visādiem pantiņiem, tērpiem un citām brīnumlietām, otrā viduvēji sagatavojusies un pašā vakarā bija atnākuši pavisam vieni, maziņi un bailīgi budēlīši (kādi 8.gab vecumā no 6-8gadiņi)... Tiem runājamais pie pirmā negaidītā jautājuma aptrūkās un man bija viņiem jāpalīdz nopelnīt ābolus un vīnogas (visas šokolādes konfektes u.c. biju paspējis jau iepriekšējiem atdot)  :))))))

Tiesa... Mārtiņbērnus helovīni (tieši pēdējos gados!) izkonkurē un paliek populārāki.  Bet par Mārtiņdienas esamību un svinēšanu mūsu ciemā (Lapmežciems) man ir versija - ir daudz maziņu Mārtiņu. Bērni iet ciemos pie Mārtiņiem uz vārda dienu un tad šīs kompānijas organizējas budēļu gājieniem :)

Richard Spuris

to sve...@latnet.lv
Paldies, Vilni, par  labaam  zinjaam!  Zheel  tikai, ka  taas  tik  reti  paraadaas un  pazuud
dazhaadu  zheelabu  pluudos.
     Veel  jau  buutu  arii  pashiem  jaaskaidrojas:  kas  tas  Maartinjsh  taads  patiesiibaa  ir  muusu  dziives  zinjaa?                      Richs.

Gundar King

to sve...@latnet.lv
Vai kāds ir lasījis Valsts valodas Komisijas lielo, rūpīgi sastādīto
atskaiti "Latviešu valoda 15 neatkarības gados" (Rīgā, Zinātne, 2007),
gandrīz 600 lpp.?

Rumpis wrote:

>Bet ja prata latviski, bet pēc darba iesēdās ar Georgija lentīti
>rotātā mašīnā un aizbrauca uz lielkrievu šovinistu sapulci, kā tad? :)

Indulis Gleske

to sve...@latnet.lv
Jaa, atrisinaajums buutu vienkaarshs - piesaistiit Disneju!

Disnejs paarnjem visaadas pasakas, teelus (pat Vinniju), tradiicjas. Latvieshiem jaabuut proaktiiviem.

Vai baumas ka Disnejs domaa uzpirkt Biibeli vareetu arriii but patiesiiba?

Indulis Gleske

At 08:46 AM 10/29/08, Vilnis wrote:

> un  maaca  savaas  latvieshu  sestdienas  skolaas  par  Maartinjiem, un  tos  atziimees  budeljos  ejot,  kas  nez'  vai  Latvijaa  notiks...

Zini, ¹ajà jautàjumà tomºr glu¾i nebþs tà.

Vismaz pagàju¹à gada Màrtiñdienà pie manàm durvïm bija sanàku¹as veselas trïs budºlï¹u kompànijas... Pirmà bija pavisam èakli gatavojusies, ar visàdiem pantiñiem, tºrpiem un citàm brïnumlietàm, otrà viduvºji sagatavojusies un pa¹à vakarà bija atnàku¹i pavisam vieni, maziñi un bailïgi budºlï¹i (kàdi 8.gab vecumà no 6-8gadiñi)... Tiem runàjamais pie pirmà negaidïtà jautàjuma aptrþkàs un man bija viñiem jàpalïdz nopelnït àbolus un vïnogas (visas ¹okolàdes konfektes u.c. biju paspºjis jau iepriek¹ºjiem atdot)  :))))))

Tiesa... Màrtiñbºrnus helovïni (tie¹i pºdºjos gados!) izkonkurº un paliek populàràki.  Bet par Màrtiñdienas esamïbu un svinº¹anu mþsu ciemà (Lapme¾ciems) man ir versija - ir daudz maziñu Màrtiñu. Bºrni iet ciemos pie Màrtiñiem uz vàrda dienu un tad ¹ïs kompànijas organizºjas budº¶u gàjieniem :)