Mruganie po lożbańsku :)

balon000

to lojb...@googlegroups.com
Witam. W ramach "ćwiczeń" chciałem przetłumaczyć "wlazł kotek na płotek" na lożban i pojawił się problem: jak przetłumaczyć wyraz "mrugać"?

Jarosław Mazurek

to lojb...@googlegroups.com
Też nie znajduję odpowiednika do: blink, wink

Janek

to lojban-pl
Jeśli uda Ci się przetłumaczyć tak, by zachować rytm i rymy, to napisz
koniecznie. Być może uda mi się wyprodukować śpiewaną wersję audio
(bez obaw, nie w moim wykonaniu u'i)

Janek

to lojban-pl
Znalazłem w Alicji taki fragment:
"The Mouse looked at her rather inquisitively, and seemed to her to
wink with one of its little eyes, but it said nothing."

W tłumaczeniu fi'e xorxes:
le smacu cu terpreti mutce catlu abu gi'e
simlu le ka rinsa fi le nu ze'i ga'orgau pa le cmalu kanla i ku'i sy
cusku noda

Czyli przetłumaczył "wink" na "ze'i ga'orgau", czyli "zamyka na krótki
odcinek czasu", ułatwieniem jest to, że oko i tak jest w zdaniu.

balon000

to lojb...@googlegroups.com
W przypadku kotka nie ma oka w zdaniu.

A może użyć jakiegoś złożenia?