[JVM Bloggers] #390: Nowe wpisy na polskich blogach, 28/04/2023

JVM Bloggers

to lodz...@googlegroups.com
Witajcie,

Wersja online aktualnego wydania: https://jvm-bloggers.com/issue/390

Pozdrowienia z GeeCONa, dzisiaj można mnie jeszcze złapać na tej fajnej konferencji :)

Poniżej lista nowych postów z ostatnich 7 dni.

Wpisy programistów:
- Złożony a skomplikowany by Bartek Kuczyński
- Quarkus – luźne przemyślenia po 500h developmentu (cz. 3 – praca z kodem) by Jakub Gardo
- OpenTelemetry - what is it & why should you care? by Jakub Wach
- Breaking the Loop: A 5-Step Process to Refactor Your Old, Untestable Codebase and Improve Its Quality" by Jarosław Michalik
- SQL cheatsheet: part 3 by Mateusz Zacki
- ‘High Performance MySQL 4ed’ notes and review by Michał Piotrowski
- Link Dump #84 by Sebastian Malaca
- Anagram – Co to ? Przykłady anagramu by Tomasz Woliński

Wpisy z blogów firmowych:
- Jak wydarzenia roku 2022 wpłynęły na branżę IT by BulldogJob
- Project MINT, czyli mikroserwisy, bankowość i zgrany zespół. by GFT Polska
- Introducing Kanban with a Systems Thinking Approach: The STATIK Method by Iterators
- Testy integracyjne z wykorzystaniem WireMock w Spring Boot by JustJoinIT
- Jak dzięki roli rekrutera technicznego stałem się lepszym programistą by JustJoinIT
- Programista po godzinach — czym się interesuje i jak spędza wolny czas? Zobaczcie wyniki badań by JustJoinIT
- A brief history of AI-powered image generation by Sii
- Camel w projekcie – czyli o tym, jak wstąpiłem na ścieżkę Beduina by Sii
- 5 pomysłów, jak płacić mniej za chmurę w Azure by Sii
- Funkcjonalności automatyzacji Confluence by Sii
- Contract testing of event driven application with Kafka and Spring Cloud Contract by SoftwareMill
- What does Coroutines’ creator think of Virtual Threads? – JVM Weekly vol. 132 by Vived

Nowe podcasty:
- sposób na niepłacącego janusza by Jarek Michalik
- Czy Software House płaci Ci za mało? by Jarek Michalik

Varia:
 - ruszyło Call 4 Papers tegorocznej Confitury, razem z organizatorami zachęcam do zgłaszania propozycji prezentacji - link
 - wyszedł Quarkus w wersji 3.0 - link
 - oraz Spring Boot 3.1.0-RC1 - link
 - prezentacja Helidonie, jednym z konkurentów Spring Boota - Helidon - Microservices on Modern Java - link
 - FlatLaf - ciekawy szablon z nowoczesnym wyglądem kontrolek dla aplikacji pisanych w Swingu (a same aplikacje desktopowe to ciekawa nisza, której nie miałem okazji nigdy dotknąć) - link
 - bogactwo statusów HTTP w zasięgu ręki - Leverage the richness of HTTP status codes - link
 - o wyzwaniach roli VPoE -  Being VP of Engineering is Harder than Being CEO - link
 - przydatna ściagawka - Unix Commands Cheat Sheet: All the Commands You Need - link

--
Miłej lektury,
Tomek Dziurko, JVM Bloggers