Re: Hardware Ξ³ΞΉΞ± low-power & low-budget Linux Home Serve r

rou...@mm.di.uoa.gr

to linux-gr...@lists.hellug.gr
Gia paromoia pragmata me auta pou les, exo xrisimopoiisei to

A20-OLinuXino-MICRO
https://www.olimex.com/Products/OLinuXino/A20/A20-OLinuXino-MICRO/open-source-hardware
http://tinyurl.com/k57y4u5

kai eimai para poly euxaristimenos.

Rikse mia matia.

-Stathis

George Notaras wrote:
> [...]
> Ubuntu, Fedora κτλ), σε ένα τέτοιο box, όπως για παράδειγμα θα μπορούσε
> να κάνει σε ένα box αρχιτεκτονικής Intel. Το προεγκατεστημένο software
> δεν το χρειάζομαι και δεν με απασχολεί.
>
> Έχω διαβάσει για τρόπους να φτιάξει κανείς ένα Debian chroot που θα
> τρέχει παράλληλα με το firmware, αλλά δεν μπορώ να πω ότι με ενθουσιάζει
> η ιδέα ούτε από την άποψη κατανάλωσης resources ούτε από άποψη ασφάλειας.
>
> Αυτό το box προορίζεται να τρέχει SAMBA, κάποιο ελαφρύ Media Server,
> Owncloud, DNS service και ίσως κάποια ελαφρά web applications, πχ

George Notaras

to linux-gr...@lists.hellug.gr
Το board αυτό το είχα στα υπ'όψη καθώς από χαρακτηριστικά με
υπερκαλύπτει, εκτός από το μονό SATA port (κατέληξα ότι χρειάζομαι 2).

Επίσης η δυσκολία εύρεσης κουτιού με οδήγησε στα έτοιμα NAS boxes, όπως
το Sharecenter 327L της D-Link: http://tinyurl.com/px6n39s

Το πρόβλημα με αυτά τα έτοιμα NAS boxes, εκτός από το ότι η RAM τους
σπάνια είναι μεγαλύτερη από 512MB χωρίς να ξεφεύγει η τιμή, είναι και το
ότι δεν έχω βρει πουθενά κάποια πληροφορία για το αν μπορεί να
εγκατασταθεί custom OS ή πρέπει αναγκαστικά να χρησιμοποιηθεί το
προεγκατεστημένο.

ΥΓ: Τέλος, αν έβγαινε το HP ProLiant MicroServer gen8
(http://tinyurl.com/oaxpawp) με κάποιο DC powered intel/arm based board
σαν αυτό: http://tinyurl.com/onkg8el ή σαν αυτό που ανέφερες (αλλά με
τουλάχιστον 2 sata ports), θα είχα ήδη αποφασίσει.

Rouvas Stathis

to linux-gr...@lists.hellug.gr
Συγνώμη, παρανόησα.

Φαίνεται να έχεις budget 600euros και σου πρότεινα κάτι που κάνει 55 euros.

Μ'αυτά τα λεφτά, άνετα φτιάχνεις και μόνος σου ότι θες.

Για παράδειγμα, ξεκίνα από δω:

http://www.e-shop.gr/case-coolermaster-rc-110-kkn2-elite-110-black-p-PER.813301

και βάλε τα υπόλοιπα σιγά-σιγά.
Είμαι βέβαιος ότι θα κατλήξςι σε κάτι ισοδύναμο του HP MicroServer με
λιγότερα λεφτά.

Τώρα, βέβαια, εσύ ξέρεις καλύτερα τις ανάγκες σου.

-Στάθης

George Notaras

to linux-gr...@lists.hellug.gr
On 02/06/2015 02:27, Rouvas Stathis wrote:
> [...]
> λιγότερα λεφτά.
>
> Τώρα, βέβαια, εσύ ξέρεις καλύτερα τις ανάγκες σου.

Το budget είναι 100-200Ε.

Το HP microserver υπάρχει στο eshop με 270Ε (cpu: G1610T, 2GB RAM, 4
bays -- δεν ξεφεύγει πολύ για όσα προσφέρει) και από άλλα έτοιμα
μικρότερα nas boxes το sharecenter 327L κοστίζει γύρω στα 120Ε και το
DS215J (Synology) γύρω στα 190Ε. Οι λύσεις με board+κουτί θα ξεκινούν
από τα 90-100 και θα φτάνουν τα 150 για boards με περισσότερα sata ports
(χωρίς να υπολογίζω πιθανά μεταφορικά για το board).

Πάντως το βασικό ερώτημα παραμένει: Μπορεί κανείς να εγκαταστήσει Debian
ARM ως κύριο λειτουργικό σε κάποιο έτοιμο NAS box όπως το sharecenter;

Thanos Kyritsis

to gn...@g-loaded.eu, Linux Greek Users

> [...]
>
> Πάντως το βασικό ερώτημα παραμένει: Μπορεί κανείς να εγκαταστήσει Debian
> ARM ως κύριο λειτουργικό σε κάποιο έτοιμο NAS box όπως το sharecenter;

Επειδή εντελώς συμπτωματικά έχω παραγγείλει και περιμένω το Synology
DS215j, μου ψιλο-κέντρισες το ενδιαφέρον.

ΙΜΗΟ τείνω πως δεν έχει νόημα το όλο εγχείρημα, διότι από τα 190€
κόστος το μεγαλύτερο μέρος είναι η αμοιβή:

α) για να φτιάξουν το low-power ARM-based board να χωράει σε ένα όμορφο κουτί
και
β) για να φτιάξουν ένα όμορφο/εύχρηστο λειτουργικό σύστημα (το οποίο
τελικά είναι μια custom linux διανομή).

Αλλά αυτό, φυσικά, είναι μια άλλη (φιλοσοφική) συζήτηση με προφανώς
δεκτό το επιχείρημα "θέλω να το χακέψω για να μην τρέχει bloated
closed-source crapware, αλλά κάτι vanilla/free as in Stallman", κλπ.

Ως εκ τούτου, εξάντλησες τα περιθώρια που σου δίνει το Google Search?

Με μια πολύ γρήγορη κίνηση βρήκα τα εξής:

https://wiki.debian.org/InstallingDebianOn/QNAP

http://wiki.qnap.com/wiki/Debian_Installation_On_QNAP
http://www.cyrius.com/debian/kirkwood/qnap/ts-219/install/
http://www.cyrius.com/debian/orion/qnap/

http://forum.synology.com/wiki/index.php/Overview_on_modifying_the_Synology_Server,_bootstrap,_ipkg_etc

Γενικά δοκίμασε τους πιθανούς συνδυασμούς: "Debian on
Synology/QNAP/ΤΑΔΕ", "install debian on ΤΑΔΕ", "custom linux on ΤΑΔΕ",
κλπ.

Βλέπω η "τάση" είναι για full debian install σε qnap, σε αντίθεση με
Debian in Chroot/Jail σε Synology.
Επίσης στα forums τους σίγουρα υπάρχουν κι άλλα resources/howtos,
απλώς θέλουν registration/login.

Πάντως σίγουρα γίνεται, από ότι φαίνεται (και είναι σαφώς καλό).

George Notaras

to Thanos Kyritsis, Linux Greek Users
On 03/06/2015 15:40, Thanos Kyritsis wrote:

> Επειδή εντελώς συμπτωματικά έχω παραγγείλει και περιμένω το Synology
> DS215j, μου ψιλο-κέντρισες το ενδιαφέρον.

Η αλήθεια είναι ότι σε αυτό καταλήγω κι εγώ, κυρίως λόγω του ότι υπάρχει
μια σεβαστή κοινότητα γύρω από το DSM.

Σχετικά με το hp microserver που ανέφερα, να πω ότι η κατανάλωση απλά
*δεν* είναι συγκρίσιμη με τα ARM based boxes.

> [...]
> δεκτό το επιχείρημα "θέλω να το χακέψω για να μην τρέχει bloated
> closed-source crapware, αλλά κάτι vanilla/free as in Stallman", κλπ.

Συγκεκριμένα το DSM βέβαια μόνο crapware δεν είναι σε σχέση με άλλα
προεγκατεστημένα OS σε φτηνότερα boxes, αλλά δεν παύει να είναι closed
source με όλα τα μειονεκτήματα που αυτό συνεπάγεται.

> Ως εκ τούτου, εξάντλησες τα περιθώρια που σου δίνει το Google Search?

Απ' ό,τι φαίνεται, όχι. :P (Ίσως να τα εξάντλησα μόνο για Fedora/CentOS)

Stefanos Harhalakis

to linux-gr...@lists.hellug.gr, gn...@g-loaded.eu, Thanos Kyritsis
On Wednesday 03 Jun 2015 15:40:36 Thanos Kyritsis wrote:

> Επειδή εντελώς συμπτωματικά έχω παραγγείλει και περιμένω το Synology
> DS215j, μου ψιλο-κέντρισες το ενδιαφέρον.

H dikia moy empeiria exei os eksis:

An thes kati sto opoio na perneis backups h na kanei share kanena arxeio,
mporeis na pareis ena raspberry pi 2 kai ayto edo:
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B000L105KS
mazi me 2 red h green diskoys. 4 cores, 1GB ram.
An to RPi2 den kanei, mporeis na koitakseis to oDroid san pio dynato, an kai
mporei na se bgalei ektos budget.

To megalitero problima poy exeis me to RPi2 einai oti exeis 100Mbps ethernet.
Kata ta alla exeis apolyti eveliksia.

Gia otidipote parapano synisto anepifilakta na stiseis ena pc me ena mikro
trofodotiko (na min kanei kai fasaria) kai oti mporeses na baleis mesa apo cpu
kai motherboard, mazi me mia psiktra xoris anemistiraki. Den exo brei
otidipote etoimo poy na mporei na ftasei ta features enos pc. To pc to kaneis
upgrade opote thes, opote den xreiazetai na psakseis kati isxyro eksarxis.
Nazeis px kai alloys diskoys, alazeis cpu kai motherboard h prostheteis mnimi.
Episis to pc tha exei pragmatiki gigabit karta diktyoy kai SATA.

An thes NAS gia na min asxoleisai me leptomeries, se pc, mporeis na dokimaseis
to FreeNas (http://www.freenas.org/) h OpenMediaVault
(http://www.openmediavault.org/) h kati antistoixo.

Me ta parapano glitoneis oles tis idiotropies ton etoimon NAS.

George Notaras

to Stefanos Harhalakis, linux-gr...@lists.hellug.gr, Thanos Kyritsis
On 05/06/2015 01:07, Stefanos Harhalakis wrote:

> [...]
> mporeis na pareis ena raspberry pi 2 kai ayto edo:
> http://www.amazon.co.uk/gp/product/B000L105KS
> mazi me 2 red h green diskoys. 4 cores, 1GB ram.

Αν γνωρίζεις, το icy box δημιουργεί raid με hardware controller? Τι
γίνεται σε περίπτωση που χαλάσει; Μπορούν να μπουν οι δίσκοι σε
διαφορετικό box και να διαβαστούν τα data; Στην περίπτωση κάποιων
έτοιμων nas box, πχ ds215j, δημιουργείται software raid, οπότε τα
πράγματα είναι απλά, αν τυχόν χαλάσει το box.
(https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/faq/579)

> [...]
> mporei na se bgalei ektos budget.
>
> To megalitero problima poy exeis me to RPi2 einai oti exeis 100Mbps ethernet.

Είχα διαβάσει για κάποια προβληματάκια με το gigabit ethernet του odroid-c1.

> [...]
> Nazeis px kai alloys diskoys, alazeis cpu kai motherboard h prostheteis mnimi.
> Episis to pc tha exei pragmatiki gigabit karta diktyoy kai SATA.

Με ένα κουτί με 4 θέσεις για 3.5" HDD, μια motherboard+cpu combo σαν την
Q1900DC-ITX, 4-8GB RAM και ένα charger φορητού 65-90W φτιάχνεται ένα
άψογο home server κατάλληλο για πολλά πράγματα.

H κατανάλωση ρεύματος είναι πάρα πολύ χαμηλή <10W idle. Η τιμή ξεφεύγει
από τα όρια του budget (μόνο το motherboard έχει τουλάχιστον 120Ε), αλλά
αν κριθεί σε βάθος χρόνου δεν ξεφεύγει και πάρα πολύ. Επίσης ξεφεύγει
και το μέγεθος, γιατί δεν έχω βρει συμμαζεμένο κουτί με 4 θέσεις για
drives 3.5".

> [...]
> (http://www.openmediavault.org/) h kati antistoixo.
>
> Me ta parapano glitoneis oles tis idiotropies ton etoimon NAS.

Κατά τη γνώμη μου το FreeNas αξίζει κυρίως για το ZFS. Κατά τα άλλα σε
περιορίζει αρκετά, εφόσον το box θα χρησιμοποιείται ως all around home
server.

Συνεχίζω να πιστεύω πως ένα έτοιμο nas box (με debian chroot) είναι η
καλύτερη μέση λύση.