accés a un arxiu tar.gz

Lluís

to Grup d'Usuaris de GNU/Linux del Penedes
hola, resulta que tinc un fitxer .tar.gz de 120Gb (una còpia de
seguretat) i necessito un dels seus subdirectoris, però no tinc cap
disc amb prou capacitat per extreure'n tot el contingut, algú em pot
dir algun programa que llegeixi un fitxer tar.gz i me'n permeti treure
un tros? l'Ark no funciona (extreu el fitxer a /tmp)

gràcies

--
*No és més net qui més neteja, sinó qui menys embruta.
*Hi han dues paraules que t'obriran totes les portes del món: "estira"

Pau Freixes

to linux-...@googlegroups.com

http://www.python.org/doc/2.4/lib/module-tarfile.html

Tot i que si no es fa una lectura sobre disc qualsevol api o aplicació
que utilizis i amb un espai de disc insuficient sempre et donara
problemes.

Com ja pots intuir la teva maquina no tindra tanta ram per mapejar tot
l'arxiu a memoria - mmap - i per tant utilizarà memória swap. Per tant
i suposant que aquesta o altre forma de llegir arxius tar et funcioni
segurament serà gracies a una lecutra sobre disc directa i amb un us
racional de la memoria :P

Vinga salut

A 28/8/2007, "Lluís" <enb...@gmail.com> va escriure:

Jordi Molina

to linux-...@googlegroups.com
Bones,

On 8/28/07, Lluís <enb...@gmail.com> wrote:

> [...]
> dir algun programa que llegeixi un fitxer tar.gz i me'n permeti treure
> un tros? l'Ark no funciona (extreu el fitxer a /tmp)

El tar és un sistema d'arxivament seqüencial, això vol dir que els
arxius estan un rera l'altre. Si tens el .tar només hauries de fer

tar xf arxiu.tar nomcarpeta

i t'ho hauria de restaurar sense major problema. El problema ve en el
gzip, que només té un arxiu (el propi tar) i per força ha d'anar o bé
a disc o bé a ram. Quan fas

tar zxf arxiu.tar.gz nomcarpeta

el que es fa és un pipe, desconec si aquest pipe consumeix disc mentre
fa el gunzip o tira de memòria.

Si no saps bé el nom de la carpeta o la ruta amb la que està
emmagatzemada fes un

tar tzf arxiu.tar.gz | less

i localitza la carpeta que vols restaurar, després fes el zxf.

Una altre alternativa més elaborada, en cas de que el pipe entre el
tar i el gzip consumeixi disc realment és fer-ho per xarxa. Posa el
tar.gz a una màquina i fes el següent des de la màquina on has de
restaurar:

ssh usuari@maquinadesti 'cat arxiu.tar.gz' | tar zxvf - nomcarpeta

salutacions
Jordi

--
Jordi Molina Casas (warp3r)
mail: war...@gmail.com

Jordi Molina

to linux-...@googlegroups.com
M'autocorregeixo

La següent ordre

On 8/29/07, Jordi Molina <war...@gmail.com> wrote:

> ssh usuari@maquinadesti 'cat arxiu.tar.gz' | tar zxvf - nomcarpeta

Faria el mateix que descomprimir en local, el que s'ha de fer és
descomprimir en la màquina remota i enviar ja el tar descomprimit per
xarxa:

ssh usuari@maquinadesti 'gunzip -c arxiu.tar.gz' | tar xvf - nomcarpeta

Salutacions