crear filtre per a kdeprinter

1 view

Lluís

to Grup d'Usuaris de GNU/Linux del Penedes
hola, m'han demanat que imprimeixi un "llibret" de 4 pàgines en un
full per a ser doblegat. Fins aquí cap problema, però resulta que per
anar bé la pàgina hauria de quedar:

___
|2 3|
|1 4|

i 1 i 4 haurien de ser girades 180º perquè al doblegar la meitat de
baix cap al darrera, i després ajuntar 2 i 3, quedés tot del dret.

Aquesta vegada ho faré a lo cutre ajuntant, retallant, etc... però
m'estava plantejant el repte de fer un filtre pel kdeprint perquè fes
tota aquesta feina: tu envies a imprimir un document de 4 pàgines i
ell ja te les reordena, i capgira.

He stat remenant el kde i he trobat que els filtes són a:
/usr/kde/3.5/share/apps/kdeprint/filters
n'he copiat un dels que hi havia i estava intentant analitzar la
sintaxis, però vaig molt perdut; algú em pot donar un cop de mà?

gràcies

--
*Si tu fas una foto a una vaca, la vaca no et diu re.
*Envellim quan els records superen les esperances.

Lluís

to Grup d'Usuaris de GNU/Linux del Penedes
diria que m'hi vaig acostant, he imprès un .ps de 4 pàgines per fer
proves que conté: "portada","index","contingut","final" i l'he passat
per:
pstops 4:1@.5\(0,14.85cm\)+2@.5\(10.5cm,14.85cm\)+0@.5+3@.5\(10.5cm,0\)
print.ps > girat.ps

i ja em distribueix les pàgines, però si he entès bé el "man" per
girar les pàgines només hauria d'afegir "U" darrera les pàgines a
girar, però no em funciona, les pàgines girades desapareixen:
pstops 4:1@.5\(0,14.85cm\)+2@.5\(10.5cm,14.85cm\)+0U@.5+3U@.5\(10.5cm,0\)
print.ps > girat.ps

alguna idea?

(si algú vol el ps que m'ho digui i li passo, però és un moment generar-ne un )

Lluis Gili

to linux-...@googlegroups.com
hola, no he fet mai cap filtre del kdeprint, potser dic alguna bajanada...
segons el man:
The effect on the image is to first scale with respect to an
origin at the lower left corner, then rotate about the same origin, and
finally shift.

si roten les pàgines des de la cantonada de baix a l'esquerra, pot ser que et
quedin fora de la pàgina impresa?

A Dilluns 05 Maig 2008, Lluís va escriure:

Lluís

to linux-...@googlegroups.com
Tens raó, em vaig descuidar de dir aquí que al final ho havia aconseguit:
pstops 4:1@.5\(0,14.85cm\)+2@.5\(10.5cm,14.85cm\)+0U@.5\(10.5cm,14.85cm\)+3U@.5\(21cm,14.85cm\)
print.ps | cat > girat.ps

Ara només em falta integrar-ho a kde perquè sigui més pràctic, però
m'hauré d'esperar uns dies que ara tinc un munt de feina.

gràcies ;)

Pau Freixes

to linux-...@googlegroups.com
Mare meva quin deliri de llista, ni un missatge en uns mesos i el missatge que trenca el silenci es de lo mes geek :P

Vinga salut nanos

2008/5/7 Lluís <enb...@gmail.com>:

--
Pau Freixes
Linux GNU/User

Lluís

to linux-...@googlegroups.com
és que l'he estat preparant durant mesos XD

Més que res que és la típica cosa que algú et demana d'avui per demà
(imprimeix això de tal manera, o tal altra o....); i mai tens temps
per mirar-t'ho amb calma.