internacionalitzar web php

Lluis Gili

to linux-...@googlegroups.com
Hola!
el tema es que he d'internacionalitzar una web feta en php.
He estat buscant maneres de fer-ho i al final crec que faré servir una eina de
php per a fer servir gettext (php-gettext)
aixi que hauria de buscar tots els strings dints el codi i posar-los dints de
<?=_("hola")?>
crec que es una matada i hi ha d'haver alguna manera senzilla de fer-ho..

a mi només se m'acut de fer servir els poders del vim i les expresions
regulars, però no se si hi ha alguna manera millor... algun consell?

salut!

per cert.. algú va al hackmeeting el cap de setmana que ve???

Jordi Molina

to linux-...@googlegroups.com
Bones,

On 10/5/07, Lluis Gili <llui...@gmail.com> wrote:
> [...]
> php per a fer servir gettext (php-gettext)
> aixi que hauria de buscar tots els strings dints el codi i posar-los dints de

El tema internacionalització va així (més o menys) per a tots els
llenguatges, tant d'scripting com compilats. Hi ha unes eines per a
i18n i l10n que permeten treballar amb uns arxius amb format .PO per a
cada idioma, però si, dins del codi hauras de referenciar-ho...

> crec que es una matada i hi ha d'haver alguna manera senzilla de fer-ho..
>
> a mi només se m'acut de fer servir els poders del vim i les expresions
> regulars, però no se si hi ha alguna manera millor... algun consell?

La primera vegada sempre fa mal ;) un cop fet una vegada, ja fas les
aplicacions d'aquella forma en previsió. Pensa que si tot el
programari lliure basa el tema i18n/l10n en aquest sistema és perquè
és més escalable i portable que no mantenir una versió de cada
programa per a cada idioma.

Recomanació de llibre que toca aquest (i d'altres) tema rel·lacionat
amb web -> Building Scalable Web Applications, O'Reilly

s2
--
Jordi Molina Casas (warp3r)
mail: war...@gmail.com 4BC8 8150 7B1A FC24 FBAD 7B07 FE90 F300 4F36 3BF7

suil

to linux-...@googlegroups.com
A utilitzar expresions regulars toca...:)

2007/10/5, Jordi Molina <war...@gmail.com>:

--
Luis Lorenzo ( suil )

" Perfectas, son todas perfectas... "

Lluis Gili

to linux-...@googlegroups.com
gracies per la ressenya del llibre, l'he trobat penjat a la mula.
a veure si aconsegueixo fer-ho minimament rapid...
salut!

A Divendres 05 Octubre 2007, Jordi Molina va escriure:

suil

to linux-...@googlegroups.com
Nose si amb el vi pots editar varis fitxers de cop... Si no el que pots fer es un petit script que recorri tots el fitxers recursivament cambiant la cadena amb expresions regulars.

Jordi Molina

to linux-...@googlegroups.com
On 10/8/07, suil <suil...@gmail.com> wrote:
> Nose si amb el vi pots editar varis fitxers de cop... Si no el que pots fer
> es un petit script que recorri tots el fitxers recursivament cambiant la
> cadena amb expresions regulars.

si no fes servir perl

perl -p -i -e "s/texte a buscar/texte a canviar/g" <arxiu>

Pots fer servir comodins "*, ^, ?" per triar varis arxius :P

Lluis Gili

to linux-...@googlegroups.com
El problema es que el text a buscar no és sempre el mateix, amb el vi pots
obrir varis fitxers de cop (vi carpeta/*) i també té la comanda que comenteu
de pert (sed) però m'ho hauré de currar una mica amb la expresió regular per
trobar els textes, tant d'html com els de php

A Dilluns 08 Octubre 2007, Jordi Molina va escriure:

suil

to linux-...@googlegroups.com
Nosaltres ara al curro acabem de solucionar algo semblant.

Habíem de extreure totes les cadenes amb un patró determinat ( t('cualsevolcosa') ). Ho hem solucionat fent un petit script en php que recorre tots els fitxes i mitjançant una expresió regular les agafem.

Lluís

to linux-...@googlegroups.com
la funcio t('cadena') és de drupal (no sé si es fa servir a més
llocs....). El drupal ara té un mòdul que extreu directament totes les
cadenes d'un mòdul i et crea el fitxer .po per traduir-lo amb
l'aplicació que vulguis.

http://drupal.org/project/potx

--
*Si Déu ens ha donat dues orelles, dos ulls i només una boca, és
perquè hem d'observar i escoltar molt i parlar poc.

suil

to linux-...@googlegroups.com
Aquí al curro hem adoptat la funció t('cadena') també :)