tenuto parancs allelujában

Valentin András

to lilypond...@googlegroups.com

Kedves Lilypond Mesterek!

Ezen az oldalon ( https://lsr.di.unimi.it/LSR/Search?q=gregorian ) az
551-es számmal jelzett allelujában milyen módon tudom elérni, hogy egy
\tenuto vagy -- parancsot kiadva a második ’alleluja’ szó ’lu’
szótagjánál a kis vonalka mindkét hang fölött egy darabban jelenjen meg.
Két gombóc, egy vonallal. Remélem érthetően írtam…

Hegyi Tamás

to lilypond...@googlegroups.com
'parancsot kiadva a második ’alleluja’ szó ’lu’
szótagjánál a kis vonalka mindkét hang fölött egy darabban jelenjen meg.
Két gombóc, egy vonallal.'

milyen kis vonalka? Milyen gombóc?

Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok szolgáltatásbeli Magyar LilyPond-felhasználók közössége csoportra.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) lilypond-user-...@googlegroups.com címre.
Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/lilypond-user-hu/13908336-ffbb-0509-36bc-498ee40f060d%40gmail.com.

--
Mit freundlichen Grüßen

Herr Tamás HEGYI

hegyi...@gmail.com
+43 (0)660 430 2658
Anton-Krieger-Gasse 109/23/4 1230 Wien

Valentin András

to lilypond...@googlegroups.com
:)
Ne haragudjatok, de én sajnos megragadtam a ctrl-c ― ctrl-v felhasználói
kategóriájában a lilypondot felhasználók sorában, ráadásul a zenei
szakkifejezéseket sem tudom használni.

Mellékelem a fájlt, ami talán jobban mutatja a gondjaim.
Mivel a kórusunk számára próbálok valami szebb formátumot gyártani a
karvezetőnk elvárása alapján. Persze ez meghaladja képességeim, azért
örültem a már említett sablonnak (
https://lsr.di.unimi.it/LSR/Search?q=gregorian ) .
Sajnos azonban nem tudom beállítani a magam számára megfelelő módon a
dokumentációból vett parancsokkal, mintha azok nem működnének ebben a
speciális modernGregorian.ily stílusban.

- a ’mindhalá - LIG’-nál (5. sor (de a 7. sorban is ugyanez van)) levő
melizma mindkét hangja fölé szeretnék egy egységes megszakítás nélküli
vízszintes vonalkát (tenutot(?))
- pl. ugyanitt szeretném, ha pontozott melizmák nem esnének szét, hanem
a hangok ugyanúgy egybefolynának, mint a nem pontozottaknál.
- 6. sor: „Azért fölmagasztalta őt…” szeretném a sort összébb rántani,
hogy ne legyen szótagolás, nem legyenek kötöjelek. Ez a többi helyre is
igaz. Nem kell a margóig érnie a soroknak.
- a sorközöket szeretném jóval kisebbre venni. Így összefolyik a három
mű, és még új sorokat is szeretnék berakni.

Hát. Ha valaki bármelyik kérdésben tud segíteni, köszönöm szépen előre
is. Elnézést, hogy nem csak a fájl lényeges részeit küldöm át, de azt
sem tudom, hogy melyik mennyire lényeges.
Köszönöm szépen a türelmeteket, és minden jót!
András

2022. 02. 14. 8:59 keltezéssel, Hegyi Tamás írta:
> [...]
> meg.
> Két gombóc, egy vonallal. Remélem érthetően írtam…

husveti_antifonak.ly

Valentin András

to lilypond...@googlegroups.com
Kedves Csoporttagok!
Bevetettem az inkscape nevű programot, és a mellékelt eredménye lett a
dolognak. Ez közelít az alább leírt elvárásaimhoz.
Köszönettel:
Valek
husveti_antifonak_rendezett_01.pdf

Hegyi Tamás