akkordok nevek de nem lókotta és nem számozott basszus... hogyan?

Pál Németh

to Magyar LilyPond-felhasználók közössége
Sziasztok!
Szolfézs feladatokat szeretnék írni. Eddig, amíg csak hangközök voltak (T1, N3, k6, sz5... stb) könnyen megoldottam Lyrics-ként. Csak "idézőjelbe" kellett tenni és ment.
Igen ám, de amikor megtanulja a nebuló, hogy van hármas hangzat is, és annak vannak különböző fordításai (szext és kvártszext) és a jellegeket is, (dúr, moll, szűk, bő) akkor valami feladat féle jó volna a gyakorláshoz.
Gondoltam írok. És mivel az ember lusta, és amit egyszer leír, azt szeretné később is használni, gondoltam be kéne írni gépba. Igen ám, de
- szöveghez hogyan írok két sorba egymás fölé számokat? (pl Dúr kvártszext)
- vagy akkordba hogyan írok m betűt, vagy sz betűt? És az egymás fölé számok még mindig gond.
- vagy gondoltam, akkor legyen számozott basszus. Na igen, de akkor szintén hogyan írok a számok elé betűt?
Szóval úgy tűnik, zsákutca.
És akkor a fokszámokig még el sem jutottunk. :)
Úgy tűnik a számomra, hogy ezt a nyelvet mintha nem ismerné a lilypond.
Ti csináltatok már hasonlót? Vagy merre érdemes elindulni, ha az ember ilyet szeretne?
Ha tudtok valami segítséget, hálásan köszönöm!
Németh Pali

Hegyi Tamás

to lilypond...@googlegroups.com
Még ha érteném miről van szó, de ennyire nem tudok kottául. Nincs erről vhol egy fotó?

Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „Magyar LilyPond-felhasználók közössége” csoportjára.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) lilypond-user-...@googlegroups.com címre.
Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/lilypond-user-hu/CAEazLZOHfu2dixy4YrH-4HRVCf-PwyECgpzaOvUwdKUrKtSigA%40mail.gmail.com.

--
Herr Tamás HEGYI

hegyi...@gmail.com
+43 (0)660 430 2658
Bachgasse 40/14 1160 Wien

Pál Németh

to lilypond...@googlegroups.com
Valami ilyesmi egyszerű szösszenetekre gondolnék.

image1.jpegNémeth Pál
Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/lilypond-user-hu/CABf%2BAm1fEfpjPA1NkGmQqUdR9%3DOY7pWgruG-pErZuk2e4UKOiQ%40mail.gmail.com.

Ladányi Katalin

to lilypond...@googlegroups.com
Szia!

Sima felső indexet tudtam szövegbe illeszteni:
\lyricmode {
"T1" m \markup\concat {D\super6}} D D \markup\concat {D\super\column {6 4}}} \markup\concat {sz\super7}} D
\markup\concat {D\super6}} "k3" D "N3" \markup\concat {D\super6{m}}} "k3" "T1"
}

Az egymás felett lévő két számmal is próbálkoztam, de az nem úgy néz ki, mint kéne, de itt hagytam, hátha ötletet ad. Csatoltam azt is, hogy néz ki.

Kata

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/lilypond-user-hu/6E89F5D2-C546-4A1B-AF94-A72AE6A6DFA7%40googlemail.com.
lyricsminta.png

Hegyi Tamás

to lilypond...@googlegroups.com
első körben ezt találtam:  http://lilypond.org/doc/v2.19/Documentation/notation/common-notation-for-fretted-strings.de.html

Tehát vmi ilyesmi kéne csak nem wordben hanem lilypondban?
image.png

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/lilypond-user-hu/6E89F5D2-C546-4A1B-AF94-A72AE6A6DFA7%40googlemail.com.

Ladányi Katalin

to lilypond...@googlegroups.com
Bocsi, a minta elkészítésénél figyelmetlen voltam a hangnemmel kapcsolatban.

Kata

Pál Németh

to Magyar LilyPond-felhasználók közössége
Sziasztok!
Nagyon köszönöm a segítségeteket!
Igazából a felső index-el is az a baj, ami az újrenddel. A szöveghez viszonyítva túl kicsi.
De még mindig jobb mint a semmi!
Szóval elkezdtem próbálkozni!
És egész jó!!! :)
"T1" m \markup{ \concat {D\super\column\bold {\small"6" \super \small"4" }}}
  \markup{ \concat {sz\super\small\bold7}} D
Már csak az merült fel, hogy szövegbe hogyan illesztek módosítójelet?
És akkor szinte tökéletes a módszer...
De azért a wordös megoldás is érdekel? Azt hogy készült?
Pali

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/lilypond-user-hu/CAKiyADFEJBAnnnsgqPhN7w%3DLRP7HDG9ZgErWHy4xLeDa1JSKHw%40mail.gmail.com.

Ladányi Katalin

to lilypond...@googlegroups.com
Szia!

Kata

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/lilypond-user-hu/CAEazLZPqJEFehigx8E__36mjiL8P8n-WbCwAyScxhbMiZ7iidQ%40mail.gmail.com.

Pál Németh

to Magyar LilyPond-felhasználók közössége
Köszönöm Kata!
Ettől ugyan minden pozíció megy világba, de használható!
:)Pali

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/lilypond-user-hu/CAKiyADFiRDzdUW9JutBYcGfxQ3c-RrH00Ze1X6Quo22YgSuz2A%40mail.gmail.com.

Hegyi Tamás

to lilypond...@googlegroups.com
wordbe lehet egyenletet írni. Vmi a törtedik hatványon sablon kiválasztod és beírod a számokat :)

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/lilypond-user-hu/CAEazLZOiJXEC%3Dv8MUTxEYAhBOCAp8D_5GMPwdzykRtHpD3srng%40mail.gmail.com.