Scriptelés - feltételes részek, betűméret állítás

Ladányi Katalin

to lilypond...@googlegroups.com
Sziasztok!

Van valami lehetőség, hogy a kottába feltételes részeket tegyünk bele, if-else elágazást?

A kottáimat úgy generálom, hogy van egy váz az alap beállításokkal, aminek a végén importálom az egyes dalokat. Generálok kottát A4-es oldalra nyomtatásra, de kisebb méretben tabletre is.
A legtöbb beállítást be tudom állítani a váz fájlban, de jó lenne, ha lehetne feltételes oldaltörést betenni (csak a tablet verzióba, az A4-est törje ott, ahol kijön).

A kottasorok alatt elhelyezett szöveg méretét lehet valahogy globálisan állítani?
A kottasorhoz tartozó szöveget be tudtam állítani így:
A dalt leíró fájlba:
szoveg = \lyricmode {
\szovegBeallitas
}

A váz fájlba:
szovegBeallitas = {
  \set fontSize = #-3
}

Ilyen előre definiált blokkal nem sikerült a kottasorok alatt lévő \markup{} részben megadott további versszakokat formáznom.

Mivel a tabletre generált változatnál kb. minden pixel számít, hogy minél több dal egy oldalas legyen, szeretném a címet is kisebbre venni. Erre tudtok valami megoldást?

Előre is köszönöm a segítségeteket!
Kata

Benkő Pál

to lilypond...@googlegroups.com
> Van valami lehetőség, hogy a kottába feltételes részeket tegyünk bele, if-else elágazást?

ha függvényként írod meg, akkor lehet.
http://lilypond.org/doc/v2.18/Documentation/extending/music-functions
http://lilypond.org/doc/v2.18/Documentation/extending/scheme-conditionals#if

> [...]
> A legtöbb beállítást be tudom állítani a váz fájlban, de jó lenne, ha lehetne feltételes oldaltörést betenni (csak a tablet verzióba, az A4-est törje ott, ahol kijön).

tipp (nem próbáltam): a vázfájlban definiálj egy \sortores parancsot. tablethez
sortores = \pageBreak
papírhoz
sortores = { }
és a dalokban használd ezt a \pageBreak helyett.

> [...]
>
> Ilyen előre definiált blokkal nem sikerült a kottasorok alatt lévő \markup{} részben megadott további versszakokat formáznom.

http://lilypond.org/doc/v2.18/Documentation/notation/formatting-text#selecting-font-and-font-size

talán ezeket a font size beállításokat lehet változókkal is használni.

http://lilypond.org/doc/v2.18/Documentation/notation/custom-titles-headers-and-footers