Ritmusváltás egy szólamban a kotta végén, háromból a fölső szólamban csak

Valentin András

to lilypond...@googlegroups.com
Jó napot kívánok mindenkinek!

Kottaszerkesztgetés közben a következő gondba szaladtam bele.

Három szólamos kotta, 4/2-es ütem, ami egyedül csak a felső szólamban
6/2-re módosul az utolsó két ütemben.
Kiadom a '\time 6/2'-es parancsot, a felső kotta sora szépen át is áll
erre a két ütemre, ugyanakkor a következő két sor is ugyanott pedig ott
ezt a parancsot nem adtam ki, maradnia kellene a 4/2-es ütemnek. Hogyan
tudom korlátozni a ritmusváltást egyedül a felső szólam utolsó két ütemére?
A dokumentációban nem akadtam hasonló példára.
Tudtok esetleg segíteni a kérdés megfejtésében?
Előre is köszönöm a segítségeteket!
Valek

Benkő Pál

to lilypond...@googlegroups.com
http://lilypond.org/doc/v2.22/Documentation/notation/displaying-rhythms#polymetric-notation
> --
>
> ---
> Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok szolgáltatásbeli Magyar LilyPond-felhasználók közössége csoportra.
> Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) lilypond-user-...@googlegroups.com címre.
> Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/lilypond-user-hu/d3e8e930-7f16-fe11-222b-d3a24c6628a6%40gmail.com.

Valentin András

to lilypond...@googlegroups.com
Köszönöm szépen!
Jobban rá kell állnom a témára!
Va

Valentin András

to lilypond...@googlegroups.com
Szervusztok!
Hosszas kutakodás után zavarlak Titeket.
Néhány egyházi himnusznál, vagy esetleg népdaloknál szokták a G-dúr egy
kereszt előjegyzését az első vonalközbe helyezni. Hát nekem ezt nem
sikerült elérnem a liypondnál, de nem kétlem, hogy van rá frappáns
megoldás. Tudnátok ötlete adni, hogy merre keressem…?

Előre is köszönöm!
András

Benkő Pál

to lilypond...@googlegroups.com
\override Staff.KeySignature.sharp-positions = #'(2)

http://lilypond.org/doc/v2.22/Documentation/notation/displaying-pitches#key-signature

Valentin András <val...@gmail.com> ezt írta (időpont: 2021. dec. 10.,
P, 17:36):
> [...]
> Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok szolgáltatásbeli Magyar LilyPond-felhasználók közössége csoportra.

Valentin András

to lilypond...@googlegroups.com
Köszönöm szépen a segítséget!
Nagyon szépen működik!

Valentin András

to lilypond...@googlegroups.com
Sziasztok!
Megszenvedek azzal, hogy egy zsoltártónusban aláhúzzam azt az egyetlen
magánhangzót, ahol hajlítani kell.
Azt már el tudom érni, hogy az egész szótagot aláhúzza, de ha csak egy
betűt szeretnék, azt hogyan csináljátok?

\lyricmode {
\markup\underline"U" -- ram, %ez jó, mert csak egy betű a szótag maga.
fog -- \markup{{\underline"sá"}} -- gát. }

\lyricmode {
Já -- kob -- \markup"n"\underline"a""k" } % ez az egyik próbálozás. Csak
azt a betűt húzza alá amit szeretnék – az ’a’-t –, de szótagolási hibát
jelez a lilypond, mintha külön szótagként kezelné ezeket. És a betűket
is szóközökkel írja le, így ez nem megfelelő.

\lyricmode {
Já -- kob -- \markup\underline "nak" } %Ez hiba nélkül lefut, de megint
az egész szótagot aláhúzza.

Van esetleg a tarsolyotokban valami frappáns megoldás?
Minden jót kívánok!
Valek

Ladányi Katalin

to lilypond...@googlegroups.com
Szia!

Egy LilyPond példából kiindulva készítettem ezt a példát: http://lilybin.com/14yi8k/1

A lényeg:
[...] fog -- \markup{\concat { s \underline á }} -- gát [...]

"concat" kifejezésre keress rá.

Üdv,
Kata

[...]
Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/lilypond-user-hu/8bed5968-a0b5-ac5f-b726-0d3c5e4080a8%40gmail.com.