Kép (jpg, png svg) hozzá adása, méretezése és pozicionálása a kottában

Hegyi Tamás

to lilypond...@googlegroups.com
Hogyan kell?

--
Mit freundlichen Grüßen

Herr Tamás HEGYI

hegyi...@gmail.com
+43 (0)660 430 2658
Anton-Krieger-Gasse 109/23/4 1230 Wien

Valentin András

to lilypond...@googlegroups.com
Szervusztok!

Van valami ilyesmi, de nem találom a dokumentációban, pedig korábban
belefutottam: szeretném pl. egy négyszólamú darabnak a szólamait külön
oldalakra lapokra szétszórni – egy szólam egy oldalon legyen, és egy
oldalon csak egy szólam legyen – a lilypond nyújtotta automatizmussal
(vagy külön legyen a négy szólam, ne egymás alatt egy hosszabb műnél).
Hol lehet ez ebben a fránya leírásban…
Előre is köszönöm, ha valaki tudja és megosztja.

További szép nyarat!
Valentin András

Hegyi Tamás

to lilypond...@googlegroups.com
Szia
Amikor partitúrát írtam én is próbálkoztam vele, de nem igazán jött össze. Elvileg úgy megy, h a szólamok vannak külön megírva és azt lehet összefoglalni egy fájlba. A leírásban keress rá az \include parancsra.

Nekem annó nem jött össze így megcsináltam az összes szólamot, majd kopipasztéval átmásoltam egy fájlba, amiből lett a partitúra. (Ennek a módszernek persze az a hátránya, h ha belejavítasz a szólamba, a partitúrába újra át kell másolni.)

Esetleg tanácsot kérhetsz ezen a fórumon (van angol nyelvű részlege is) https://lilypondforum.de/

Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok szolgáltatásbeli Magyar LilyPond-felhasználók közössége csoportra.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) lilypond-user-...@googlegroups.com címre.
Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/lilypond-user-hu/42f3c853-b836-5045-0c25-e534ef834a84%40gmail.com.

Ladányi Katalin

to lilypond...@googlegroups.com
Sziasztok!

Én külön szoktam definiálni a fájl elején a szólamokat, aztán később állítom össze a sorokat. Bizonyos beállításokat pedig külön fájlban tárolok, így az include-ot is használom.
(Saját célra készítek kottákat, az összes ráhúzható 2-3 sablonra: egy vagy néhány énekszólam, akkordok, szöveg)

A fenti problémához szerintem nem feltétlenül szükséges külön fájlokra bontani.
Csatoltam egy minta fájlt.

A fájl elején definiálom a szólamokat, utána egy fájlba, de külön oldalra legenerálom a három szólamot egyben, majd külön oldalakra. A végén külön fájlba is. (A példában szereplő kotta egymás alatti sorokra van tervezve, így a harmadik szólam szövege elcsúszik, valamint a kotta szárak sem állnak jól.)

Ha külön fájlból (ugyanabból a mappából) kell importálni, az egyszerűen \include "masik.ly". Ilyenkor annak a fájlnak a tartalmát beilleszti a feldolgozáskor, mintha csak az include helyére lett volna írva.

Kata

Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „Magyar LilyPond-felhasználók közössége” csoportjára.

Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) lilypond-user-...@googlegroups.com címre.
Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/lilypond-user-hu/CABf%2BAm1weU%2BhZ6bJqeAh-fBMQXuCwQKusHEEeh7wH7wrVTFnfg%40mail.gmail.com.
lilypond-minta.ly

Hegyi Tamás

to lilypond...@googlegroups.com
Jó bonyolult lett. Sokszor az a bajom ezekkel a kódokkal, h tök jó, h vannak, de a saját kottámba, ami ugye egy frescobaldi sablon, nem így néz ki és nem is tudom, h kellene kinéznie.
De azért jó, h elküldted lássunk ilyet is. :)

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/lilypond-user-hu/CAKiyADEe%3DfwtOdhyh3CDjMaBxzdVU9G2yLPe26iTw3DTdHFPJw%40mail.gmail.com.

Valentin András

to Magyar LilyPond-felhasználók közössége
Köszönöm szépen az ötleteket, tapasztalatokat. Közben a dokumentációban ismét belefutottam az erre a kérdésre ott javasolt megoldásba. Ez az.
További szép nyarat kívánok mindenkinek!
Valek