Egyszerre több artikulációs jel zárójelbe tétele

Valentin András

to lilypond...@googlegroups.com

Szervusztok!
Kezdőként darálom a Lilypondot, éppen a 2.20.0-as változatát.

A sok közül most egy aktuális számomra nem nagyon megoldható gonddal
szembesültem.
A kottasor fölött szeretnék artikulációs jeleket tenni a hangjegyek fölé.
Több hangjegyen és ütemen keresztül lévő hangokra kerülne jelölés, de
nem mindegyik hang fölé. Ez sikerült.
A nehezítés az, hogy az összes jelet egy kicsi gömbölyű zárójelbe
szeretném tenni. Pl.: (az    első elé    egyet_, az utolsó ___  mögé ___
is.)
Lehet, hogy az sem lenne baj, ha egy vonalban lennének a jelek, de ez
talán más kérdés.

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

\score {
\relative e''{
\time 3/4
| g4 e a-.%{ ? \parenthesizeLeft%} | g e a-_ | g->%{ ?
\parenthesizeRight%} a8 g f e |
             }
       }

%%%%%%%%%%%%%%%%

Ha ebbe a fájlba bemásolom a scriptet, lefut hiba nélkül, de amint
aktiválom a
\parenthesizeLeft és \parenthesizeRight parancsot ismét hibát ír ki:

(parenthesizeRight = #(define-music-function (parser loc arg) (ly:music?)
/tmp/frescobaldi-k90zlb6m/tmp0jrum5zn/proba.ly:42:10: error: unknown
escaped string: `\parenthesizeLeft')

Bemásolta a scriptet a Score-ba, a relative-ba és a score elé is
másolni. Mindig elszállt egy hibával.

Találtam a világhálón egy írást, ami valószínűleg hasonló gondot old
meg, de nem tudom életre kelteni a scriptet (?).

http://lilypond.1069038.n5.nabble.com/Articulation-with-parenthesis-open-and-with-parenthesis-close-td133776.html

Ezt külön fájlba kell írnom, vagy abba, amiben a kotta van? Hivatkozik
ez a script külső fájlokra?
Vagy ez a script már régen meghaladott, van egyszerűbb módja is a dolognak?
Ez a  script befolyásolja a korábban vagy később kiadott \parenthesize
parancsokat is, vagy a bal- és jobboldali parancsokat hozza csak létre?

Köszönöm szépen előre is, ha megosztjátok velem segítő ötleteiteket.
Remélem nem rabolom az időtöket.

Valentin András

Valentin András

to lilypond...@googlegroups.com
Mindenkinek szép húsvétot és jó egészséget kívánok!

Valentin András

Ladányi Katalin

to lilypond...@googlegroups.com
Szia!

Jól értem, hogy valami ilyesmit szeretnél?
minta.png
Ha igen, akkor erre sajnos nincs ötletem.

Ha minden jelre külön zárójel kerül, akkor így néz ki:
\score {
  \relative e''{
    \time 3/4
    | g4 e a-\parenthesize -. | g e a-\parenthesize -_
    | g-\parenthesize -> a8 g f e |
  }
}

(Az, hogy a - jelek előtt van-e szóköz, az mindegy.)

Kata

Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok szolgáltatásbeli Magyar LilyPond-felhasználók közössége csoportra.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) lilypond-user-...@googlegroups.com címre.
Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/lilypond-user-hu/116d77cc-2d4b-65c1-59f1-6831f865081a%40gmail.com.

Pál Németh

to Magyar LilyPond-felhasználók közössége
Üdv!
Én mókolnék. Mert nem szeretem a \parenthesize parancsot.
Ugyanis még nem jöttem rá, hogyan lehet nekem tetsző méretű zárójeleket kihozni belőle.
Szóval barkács:

\score {
  \relative e''{
    \time 3/4
    | g4
\override TextScript.X-offset = #1.5
\override TextScript.staff-padding = #1
   e^\markup {"(" }  a-. | g e a-_
\override TextScript.X-offset = #1.9
\override Script.padding = #1
| g^\markup { ")" } \accent
    a8  g f e |
  }
}

Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „Magyar LilyPond-felhasználók közössége” csoportjára.

Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) lilypond-user-...@googlegroups.com címre.
Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/lilypond-user-hu/CAKiyADGhe9bWOLJH3pc24-46Dw_FJ%2BK2_wxK-mZsodGgZsXORg%40mail.gmail.com.

Valentin András

to lilypond...@googlegroups.com
Köszönöm szépen a segítségeteket!
Pál megoldása szépen működik. Jól átrágom magam  a kódon, hogy tanuljak.
András