tonus finalis

Pál Németh

to Magyar LilyPond-felhasználók közössége
Sziasztok!
Nem tudom, él-e még ez a lista, de van egy probléma, amivel nem bírkózok.
Népzenei lejegyzéseket kéne gépbe vinni, és a tonus finalis-t sehogyan sem tudom megoldani. Vagyis záró ütemvonal és utána (nem előtte) violin vagy basszus kulcs majd egy hang, végül ismét záró ütemvonal.
Csakhogy a kulcs mindenképp az ütemvonal elé akar kerülni.
Hogyan lehet megerőszakolni?
Csilnált már valaki ilyet?
Nagyon köszönöm!
Pali

Ladányi Katalin

to lilypond...@googlegroups.com
Szia!

Egy fórumon (http://lilypond.1069038.n5.nabble.com/Placing-clef-change-after-bar-line-td6490.html) találtam egy kissé hacknek tűnő megoldást, nem tudom mennyire elfogadható. Egy letisztultabb verziót összeraktam lilybinen: http://lilybin.com/5judhs/10
Remélem ezt kerested :)

Kata

--

---
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „Magyar LilyPond-felhasználók közössége” csoportjára.

Ladányi Katalin

to lilypond...@googlegroups.com
Nem ismerem nagyon a lilybint, nem tudom mennyi ideig tartja meg az elmentett kis kódokat, ezért a későbbi visszakereshetőség érdekében inkább elküldöm a kódot is.

% LilyBin
\score {
    \relative c' {
        c1 \bar ":|."

        \once \override Score.TimeSignature #'stencil = ##f
        \time 1/128
        \skip 128
        \bar ""
        \noBreak
        \once \override Score.TimeSignature #'stencil = ##f
        \time 4/4
        \once \override Staff.Clef #'extra-offset = #'(-.5 . 0)
        \clef bass

        \bar ":|."
    }

    \layout{}
    \midi{}
}

Kata

Pál Németh

to Magyar LilyPond-felhasználók közössége
Kedves Kata!

Hálásan köszönöm!
Működik, és még bele is tudok nyúlni igény szerint.
Szóval nagyszerű!
Örök hála!

Pali

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/lilypond-user-hu/CAKiyADHSvRf54f%2Bs1iJ0PnLp2T6r7pgjLds5p3jm4A1PZh-41g%40mail.gmail.com.