Actiegroep tegen ligfietsen opgericht

Marcel van Eijk

Aug 30, 2006, 4:59:48 PM8/30/06
to ligf...@googlegroups.com
Tegengekomen in Groningen, de Anti-Ligfiets-Bond:
http://img110.imageshack.us/img110/9932/antiligfietsqq8.jpg

/Mars

--
Ga toch fietsen, dat is pas stil ...

Kees Schouten

Aug 31, 2006, 3:28:33 PM8/31/06
to Ligfiets
Maar waar is die actiegroep nu?

Kees

Sep 1, 2006, 3:04:53 AM9/1/06
to ligf...@googlegroups.com
Op 31-8-06 heeft Kees Schouten<man...@hetnet.nl> het volgende geschreven:

> Maar waar is die actiegroep nu?
>
> Kees
Ja, ik wil ook een actiegroep. Betere erkenning bestaat er niet.
Geweldig idee als zij op tv komen en vertellen waarom ligfietsen niet
goed en irritant is. Dat ze zo hard gaan, onzichtbaar, asociaal,
vervelende mensen, etc etc. Betere reclame voor de ligfietser-in-spe
bestaat er niet.

En dan ook zo'n officieel persbericht van het bestuur van de NVHPV op
ligfiets.net, dat zij de anti-ligfiets-actiegroep niet zullen voeden
in hun agressieve manier van anti-reclame maken (natuurlijk met
vermelding van een link). Het ligfietsen is daar niet bij gebaat, etc
etc.

Andre

Sep 1, 2006, 8:58:48 AM9/1/06
to Ligfiets

Marcel van Eijk schreef:

Dat zijn dan zeker bejaarden, die reageren vaak aggressief op
ligfietsen.
(Begrijp ook niet niet waarom)

Andre

Zwaluw

Sep 1, 2006, 9:22:23 AM9/1/06
to Ligfiets

> Dat zijn dan zeker bejaarden, die reageren vaak aggressief op
> ligfietsen.
> (Begrijp ook niet niet waarom)
>
> Andre

Laatst kwam ik een tegemoed komende bejaarde op snorfiets tegen op een
oversteek punt, ik zie haar kijken en zwaai dan even, als ze passeert
roept ze iets van "kijk uit tas" denk ik te verstaan. Ik na
overgestoken te zijn knijp meteen vol in de remmen denkende dat er iets
aan mijn bagage los zit. Bij inspectie blijkt dat niet zo te zijn. Kijk
verder om me heen zie ik een grote plas naast me en begrijp dat ze
"kijk uit plas" heeft geroepen. Dus goed bedoeld!

Wel heb je soms van die tuterende automobilisten er is dan niks aan de
hand, ik vraag me dan af of dat andere liggers zijn die nu even
automobilist zijn en even willen tuteren???

Groetenis,

Koendert-- wil ook wel eens tuteren naar ligger...

Koen Van den Bergh

Sep 1, 2006, 10:35:15 AM9/1/06
to ligf...@googlegroups.com
On Fri, 01 Sep 2006 14:58:48 +0200, Andre <vwk...@hotmail.com> wrote:

> Dat zijn dan zeker bejaarden, die reageren vaak aggressief op
> ligfietsen.
> (Begrijp ook niet niet waarom)

De minst positief reagerende mensen zijn in mijn geval meestal van die
carriéremensen. Met bejaarden heb ik tot nu toe enkel positieve reacties
gehad. Vraag me niet waarom het zo is.

(ik zeg minst positief omdat ik maar heel zelden negatieve reacties krijg)

Bij slechte reacties ga ik meestal verder op de hoogte en wat blijkt... de
meesten hebben enkel iets hebben tegen de (lage) racers. Hogere ligfietsen
vormen geen probleem, een denkbeeldige overgang is het kunnen kijken door
de raampjes van auto's.

Koen -kan veel mensen wel begrijpen wat betreft die hoogte met
autoraampjes-

Marrianne

Sep 2, 2006, 5:36:30 AM9/2/06
to Ligfiets
Marcel van Eijk schreef:

> Tegengekomen in Groningen, de Anti-Ligfiets-Bond:
> http://img110.imageshack.us/img110/9932/antiligfietsqq8.jpg

Allemaal leuk en aardig maar we hebben nog steeds geen antwoord
gekregen van Marcel over wat dat nou voor groep was... Dus Marcel:
bestaat deze groep echt of was dit plaatje het enige dat je tegen bent
gekomen?

> Ga toch fietsen, dat is pas stil ...

Marrianne - vindt Marcel sindsdien erg stil over dit onderwerp... - van
Norel-Haanskorf

Marcel van Eijk

Sep 2, 2006, 9:37:33 AM9/2/06
to ligf...@googlegroups.com
Op 2-9-06 heeft Marrianne<marri...@hotmail.com> het volgende geschreven:

> [...]
> gekregen van Marcel over wat dat nou voor groep was... Dus Marcel:
> bestaat deze groep echt of was dit plaatje het enige dat je tegen bent

Er schijnt in Groningen gestickerd te worden; ik heb al iemand in
Groningen gevraagd foto's te maken als hij de stickers tegenkomt.

/Mars

Wilfred van Norel

Sep 2, 2006, 10:42:38 AM9/2/06
to Ligfiets
Marcel van Eijk wrote:

> Er schijnt in Groningen gestickerd te worden; ik heb al iemand in
> Groningen gevraagd foto's te maken als hij de stickers tegenkomt.

Houd ons op de hoogte.
Wat me trouwens opvalt aan die afbeelding is dat de afbeelding van de
fiets wel heel secuur gemaakt is. Het is geen 'algemene' ligfiets maar
echt een duidelijk herkenbaar model: Challenge Hurricane Sport
bovenstuur.
Ik weet niet of dit plaatje een bestaand plaatje was of dat ze die zelf
hebben zitten digitaliseren aan de hand van (bijvoorbeeld) een foto.

Wilfred -antiligfietsstickerplakkers?- van Norel

Sep 4, 2006, 8:00:49 AM9/4/06
to ligf...@googlegroups.com
2006/9/1, Koen Van den Bergh <koen.l...@gmail.com>:

> [...]
> de raampjes van auto's.
>
> Koen -kan veel mensen wel begrijpen wat betreft die hoogte met

Zet eens een lage racer naast een *normale* auto, en bekijk je
conclusie opnieuw.

grtz
Henk

Wilfred van Norel

Sep 4, 2006, 9:12:33 AM9/4/06
to Ligfiets
hyz wrote:

> Zet eens een lage racer naast een *normale* auto, en bekijk je
> conclusie opnieuw.

Of zet eens een Spyker naast een Versatile-met-dakje..... raden wie het
laagst is......

Wilfred -het scheelt een paar centimeter- van Norel

Bloemhof Sake

Sep 4, 2006, 8:16:21 AM9/4/06
> [...]
door
> de raampjes van auto's.
>
> Koen -kan veel mensen wel begrijpen wat betreft die hoogte met

Hyz:

>Zet eens een lage racer naast een *normale* auto, en bekijk je
>conclusie opnieuw.

Afgelopen zaterdag in Winterswijk op een jouw welbekend merk fiets langs
rijen
stilstaande auto's gefietst. Dat vond ik, tot mijn verbazing, best eng
omdat ik
niet door de auto's kon kijken omdat ik te laag zat.

Sake -waarom dat voor de automobilisten eng is, snap ik dan weer minder-
Bloemhof

Hans van Schoot

Sep 5, 2006, 2:11:12 AM9/5/06
to ligf...@googlegroups.com

Ik heb met de quest al een keer bijna een aanrijding gehad met een
donkervoord, het gras in de polder was niet gemaaid en we waren allebij even
hoog, dus hij zag mij niet en ik hem ook niet...

Sep 5, 2006, 5:23:56 AM9/5/06
to ligf...@googlegroups.com
Op 4-9-06 heeft Bloemhof Sake<Bloemh...@johndeere.com> het volgende
geschreven:

> Sake -waarom dat voor de automobilisten eng is, snap ik dan weer minder-
> Bloemhof

Oh, mijn lak mijn lak mijn lak!
Kun je daar iets mee?

G.M.Beumer - Rode Pioneer

Sep 5, 2006, 7:49:28 AM9/5/06
to ligf...@googlegroups.com
> Op 4-9-06 heeft Bloemhof Sake<Bloemh...@johndeere.com> het volgende
> geschreven:
>
> Oh, mijn lak mijn lak mijn lak!
> Kun je daar iets mee?

Nu snap ik dat Sake het niet snapt; die heeft al jaren de lak op zijn
eigen fiets niet kunnen zien door het vuil heen :)

Grrz
Gert