Ligfiets op afsluitdijk

herki...@yahoo.dk

May 24, 2007, 3:14:01 PM5/24/07
to Ligfiets
nosjournaal 18:00 na ca. 14 3/4 minuut.
http://player.omroep.nl/?aflid=4660927

De cameraman van het nos journaal verliest direct de geinterviewde
fietser
uit het oog als er in het item over 75 jaar afsluitdijk een ligfietser
langwiebelt.
Geinig.

RB

gj

May 27, 2007, 4:51:14 AM5/27/07
to Ligfiets

On 24 mei, 21:14, herkimer...@yahoo.dk wrote:
> [...]

> fietser
> uit het oog als er in het item over 75 jaar afsluitdijk een ligfietser

In de verte zag ik ze al staan, witte feesttenten op de brug bij het
Monument op de Afsluitdijk. Ik heb er lekker de vaart in zitten, zo
rond de 25 km, maar voor de 2 mannen, midden op het fietspad, met op
hun overhemd in forse letters Security moet ik wel in de remmen.
"Langzaam doorrijden en BESLIST NIER STOPPEN", wordt me dwingend
meegedeeld. Ik ga langzaam verder, maar blauwbepakte Hotemetoten
versperren de doorgang op het fietspad, gewichtig pratend met glas
wijn (10.30 a.m.!) in de hand. Dames in feestelijke Dameskledij nemen
beschaafde nipjes van de jus d'orange. Opgaand in elkaars
Belangrijkheid gaat niemand opzij voor de luidbellende laaggelegen
fietser. Ja, sorry hoor, ik moet wel stoppen, voordat ik een zwart
geüniformeerde serveerster, die een dienblad met gevulde glazen torst,
aanrij. Ik duw de Grasshopper pardon roepend voort, wel in de gaten
gehouden door de Veiligheid (Security) . Dan rijd ik wiebelend verder,
want ik moet mijn petje met een hand over het spiegeltje wurmen. Bij
Den Oever weer wat drukte. Een stuk of 5 toeschouwers op het fietspad.
Een politieman in overhemd houdt toezicht. De brandweer met
blusmateriaal in de aanslag en even later landt Willem-Alexander in
een helikopter, stapt uit, zwaait naar me, stapt dan in aanzoevende
verlengde Mercedes AA-56 en gaat op weg naar zijn Vorstelijke
Verplichtingen, en ik vervolg mijn rondje IJsselmeer

Dank RB dat je me attent hebt gemaakt op de voor mij sensationele
beelden. Samen met de Kroonprins in het journaal!