Heb ik wat gespot?

Ligfietser uit Nederland

Jan 19, 2007, 1:34:23 PM1/19/07
to Ligfiets
Lieve collega ligfietsers en ligfietsters

Via via kreeg ik een linkje naar politie berichten te zien. Nu lijkt
het als of er op de banner een velomobiel wordt begeleid door twee
motor agenten.

Dit is hem: http://www.politie.nl/twente/

Wie weet hier meer van en wie is die hoogwaardigheids bekleder die
begeleid wordt door 2 agenten?

Ligfietser uit Nederland

Jan 19, 2007, 2:05:17 PM1/19/07
to ligf...@googlegroups.com
> [...]
> motor agenten.
>

> Dit is hem: http://www.politie.nl/twente/
>

> Wie weet hier meer van en wie is die hoogwaardigheids bekleder die

Leuk zeg; het zou er zo maar een kunnen zijn. Ze hebben die foto al heel
lang maar ik heb geen idee dat er een vm op stond!

Mick

Jan 19, 2007, 2:22:26 PM1/19/07
to Ligfiets
Jahaaa...ik zie iets verdachts! Zal ik doorklikken ? (Nee dat doen wij
naartuurlijk niet....heiliger dan de Paus).

Mvg Mick

André Vrielink

Jan 19, 2007, 2:46:39 PM1/19/07
to ligf...@googlegroups.com
Ligfietser uit Nederland schreef:

Dat lijkt inderdaad verdacht veel op een velomobiel, alleen lijkt het
mij dat ie de andere kant op rijd, weg van de camera dus.

André

WFvN

Jan 19, 2007, 2:49:21 PM1/19/07
to Ligfiets
Rode Pioneer schreef:

> Leuk zeg; het zou er zo maar een kunnen zijn. Ze hebben die foto al heel
> lang maar ik heb geen idee dat er een vm op stond!

Ik heb de foto wat opgeblazen.... ik weet het niet...... het lijkt
inderdaad wel een Quest met een hoogwaardigheidsbekleder:

http://members.home.nl/wfvn/hoogwaardigheidsbekleder.jpg

Wilfred -serieus: het origineel lijkt meer op een hurkende persoon in
geel met links van hem een hond en ánders is het een Limit die van de
agenten weg rijdt... mét hond ernaast- van Norel

WFvN

Jan 19, 2007, 3:16:11 PM1/19/07
to Ligfiets
André Vrielink schreef:

> Dat lijkt inderdaad verdacht veel op een velomobiel, alleen lijkt het
> mij dat ie de andere kant op rijd, weg van de camera dus.

Inderdaad, áls het een velomobiel is tenminste.
Ik mis alleen wel een rode of oranje achterkant.
De vorm doet denken aan een Limit (of C-Alleweder uiteraard)

Ik heb even een smart-resize erop losgelaten naar 4000% van het
origineel:
http://members.home.nl/wfvn/velomobielofniet.jpg

Deze keer geen flauwigheden mee uitgehaald.

Wilfred -zien nog meer mensen die hond?- van Norel

WFvN

Jan 19, 2007, 3:34:57 PM1/19/07
to Ligfiets
WFvN schreef:

> Ik heb even een smart-resize erop losgelaten naar 4000% van het
> origineel

En nog 1 op 1000%:

http://members.home.nl/wfvn/velomobielofniet2.jpg

Zo ziet het er toch wat anders uit.

Wilfred -weet het echt niet, gehurkte persoon of velomobiel- van Norel

Theo Mol

Jan 19, 2007, 4:18:15 PM1/19/07
> [...]

> Via via kreeg ik een linkje naar politie berichten te zien. Nu lijkt
> het als of er op de banner een velomobiel wordt begeleid door twee

Dat zou mooi zijn. Ik heb een mailtje aan de politie Twente gestuurd en
gevraagd of ze mij het origineel kunnen sturen.
Lekker belangrijk (-; maar je weet het maar nooit.

--
Groet van Theo, op de site van onze regio staan weer andere foto's, Mol

Mick

Jan 19, 2007, 10:06:32 PM1/19/07
to Ligfiets
Ja waarom niet: Een beetje vriendschap van de sterke arm (der wet dan
maar) kunnen we wel gebruiken hé Wilfred?

Mvg Mick

Kees van Hage

Jan 20, 2007, 3:00:43 AM1/20/07
to Ligfiets

> [...]

> motor agenten.

> Wie weet hier meer van en wie is die hoogwaardigheids bekleder die

De politie escorteert hem naar zijn kasteel, links op de foto, en het
velomobielkoetshuis bevindt zich aan het eind van de oprijlaan. Als je
het adres van het kasteel kunt achterhalen, weet je wie het is.

Groeten,

Kees

Peter

Jan 20, 2007, 3:41:34 AM1/20/07
to ligf...@googlegroups.com
WFvN schreef:

Ik heb ooit eens een documentaire gezien over de moord op JFK. Ergens op
een foto in de buurt was een geel vlekje zichtbaar bij een bosje. Dit
werd geinterpreteerd als een gele regenjas. Waarna de conclusie werd
getrokken: The yellow blob did it.

En een tijdje later een parodie over het leven van de yellow blob ;-) .

Peter - bij CSI kunnen ze zulke foto's overigens wel helder krijgen, hoe
doen ze dat toch - Huiberts

Jan 20, 2007, 6:23:59 AM1/20/07

Jan 20, 2007, 8:00:41 AM1/20/07
to Ligfiets
Gert heeft wat speurwerk verricht:

> Kasteel Twickel:
> http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=en&q=Twickelerlaan+1+Delden&sll=52.269576,6.714106&sspn=0.015521,0.044932&ie=UTF8&om=1&z=17&ll=52.267186,6.716042&spn=0.004675,0.01295&t=h&iwloc=addr

Laat ik ook wat toevoegen aan "Life of the Yellow Blob"

Ik denk dat het wel degelijk een velomobiel is.
Hij staat tegen de wegas aan.
Er staat/zit iemand gehurkt naast die geintresseerd praat met de
VM-er.
Het is zeker geen Quest of Mango maar eerder een Limit of C-Alleweder
(dat sluit al een hele boel mensen uit)
Dat denk ik omdat we tegen de achterkant aan kijken en er is duidelijk
geen rode reflectiestreep te zien.
Mogelijk loopt er wel een smalle rode band horizontaal langs de fiets.
Je ziet duidelijk het zwart van het achterwiel onder de stroomlijn uit.

Hoeveel gele C-alleweders/Limits zijn er met een rode streep van voor
naar achter.?

Met het paastreffen was een opvallend hoog percentage Limits en
C-alleweders. Ik weet helaas geen namen.
Bert Gazendam? Nee, niet zonder Leonie in de buurt.
Wie roept?

Theo - leuke bezigheid - van Goor

WFvN

Jan 20, 2007, 8:38:03 AM1/20/07
to Ligfiets
Theo van Goor schreef:

> Er staat/zit iemand gehurkt naast die geintresseerd praat met de
> VM-er.

OF hij is bezig het linker voorwiel onder handen te nemen in verband
met een lekke band; tenminste, ik kan je commentaar dat het een persoon
is naast de fiets wel volgen maar als je daar van uitgaat, dan lijkt de
persoon voorover gebukt te zitten.

> Het is zeker geen Quest of Mango maar eerder een Limit of C-Alleweder

Helemaal mee eensch.

> Dat denk ik omdat we tegen de achterkant aan kijken en er is duidelijk
> geen rode reflectiestreep te zien.

Da's mooi, tot dusver ben je het dus aardig met me eens.

> Mogelijk loopt er wel een smalle rode band horizontaal langs de fiets.

Ik heb de indruk dat er een driehoekige streep te zien is met de
scherpe punt richting de achterkant van de fiets.

> [...]
> C-alleweders. Ik weet helaas geen namen.
> Bert Gazendam? Nee, niet zonder Leonie in de buurt.

Wilfred -ontdek je plekje, raad je plaatje- van Norel

Message has been deleted

Mick

Jan 20, 2007, 11:24:55 AM1/20/07
to Ligfiets

Zekitez schreef:
> De foto is genomen van Kasteel Twickel bij Delden.
> Het is niet helemaal rondom maar ongeveer 270 graden.
>
> Frans

Geen idee waar je je iformatie vandaan haalt maar Frans vriend:
Je hebt 'n profiel opgemaakt!!!
Jongens: Hier is er een die een profiel heeft opgemaakt !!!!!

Sterkte

Mick

Jan 20, 2007, 2:29:03 PM1/20/07
to Ligfiets

Mick schreef:

Goed, gaan we verder met CSI aflevering: 'Elk plaatje heeft zijn
praatje'

We hebben een profiel van de mogelijke dader. Nu de omstandigheden en
het motief.
Als je onder begeleiding van motorpolitie met voorbijgangers een
praatje aan gaat is maar een conclusie mogelijk: De persoon/ velomobiel
is niet onder begeleidng maar is 'toevallig' op de foto gekomen.
Een mogelijkheid kan zijn dat dit kasteel Twickel de zoveelste geheime
vergader lokatie is van het JP's Balkenbende.
Waar politie quasie onopvallend een oogje in het zeil houden. (Om
Journalisten te trekken.)
Een voorbijganger heeft het in de smieze en geeft het door aan een
toevallig voorbijkomende VM-er.
Misschien is die voorbijganger wel de persoon die deze draad heeft
opgestart. (Orginele pseudoniem hoor: Ligfietser uit Nederland)
Dat die voorbijganger in paars gekleurde kleding gekleed gaat is
misschien niet geheel toevallig.
(Complot: Misschien werkt hij wel in opdracht van JP om het geheim uit
te laten lekken.)

Nu maar hopen dat verveelde journalisten zitten te Googlen en deze
lijst ontdekken en zijn we morgen wereld nieuws zijn.
VELOMOBILIST SPOT GEHEIME FORMATIELOKATIE

Theo - Ga je mijn naam nu ook antispammen, Wim?- van Goor

Mick

Jan 20, 2007, 4:11:43 PM1/20/07
to Ligfiets
>Theo - Ga je mijn naam nu ook antispammen, Wim?- van Goor

Een en al zelfvertrouwen die meneer van Goor...Ik niet meer zo: Hoe kon
ik nu 'n topic beginnen met 4 Juni ipv 4 Februari?

Mvg Mick

Quest106

Jan 21, 2007, 4:57:35 AM1/21/07
to Ligfiets
Hoi Theo, anderen,

Jullie zijn op zoek naar een gele Limit / C-alleweder-rijder uit
Twente.

Fietst Martin Sassen nog met zijn gele limit? Die komt in elk geval uit
die buurt.

Groet van Quest106

Reinier

Jan 21, 2007, 11:11:47 AM1/21/07
to Ligfiets

Theo van Goor schreef:

> Ik denk dat het wel degelijk een velomobiel is.

> Er staat/zit iemand gehurkt naast die geintresseerd praat met de
> VM-er.
> Het is zeker geen Quest of Mango maar eerder een Limit of C-Alleweder

Is het niet een Limit / C-Alleweder met een tweewielige liggert die
ernaast rijdt, ook van de achterkant gezien?

Reinier - lijkt wel zo'n psychologische inktvlekkentest - van Rij

Jan 21, 2007, 1:16:10 PM1/21/07
to Ligfiets

Frans Zekitez schreef:

> Ik fiets van Almelo naar Hengelo (op dit moment nog gebukt) en neem
> vaak
> de route langs Kasteel Twickel. No problemo om dat te herkennen.

Ik denk dat het herkennen van dit kasteel het enig fiet is wat juist
is.

> Ehh.. ik heb daar nog nooit politie gezien, en een velomobiel al
> helemaal niet.

Zou best eens kunnen kloppen.
Heel eerlijk gezegt en gezwegen denk ik al die tijd dat het gewoon een
auto is.
Een auto van een of andere bobo die geordenanst wordt door twee
motoragenten.
Het zijn twee koplampen die samenvloeien tot één door de afstand en
vertekening door de lens die 270 graden rond een foto maakt.
Wat wij als achterwiel van een velomobiel zien is gewoon de
samenvloeiingsgrens van die twee stralingskransen.
Dat verklaard ook gelijk de witte stip in het midden. Gewoon de lampen.
Daarmee is ook verklaart dat de velomobiel niet van ons af aan de
verkeerde kant van de weg staat.
De auto komt ons gewoon tegemoet op zijn eigen weghelft.
Als je goed kijkt zie niet alleen aan de linker kant een paarse streep,
die wij aanzien voor een hurkend persoon, maar aan de rechter kant is
ook vaag zo'n paarse veeg te zien. Dit is de breking van het licht in
de atmosfeer of in de lens van de camera.
Kortom een gewone normale foto. Geen velomobiel.

Volgens mij is dit wat Theo Mol als antwoord op zijn mail gaat krijgen.

Was wel even leuk.

Theo - je fantasie gebruiken is met je hersenen naar de sportschool
gaan - van Goor

WFvN

Jan 21, 2007, 2:31:02 PM1/21/07
to Ligfiets
Theo van Goor gaat op de theoretische toer:

> [...]
> de atmosfeer of in de lens van de camera.
> Kortom een gewone normale foto. Geen velomobiel.

Mooi verhaal maar ik ga hier niet met je mee.

Samenvloeien van de koplampen; de theorie ken ik maar ik denk dat dat
op deze afstand toch echt niet van toepassing is. Denken is niet genoeg
dus maar even wat logischer kijken.

Kijk bijvoorbeeld naar het huis rechts. Daar is teveel detail te
onderscheiden op kleine afstand van elkaar (lees: kleinere afstand dan
de doorsnee afstand tussen 2 koplampen van een auto zoals de voordeur
van het huis, in jouw theorie zouden de 2 zijkozijnen ook samen moeten
vallen). Zelfde geldt voor bomen achter het huis.
Dan de kleur van jouw lampen; erg vreemde kleur geel voor koplampen.
Een mooie referentie is natuurlijk de koplampen van de motoren van de
agenten. Maar goed, dan zouden het nog de bekende 'franse' koplampen
kunnen zijn maar ook daarvoor vind ik de kleur niet echt de juiste.

Dan zit je nog met de mogelijkheid dat het niet één foto is maar
meerdere foto's die aan elkaar geplakt zijn en dus geschoten met een
normale camera (en niet met een camera met één of andere speciale
lens). Helaas is de resolutie te laag om dat ge kunnen zien. Hoewel ik
toch wat vreemd zit te kijken naar het kasteel. Kijk eens naar de
linkerkant van het gebouw. Eerst een groot zwart raam, dan de hoek in
de muur waar de muur naar achteren gaat. Dan gaat de muur weer naar
rechts en daar zie je..... een raam in de hoek van de muren en nog een
spookraam?

Ik zeg dat het een geplakte panoramafoto is.

Daarmee zou het nog altijd kunnen dat de agenten een voertuig
begeleiden maar die staat dan mogelijk niet eens op de foto omdat de
agenten bijvoorbeeld op foto 3 staan en het voertuig daar nog net
buiten. Op het moment dat foto 4 geschoten wordt waar het voertuig
reed, is het voertuig (met de agenten) alweer verder en komt dus zo
niet op de foto.

Nee, een auto lijkt me niet, ik blijv bij velomobiel of gewoon een
gehurkt persoon.

Wilfred -puzzelt nog even verder- van Norel

WFvN

Jan 21, 2007, 2:34:17 PM1/21/07
to Ligfiets
WFvN schreef:

> Ik zeg dat het een geplakte panoramafoto is.

Volgens mij zie ik nog iets..... klonen..... De persoon op de oprijlaan
lijkt ook richting de agenten te lopen. Goed, longshot want dat valt
niet goed te zien maar het zou me niet verbazen als het inderdaad
dezelfde persoon is.

Wat natuurlijk ook zou kunnen is dat de gele blob een samenvoegsel is
van 2 foto's omdat die net op de grens ligt of net ernaast waardoor een
gedeelte van het oorspronkelijke 'blobje' is weggevallen.

Wilfred -dat was wel héél snel puzzelen- van Norel

bert gazendam

Jan 21, 2007, 2:38:13 PM1/21/07
to ligf...@googlegroups.com
On 1/20/07, Theo van Goor <tvan...@kpnplanet.nl> wrote:

> Met het paastreffen was een opvallend hoog percentage Limits en
> C-alleweders. Ik weet helaas geen namen.
> Bert Gazendam? Nee, niet zonder Leonie in de buurt.
> Wie roept?

Nee, het is niet C-Alleweder nr 9.
Ben daar nog nooit geweest.
Maar wacht eens, zie ik daar niet een witte vlek erachter?

Groet,

Bert - ook niet eens met ALF meegeweest- Gazendam

H. Wessels Picardi

Jan 21, 2007, 4:09:03 PM1/21/07
to ligf...@googlegroups.com
Zekitez wrote:
> Ik fiets van Almelo naar Hengelo (op dit moment nog gebukt) en neem
> vaak
> de route langs Kasteel Twickel. No problemo om dat te herkennen.

Helemaal mee eens dat het Kasteel Twickel is.

> Ehh.. ik heb daar nog nooit politie gezien, en een velomobiel al
> helemaal niet.

Volgens mij is het een fel gele scooter. Zoiets als dit:
http://members.lycos.nl/hallumgang/forum/photos/Aralfa/sf2.jpg

Als het dan toch perse een velomobiel moet zijn stel ik voor om Martin
Sassen de hoofdverdachte te laten zijn.

Hans Wessels

Mark-Jan Bastian

Jan 21, 2007, 4:14:26 PM1/21/07
to ligf...@googlegroups.com
On Sun, Jan 21, 2007 at 08:38:13PM +0100, bert gazendam wrote:
> Bert - ook niet eens met ALF meegeweest- Gazendam

Ik was wat laat, was iedereen reeds vertrokken, of vond menigeen dat het
te hard waaide vandaag ? In elk geval nog een mooi en droog tochtje kunnen
maken :)

Mark-Jan

Wim Schermer

Jan 21, 2007, 4:29:52 PM1/21/07
to ligf...@googlegroups.com
Op 21 jan 2007, om 22:09 heeft H. Wessels Picardi het volgende
geschreven:

> Volgens mij is het een fel gele scooter. Zoiets als dit:
> http://members.lycos.nl/hallumgang/forum/photos/Aralfa/sf2.jpg

Ik heb de foto tot 1200% vergroot in Photoshop. Vervolgens heb ik
alle ruis met het 'despeckle' filter weggehaald. Dan zie je een
raster van 4 x 6 pixels met daarbovenop een donkerder pixel. Het geel
is geconcentreerd in 4 x 4 pixels. Dit zou een Velomobiel kunnen
zijn. Echter, de onderste twee rijen pixels zijn niet meer geel,
mogelijk schaduw ? Velomobielen liggen echter lager op de weg en
zouden maximaal één rij donkerder pixels opleveren.
De donkere pixel bovenop kan het hoofd van een bestuurder zijn.
Belangrijker evenwel zijn de drie pixels aan de onderkant tweede rij
van links. Dit lijkt m.i. sterk op een donkerder voorband.
Mede gezien de verhoudingen is mijn conclusie ook dat het een naar de
camera rijdende gele scooter is.
Wil je de bewerkte foto zien ga dan even naar:
http://wimschermer.blogspot.com/
Wim - 25 jaar politie-lucht-fotograaf - Schermer

Wim Schermer

Jan 21, 2007, 4:52:37 PM1/21/07
to ligf...@googlegroups.com
Op 20 jan 2007, om 20:29 heeft Theo van Goor het volgende geschreven:

Theo's fantasie neemt de vrije loop....

> [...]
> VELOMOBILIST SPOT GEHEIME FORMATIELOKATIE
>
> Theo - Ga je mijn naam nu ook antispammen, Wim?- van Goor

Nee hoor Theo. Er zitten maar twee posters in mijn spamfilter. Jij
zult er zeker niet in komen.

Kijk wel even op mijn blog, daar staat een aardige hypothese, daar
heb ik CSI niet voor nodig.

Wim - wil graag enigermate zinvolle discussies volgen, gebazel is er
al genoeg - Schermer

Wim Schermer

Jan 21, 2007, 4:59:03 PM1/21/07
to ligf...@googlegroups.com

Met de methode die ik eerder vanavond beschreef is goed te zien dat
de rechter persoon een man is met een lange donkere jas. De linker
persoon is een vrouw met een lange rok en een korte jas. Ze hebben
wel beiden papieren in hun handen.
Wim - verscherpen levert soms meer op dan vervagen - Schermer

Jan 22, 2007, 2:51:16 AM1/22/07
to ligf...@googlegroups.com
Op 21-01-07 heeft Wim Schermer<aer...@xs4all.nl> het volgende geschreven:

> Op 20 jan 2007, om 20:29 heeft Theo van Goor het volgende geschreven:

Wim "verbeterd" het verhaal van Theo. De waarheid (of wat daar voor
door gaat) is altijd minder leuk dan je met fantasie kan bedenken. De
eerste velomobiel is ook bijelkaar gefantaseert.
Hans -en kennedy is waarschijnlijk ook vermoordt door een moslima in
een gele velomobiel met een kapje (burka niet nodig)
http://www.fali.nl

Theo Mol

Jan 31, 2007, 5:29:17 PM1/31/07
> [...]

> motor agenten.
> Dit is hem: http://www.politie.nl/twente/
> Wie weet hier meer van en wie is die hoogwaardigheids bekleder die

Eervolle vermelding voor Robert, vandaag kreeg ik een mailtje van de
fotograaf en het is inderdaad een ligfiets. De uitsnede van de originele
foto laat de achterkant van een C-Alleweder of Limit zien.
De fiets wordt dus niet door de motoragenten begeleid (of op een heel
vreemde manier), dat is duidelijk. Nu is nog de vraag wie er langs
kasteel Twickel fietste.

--
Groet van Theo, rode quest dus geen kans, Mol

Reinier

Feb 1, 2007, 9:24:34 PM2/1/07
to Ligfiets

On 31 jan, 23:29, Theo Mol <t...@nixin.nl> wrote:

> Eervolle vermelding voor Robert, vandaag kreeg ik een mailtje van de
> fotograaf en het is inderdaad een ligfiets. De uitsnede van de originele
> foto laat de achterkant van een C-Alleweder of Limit zien.

En die "vlek" er links naast? Een "gebukte persoon" of een niet
gestroomlijnde ligger die ernaast rijdt? Of gewoon een....

Reinier - spook? beschermengel? one-to-beam-up? tijd-ruimteverstoring?
- van Rij

Feb 2, 2007, 3:40:29 AM2/2/07
to ligf...@googlegroups.com
Reinier wrote:

> En die "vlek" er links naast? Een "gebukte persoon" of een niet
> gestroomlijnde ligger die ernaast rijdt? Of gewoon een....
>
> spook? beschermengel? one-to-beam-up? tijd-ruimteverstoring?

Compressie artefact?

As sugar dissolves, it spreads happiness.
/from a SAS sugar packet/