uitzonderlijk vervoer

Koos van Wijk

Sep 6, 2006, 1:51:48 PM9/6/06
to Ligfiets
Bij deze een vrij uitzonderlijke foto van vervoer met een ligfiets. dit
was het resultaat van een kleine 45 min. zeilen met een stern op de
Oudegaster Brekken, bij windkracht 3-4. Vervolgens moesten we naar
huis...

http://www.its-learning.com/data/429/4193/100_5811.jpg

Heeft iemand dit mss al eerder meegemaakt? k hoop van niet, is niet
echt leuk. Gelukkig waren we zomaar weer bij de haven, maar toch...

Als iemand trouwens nog een idee heeft wat een mogelijke oorzaak kan
zijn van het breken van een goede, absoluut niet rotte mast, mail dan
ff prive, anders wordt t zo OT ;) Verder trouwens wel lekker gefietsd
met die mast hoor... :)

grt
Koos - vele hobbies, welke nu ook nog gecombineerd kunnen worden - van
Wijk

Arjan Verstoep

Sep 6, 2006, 2:16:30 PM9/6/06
to ligf...@googlegroups.com
Koos van Wijk wrote:
> [...]
>
> Heeft iemand dit mss al eerder meegemaakt? k hoop van niet, is niet
> echt leuk. Gelukkig waren we zomaar weer bij de haven, maar toch...

Kratten bier op m'n buik, soms gebruik ik m'n fiets als kruiwagen om het
oud papier weg te gooien, etc. En ik heb ook nog wel eens van die grote
super boom-boom speakers vervoerd over 75 km.

Maar moet er bij jou strikt genomen niet een rode driehoek ofzoiets aan
je mast hangen? ;-)

~ Arjan (meestal past alles in de toptas) Verstoep

Bas en Afke

Sep 6, 2006, 2:48:20 PM9/6/06
to ligf...@googlegroups.com

Koos van Wijk weet hoe hij de auto's van zich af moet houden:

> http://www.its-learning.com/data/429/4193/100_5811.jpg

Geen leuke gebeurtenis, maar een prachtig transport natuurlijk, en alle lof
dat je er ook nog aan denkt om het zo mooi vast te laten leggen.

Georg Dekkinga zette eens op de foto hoe hij een klaptafeltje in doos per
Quest vervoerde, en ik heb vernomen dat Ymte ooit met een wasmachine of zo
op de neus van een Alleweder reed.

Het lijkt me leuk om meer van dergelijke foto's van bijzondere
velomobieltransporten te verzamelen en ergens op het net samen te brengen.
Of mijn site daar de aangewezen plek voor is weet ik niet, maar ik zou daar
met plezier een begin maken. Maar misschien is dit elders al lang gedaan?

Bas - houdt zich aanbevolen voor meer foto's - Dekker

Peter Huiberts

Sep 6, 2006, 3:36:58 PM9/6/06
to ligf...@googlegroups.com
Bas en Afke schreef:

> [...]
> met plezier een begin maken. Maar misschien is dit elders al lang gedaan?
>
> Bas - houdt zich aanbevolen voor meer foto's - Dekker

Het is misschien leuk bijzondere ligfietsfoto's in het algemeen te
publiceren. Niet alleen transport met, maar ook van ligfietsen.
http://ligfiets.ath.cx/mangotransport.jpg

Peter - et ken krek - Huiberts

G.M.Beumer - Rode Pioneer

Sep 6, 2006, 4:19:22 PM9/6/06
to ligf...@googlegroups.com

Lol !

Het doet me denken hoe ik aan het eind van deze zomer:
-1 Nazca Pioneer
-1 Aligt Zwift
-1 Radical Cyclone
-1 set banaan tassen
-1 set gewone fiets tassen
-1 Reismand voor een kat,
-1 rugtas
en
-2 personen
in een Ford Fiesta uit 1991 :)

Grrz
Gert -ja dat is puzzelen- Beumer

Bastiaan Welmers

Sep 6, 2006, 7:58:45 PM9/6/06
to ligf...@googlegroups.com
On Wed, Sep 06, 2006 at 08:48:20PM +0200, Bas en Afke wrote:

> [...]
> Quest vervoerde, en ik heb vernomen dat Ymte ooit met een wasmachine of zo

Ik heb ook wel eens een enorme kist met bosbouwmateriaal op de neus
vervoerd. Handig is anders, je moet de hele tijd langs de kist kijken.
Een deken ertussen doen bleek achteraf ook wel handig...

Mijn 2 centen: http://www.welmers.net/~bastiaan/fietsvervoer.jpg

/Bastiaan

Sep 7, 2006, 2:36:40 AM9/7/06
to ligf...@googlegroups.com
2006/9/6, Koos van Wijk <klooss...@gmail.com>:

> Bij deze een vrij uitzonderlijke foto van vervoer met een ligfiets.

Eentje van mij:
http://www.ligfiets.net/zelfbouwer/images/gX4a7xcR.jpg
Met deze aanhanger heb ik oa een blok piepschuim van 2x de inhoud van
de aanhanger vervoerd. De kar is echter wel een beetje zwaar...
Toen ik nog een normale bagagedrager op de fiets had, ipv de
stroomlijnpunt, heb ik daarop ook een grote doos met een receiver
vervoerd, van R'dam naar Delft.
Als ik nu grotere objecten moet vervoeren die niet in de punt passen,
tape ik het gewoon erop vast (bv. een onkruidspuit).
Ohja, nog een leuke: Een kamerplant van bijna 2m hoog, met de kluit in
de stroomlijnpunt, en de rest uit laten steken aan de achterkant. Ben
best een aantal bladeren verloren, maar het zag er wel grappig uit!

> Als iemand trouwens nog een idee heeft wat een mogelijke oorzaak kan
> zijn van het breken van een goede, absoluut niet rotte mast, mail dan
> ff prive, anders wordt t zo OT ;)

Is ie niet gewoon langs de nerf gebroken?

grtz
Henk - stroomlijnpunt is ook een zeil...

Sep 7, 2006, 3:09:51 AM9/7/06
to ligf...@googlegroups.com
http://fali.nl/index.php?name=coppermine&file=displayimage&album=11&pos=7
vervoer van kali op het dak van een golf variant rechtstreeks op het
dak en vastgesjord aan de reling. Maar ik geef toe die mango vind ik
veel bijzonderder

Dirk-Jan

Sep 7, 2006, 3:58:08 AM9/7/06
to Ligfiets
Erg stoer die mast! Ik ben zelf nog niet verder gekomen dan een paar
flinke rolgordijnen, een plank van 2.40m, en een rol dakbedekking van
een kilo of 30. Maar hier kan ik niet tegenop.

Dirk - in de quest had je de mast door het gat van de koplamp kunnen
steken - Jan

Sep 7, 2006, 5:42:16 AM9/7/06
to ligf...@googlegroups.com
Een fiets op een fiets vervoeren? Quest wegbrengen en op de RazzFazz
weer terug.
URL=http://sports.webshots.com/album/553878386nWyamv

As sugar dissolves, it spreads happiness.
/from a SAS sugar packet/

Mark-Jan Bastian

Sep 7, 2006, 3:33:46 PM9/7/06
to ligf...@googlegroups.com
On Thu, Sep 07, 2006 at 08:36:40AM +0200, hyz wrote:

> Eentje van mij:
> http://www.ligfiets.net/zelfbouwer/images/gX4a7xcR.jpg
> Met deze aanhanger heb ik oa een blok piepschuim van 2x de inhoud van
> de aanhanger vervoerd.

Ik heb met de BOB wel eens een flinke zak piepschuim vervoerd met daarvoor
een hurricane.

> De kar is echter wel een beetje zwaar...

En groot ook... Ik vraag me bij zo'n kar hoeveel energie er verloren gaat
in het versnellen en vertragen van de massa, vervorming in de fiets etc...
Rolweerstand en luchtweerstand is ook niet gering...

Mark-Jan

Johannes Hulshof

Sep 7, 2006, 3:50:49 PM9/7/06
to ligf...@googlegroups.com
Iets minder bijzonder, maar toch ook een mooi gezicht, vind ik zelf.
Vakantieverkeer:

http://jdgh.speed.planet.nl/foto-album/ligfietsvakantie/vlieland0001.html

of

http://jdgh.speed.planet.nl/foto-album/ligfietsvakantie/vlieland0028.html

Groeten Johannes - nog steeds in afwachting van zijn eigen blauwe Versatile
- Hulshof

Wilfred van Norel

Sep 7, 2006, 4:04:41 PM9/7/06
to Ligfiets
H. Wessels wrote:
> Een fiets op een fiets vervoeren? Quest wegbrengen en op de RazzFazz
> weer terug.
> URL=http://sports.webshots.com/album/553878386nWyamv

Dat heb ik niet gewaagd; te bang voor deuken in het alu van m'n
Alleweder:

http://members.home.nl/wfvn2/sleepdienst.jpg

Bovendien..... een velomobiel met een velomobiel wegbrengen gaat op
jouw manier niet zo best lukken gok ik ;) Dus maar zo:

http://members.home.nl/wfvn2/sleepdienst2.jpg

Wilfred -jullie kenden ze waarschijnlijk al maar in dit draadje heb je
dan mooi meerdere dingen bij elkaar- van Norel

Bas en Afke

Sep 8, 2006, 2:59:41 AM9/8/06
to ligf...@googlegroups.com
Vele linken met leuke foto's van ligfietstransport later:

Wat een leuke verzameling bij elkaar!
Ik wil binnenkort proberen de leukste foto's op een pagina op mijn website
onder te brengen, onder het hoofdstuk 'fietsen' moet dat toch kunnen.

Als iemand bezwaren tegen publicatie van zijn of haar foto's heeft hoor ik
dat graag. Waar gewenst zal ik prive om grotere resolutie's vragen. Alvast
sturen (800 x 600 plaats ik maximaal, maar groter sturen mag best) mag ook
natuurlijk.

Bas - zelf geen leuke foto's over dit onderwerp - Dekker

Theo Mol

Sep 8, 2006, 3:47:17 PM9/8/06
to ligf...@googlegroups.com
Bas (en niet Afke) schreef:

> [...]
> Ik wil binnenkort proberen de leukste foto's op een pagina op mijn website
> onder te brengen, onder het hoofdstuk 'fietsen' moet dat toch kunnen.

Het blad van de Fietsersbond laat ook wat leuks zien, maar jammer voor
je project, het zijn allemaal verticale fietsers.

--
Groet van Theo, een deelbare peddel in een Quest telt zeker niet, Mol.

Bas en Afke

Sep 11, 2006, 3:55:13 PM9/11/06
to ligf...@googlegroups.com
Er kwamen hier onlangs linken naar leuke fiets-en-transport foto's voorbij.

Ik heb inmiddels een en ander op een webpagina gezet. Doorlinken naar
vergrotingen staat nog even uit, en van enkele foto's zijn vergrotingen
opgevraagd.

Toevoegingen blijven welkom want er past heus nog meer bij.

http://basdekker.eu/fietsen/velomobiel-en-transport.htm

Bas Dekker

Sep 13, 2006, 5:52:50 AM9/13/06
to ligf...@googlegroups.com
Op 11-9-06 heeft Bas en Afke<base...@salix.demon.nl> het volgende geschreven:

> Toevoegingen blijven welkom want er past heus nog meer bij.
> http://basdekker.eu/fietsen/velomobiel-en-transport.htm

Weer een mooi staaltje discriminatie door alleen velomobielen op te nemen! ;)

Iemand die hetzelfde doet voor "normale" ligfietsen?

grtz
Henk

Bas en Afke

Sep 13, 2006, 7:13:48 AM9/13/06
to ligf...@googlegroups.com

Henk schreef:

> Weer een mooi staaltje discriminatie door alleen velomobielen op te nemen!
;)

> Iemand die hetzelfde doet voor "normale" ligfietsen?
>
> grtz
> Henk

Je zegt het als grap, maar hebt ergens best gelijk natuurlijk. Omdat ik geen
pagina vol foto's wilde hebben met allemaal ligfietsen met een kar heb ik
ergens een grens getrokken, en deze leek mij verdedigbaar.

Het komt waarschijnlijk ook omdat ik al enige tijd met het idee rondloop om
als variatie op Erik Wannee's Flevofanclubsite
http://flevofan.ligfiets.net/
een soort nederlandstalige 'Velomofiel'-pagina's aan te maken. Ik waag me
daar nog niet aan, er is een leuke engelstalige variant,
http://www.velomobiling.net/
en het vraagt veel tijd en inzet, en ook wel wat serverruimte om zoiets een
beetje serieus op te zetten.

Bas - zelf in elk geval wel een velomofiel - Dekker

Sep 18, 2006, 2:44:41 AM9/18/06
to ligf...@googlegroups.com
Op 13-9-06 heeft Bas en Afke<base...@salix.demon.nl> het volgende geschreven:

> [...]
> pagina vol foto's wilde hebben met allemaal ligfietsen met een kar heb ik
> ergens een grens getrokken, en deze leek mij verdedigbaar.

Je hoeft helemaal niets te verdedigen, het is gewoon een keus.
Thuis heb ik ook een klein archiefje met opmerkelijke foto's en
filmpjes. Het is altijd leuk ergens op het net een plekje te hebben
waar je de leukste bij elkaar kan zien. Ik verdenk meerdere
ligfietsers ervan opmerkelijke foto's te bewaren :)

grtz
Henk