autovrije zondag in Utrecht; ligfiets try-out

Peter Raadschelders

Jul 6, 2006, 4:58:45 PM7/6/06
to Ligfiets
Vorige week las ik in de krant (
http://www.ad.nl/utrecht/stad/article439867.ece) het bericht dat
Utrecht ook daadwerkelijk met de autovrije zondag op 17 september mee
gaat doen.
Tijdens een kennismaking met de nieuwe wethouder begreep ik al dat'ie
best pro fiets is (of eigenlijk pro mobiel, maar niet zo automobiel) in
tegenstelling tot onze vorige wethouder. Hij ziet veel mogelijkheden om
mobiliteit te behouden door de fiets, OV en voetgangers te promoten.
In ieder geval wil de stad nu serieus meedoen door een aantal plaatsen
autovrij te maken.

Wat ook in het bericht staat is dat de politiek aan allerlei
activiteiten denkt zoals ook een ligfiets try-out.
Weet iemand of er al daadwerkelijk ligfietsers benaderd zijn ?
Is er animo om die dag een tour te rijden zoals ook een jaar of 6
geleden ?

groetjes,
Peter

Wim Matser

Jul 6, 2006, 7:43:00 PM7/6/06
to Ligfiets
Een idee om daarmee tevens de volledig ingezakte LEF weer eens leven in
te blazen?? (liggen en fietsen: http://www.geocities.com/lef_utrecht/
). Heb, vrees ik, het einde daarvan zelf mogen meemaken. Stond vorig
jaar nog 3 maal de eerste zondag van de maand bij de DOM. 2 x een duo
tocht gemaakt en de laatste keer maar in mijn eentje naar m'n moeder in
Amstelveen gefietst voor een kop koffie. Regelmatig zie ik nog wel
liggers in Utrecht ... er is dus nog hoop. Utrechters (en omstrekers)
meldt u aan !!. De eerste tocht na de vakantie is op 3 september mede
ter voorbereiding van onze "massale" presentatie op de 17de.
Nou, tot straks dan, Wim Matser

Peter Raadschelders

Jul 7, 2006, 10:54:21 AM7/7/06
to Ligfiets
Hoi Wim,

De laatste maanden is er weer een initiatief vanuit Ligfietser.nl,
misschien wel een soort van "nieuwe Lef".
Via onderstaande site worden afspraken gemaakt:
www.ligfietser.hotforum.com

Maandag worden de wat snellere ritjes gereden en er lijkt wel
belangstelling te zijn voor de minder snelle ritten.
Natuurlijk kan er altijd "zondag de 1ste" gefietst blijven worden (10
uur ?, voor mij ook alweer een tijdje geleden...)
Peter

sjef...@gmail.com

Jul 7, 2006, 10:57:17 AM7/7/06
to Ligfiets

Peter Raadschelders wrote:
> De laatste maanden is er weer een initiatief vanuit Ligfietser.nl,
> misschien wel een soort van "nieuwe Lef".
> Via onderstaande site worden afspraken gemaakt:
> www.ligfietser.hotforum.com

Peter, de link is niet goed.,

Sjef -die wel meefietst maar niet met een blote chinese dame- Buiks

http://www.hotforum.nl/forum/index.php?name=ligfietser

Peter Raadschelders

Jul 7, 2006, 11:30:46 AM7/7/06
to Ligfiets
Oeps.... !!

Begin was goed..rest niet....

Peter --toch maar de adresbalk copy-pasten -- Raadschelders