Nieuwe Quest voor de helft van de prijs

Kindt

Nov 6, 2009, 1:21:53 PM11/6/09
to Ligfiets
Zo, dat moet vast wat aandacht trekken.

Onbegrensd met bruto salaris fietsen kopen? Zie
http://www.minfin.nl/Actueel/Kamerstukken/2009/10/De_Jager_wijzigt_werkkostenregeling

Daalt de prijs van een Quest nu spontaan met 3000 euro? Ik weet niet
hoe het er uiteindelijk uit gaat zien, maar zo op het allereerste
gezicht klinkt het prachtig.

Peter - net een jaar te vroeg een velomobiel gekocht? - Kindt

Dutch JaFO

Nov 6, 2009, 1:36:00 PM11/6/09
to Ligfiets

On 6 nov, 19:21, Kindt <kindt.pe...@gmail.com> wrote:

> Peter - net een jaar te vroeg een velomobiel gekocht? - Kindt
Ja erg he ?
Ik heb dus schijnbaar ook 'te vroeg' mijn fiets gekocht ...

maar het versoepelen van de eisen is zowiezo gunstig voor diegenen die
niet iedere dag willen/kunnen fietsen en daardoor niet van de regeling
gebruik konden maken.

groetjes,
JaFO

Bert Rook

Nov 6, 2009, 1:54:47 PM11/6/09
to Ligfiets

On 6 nov, 19:36, Dutch JaFO <jaf...@hotmail.com> wrote:

> niet iedere dag willen/kunnen fietsen en daardoor niet van de regeling
> gebruik konden maken.

Maar dat betekent ook dat een gebruikte fiets al snel minder waard is,
je kunt straks immers voordeliger een nieuwe kopen. Wel sneu als je
hem net voor de volle mep hebt gekocht. Voor fietsen met een
wachtlijst zoals de Quest wellicht niet een direct probleem maar ik
denk niet dat ik volgend jaar nog iemand vind die mijn Greenmachine
van 2,5 jaar oud koopt voor de helft van de prijs. Ook weer niet zo
erg als ik hem vervang door een nieuwe (dan geniet ik immers ook van
de regeling) maar wel vervelend als je stopt met ligfietsen. En de
fietsenhandel zal naast het voordeel dat er meer en wellicht duurdere
fietsen worden verkocht straks ook wel merken dat een tweedehands
fiets in prijs naar beneden zal moeten.

Bert -is ondanks de bezwaren wel blij met een goede regeling- Rook

ligfries

Nov 6, 2009, 4:29:57 PM11/6/09
to Ligfiets
Peter krijgt eurotekens in zijn oogjes:

> [...]
>
> Daalt de prijs van een Quest nu spontaan met 3000 euro? Ik weet niet
> hoe het er uiteindelijk uit gaat zien, maar zo op het allereerste

Het gaat nog steeds om wat een bedrijf mag regelen voor de werknemers.
Hoe dat ingevuld wordt kan per bedrijf verschillend zijn. Zo zijn er
bedrijven waar de fiets-met-aftrek op alles afgetrokken wordt, wat
inhoudt dat je bruto salaris ook naar beneden gaat voor wat betreft
ziektewet en eventuele WW. Klein voordeeltje dat die premies dus even
ook niet afgehouden zijn, maar een werkloosheid kan dan een lagere
uitkering opleveren. Bij andere bedrijven wordt het alleen met de
loonbelasting verrekend. Een bedrijf is niet zonder meer verplicht om
alle mogelijkheden die er zijn te benutten. Er zijn zelfs bedrijven
die er nu helemaal niet aan meedoen. Wat dat betreft zou het gunstig
kunnen uitpakken dat een hoop administratie vervalt.

Groeten,

Kees - die eerst even afwacht wat zijn baas er mee gaat doen voor hij
zich rijk rekent - van Malssen

Nov 6, 2009, 4:51:47 PM11/6/09
to ligf...@googlegroups.com
Op 6 november 2009 19:54 schreef Bert Rook <rook...@planet.nl> het volgende:

Maar dat betekent ook dat een gebruikte fiets al snel minder waard is,
je kunt straks immers voordeliger een nieuwe kopen. Wel sneu als je
hem net voor de volle mep hebt gekocht. Voor fietsen met een

De oude regeling gold ook voor 2e hands fietsen, dus dat zal wel zo blijven.

grtz
Henk

GJ

Nov 6, 2009, 5:00:57 PM11/6/09
to Ligfiets
> De oude regeling gold ook voor 2e hands fietsen, dus dat zal wel zo blijven.
>
> grtz
> Henk

Dat stond mij dus ook bij!

Gr GJ

Bert Rook

Nov 6, 2009, 8:33:56 PM11/6/09
to Ligfiets

On 6 nov, 22:51, hyz <hyz...@gmail.com> wrote:
> Op 6 november 2009 19:54 schreef Bert Rook <rookb...@planet.nl> het
> volgende:

> De oude regeling gold ook voor 2e hands fietsen, dus dat zal wel zo blijven.

Dat is dan in elk geval mooi voor de handelaar en voor de koper maar
als particulier verkoper heb je daar niets aan lijkt me. Voor alle
duidelijkheid: ik klaag niet hoor, elke maatregel die fietsgebruik
bevordert is welkom!

Bert -liever een fiets-privé- dan een PC-privé-regeling- Rook

SP559

Maar.... er staat ook in dat het totaal van het algemeen forfait, waar
de fietsaftrek dus ook onder valt, niet meer mag zijn dan 1,4% van je
jaarsalaris. Dus als ik een Quest wil kopen van EUR6000,- moet ik een
jaarsalaris van EUR 428.571,- krijgen. En daarnaast verder niets van
mijn baas krijgen wat ook onder het algemeen forfait valt.

Nu zal ik maar meteen eerlijk toegeven dat ik niet meer dan 4 ton
verdien per jaar.

Maak ik hier nu een denkfout????

SP559

Ik zie nu net dat hier al een discussie over wordt gevoerd in een
ander topic.
Beetje achterhaalde reactie dan van mij.