Nieuwe ligfiets.net online

Maarten Sneep

Mar 31, 2010, 5:40:58 PM3/31/10
to ligf...@googlegroups.com
Hoi,

Dit kan nog geen 1 april grap zijn. De nieuwe http://www.ligfiets.net is online. De oude site staat nu op http://oud.ligfiets.net.

Groet,

Maarten

Reinout van Rees

Mar 31, 2010, 5:53:50 PM3/31/10
to ligf...@googlegroups.com
On 03/31/2010 11:40 PM, Maarten Sneep wrote:
> Hoi,
>
> Dit kan nog geen 1 april grap zijn. De nieuwe http://www.ligfiets.net is online. De oude site staat nu op http://oud.ligfiets.net.

Hoera, ziet er goed uit!

Bijvoorbeeld alleen al de ligfietsmarkt:
http://www.ligfiets.net/advertisement
Lekker handig met foto's ernaast!

En de zoekfunctie op het fietsenoverzicht:
http://www.ligfiets.net/product/bike

Reinout

--
Reinout van Rees - rei...@vanrees.org - http://reinout.vanrees.org
Programmer at http://www.nelen-schuurmans.nl

Arnold Ligtvoet

Mar 31, 2010, 5:58:33 PM3/31/10
to ligf...@googlegroups.com

Vind het er ook zeer netjes uitzien en vooral erg mooi dat de oude
inhoud goed is meegekomen inclusief de logins.... compliment zover!

Arnold.

TheoZ

Apr 1, 2010, 2:00:23 AM4/1/10
to Ligfiets
Zeer fraai!
In eerste instantie dacht ik: hoe komen ze erbij. Ik zag alleen de
Apache web informatie, maar na weer eens ongeduldig klikken: Mooi en
overzichtelijk!

Theo Z

Arjen Haayman

Apr 1, 2010, 2:31:45 AM4/1/10
to Ligfiets
Ziet er goed uit idd, maar hij is helaas momenteel niet vooruit te
branden...

Zijn de accounts eigenlijk gewoon gemigreerd? Ik kom er niet in (of
ben gewoon m'n wachtwoord vergeten....)

Arjen

Bastiaan Welmers

Apr 1, 2010, 3:08:34 AM4/1/10
to ligf...@googlegroups.com
On Wed, Mar 31, 2010 at 11:31:45PM -0700, Arjen Haayman wrote:
> Ziet er goed uit idd, maar hij is helaas momenteel niet vooruit te
> branden...

Klopt, er zijn inderdaad nog wat performance probleempjes, hier
zijn we nog druk mee bezig. Sinds vannacht draaien we tijdelijk
op een andere server om wat meer de vinger erachter te krijgen.

> Zijn de accounts eigenlijk gewoon gemigreerd? Ik kom er niet in (of
> ben gewoon m'n wachtwoord vergeten....)

Die zijn inderdaad gemigreerd. Kom je er echt niet in, mail dan even
naar webm...@ligfiets.net ,
een renewpassword functie moet nog gemaakt worden.

Groeten, Bastiaan

beekie

Apr 1, 2010, 3:26:42 AM4/1/10
to Ligfiets
ik krijg dit in beeld

Alles Werkt! De Apache Web Server is geinstalleerd op deze Web Site

Mocht u deze pagina zien, dan betekent dat, dat de eigenaren van dit
domein zojuist een nieuwe Apache Web Server hebben geinstalleerd. Nu
moet men nog de echte inhoud gaan toevoegen, en moet men deze pagina
gaan vervangen door de echte web site.

Mocht u deze pagina zien, in plaats van de pagina of web site die u
verwachtte, neem dan contact op met de beheerder van deze site.
Bijvoorbeeld door een berichtje te sturen naar <Webmaster@dit-domain>.
Alhoewel deze web site gebruik maakt van de Apache Software is er
verder geen enkele relatie tussen de beheerders van deze web site en
de Apache Groep (die de web software geschreven heeft). Het heeft dus
absoluut geen zin de web software auteurs een emailtje te sturen.
Mocht u dat toch doen, dan wordt uw bericht gewoon genegeerd.

De handleiding voor de apache web server software maakt deel uit van
deze distributie.

Als beheerder of webmaster is het u toegestaan het onderstaande
plaatje vrijelijk te gebruiken op uw 'Apache Powered' web site.
Bedankt voor het kiezen voor, en gebruiken van, Apache!

groet Marcel- zin aan morgen-Beekmans

beekie

Apr 1, 2010, 3:29:27 AM4/1/10
to Ligfiets

Maarten Sneep

Apr 1, 2010, 4:55:09 AM4/1/10
to ligf...@googlegroups.com
On Thu, 1 Apr 2010 09:08:34 +0200, Bastiaan Welmers <haa...@welmers.net>
wrote:

> Klopt, er zijn inderdaad nog wat performance probleempjes, hier
> zijn we nog druk mee bezig. Sinds vannacht draaien we tijdelijk
> op een andere server om wat meer de vinger erachter te krijgen.

En ik maar denken dat iedereen rond 1 uur enthousiast aan het proberen was
wat er allemaal al kan met deze fraaie site. Een paar dingen vraagt enige
gewenning, maar dat is niet erg.

Constateringen tot nu toe:

- Het duurde bij mij even voordat ik doorhad hoe een nieuw agenda item te
maken. Ja, het is echt dat kleine icon boven de agenda.
- De velden voor een agenda-item vragen wat toelichting, bijvoorbeeld in
de 'alt' tag. De tweede datum leeg laten, tenzij het een meerdaags
evenement betreft. De eerste intro komt direct in de agenda, en moet dus
heel kort zij (hoe kort?).
- Na het inschrijven voor een evenement krijg je de mededeling dat je al
ingeschreven bent voor het evenement. Een tikje verwarrend. De eerste keer
dat ik dat ik gewoon moe was (niet onmogelijk), maar daarna bleek dat dit
er bij hoort. Kan vast nog veranderen.

Gefeliciteerd met de nieuwe versie. Ik zag dat jullie het nog versie
1.9.1b noemen, nog een paar stapjes en jullie kunnen het afronden naar 2.0

Groet,

Maarten

Apr 1, 2010, 3:14:06 PM4/1/10
to ligf...@googlegroups.com
Oh ik had de beta al eens bewonderd maar deze werkt en toont nog beter.

gefeliciteerd nvhpv en de mensen die dit mogelijk hebben gemaakt.

Opvallende zaken:
-avatars!!! :) (is het mogelijk om gravatar toe te vogen in te stellen?)
-de inhoud van de gebruikers is zakelijker. Dat is niet perse
slechter. Ik mis alleen die typische ligfiets 1.0 dingen als de
ligfietscode en het aantal afgelegde km dit jaar.
-leuk die feeds met twitter en fiets nieuws via google.
-overzichtelijke accoesoires en dergelijke
-mooi wisselend plaatje
-nog te veel veranderingen om op te noemen.
-ik had dit natuurlijk gewoon als reactie op de site kunnen plaatsen.
-moet er nog een favicon geplaatst worden?

Quest 273

Apr 1, 2010, 3:21:06 PM4/1/10
to ligf...@googlegroups.com
On 1 Apr 2010, at 21:14, Hans Huijgen wrote:

> gefeliciteerd nvhpv en de mensen die dit mogelijk hebben gemaakt.

Dank.

> Opvallende zaken:
> -avatars!!! :) (is het mogelijk om gravatar toe te vogen in te
> stellen?)

Ik zal daar nog naar kijken.

> -de inhoud van de gebruikers is zakelijker. Dat is niet perse
> slechter. Ik mis alleen die typische ligfiets 1.0 dingen als de
> ligfietscode en het aantal afgelegde km dit jaar.

De code was hopeloos verouderd en eigenlijk alleen een spielerei
ontstaan op de lml. De kilometerteller werkte eigenlijk niet. Het
profiel wordt nog wel uitgebreid. Te denken valt aan koppelingen met
sociale netwerksites.

> -moet er nog een favicon geplaatst worden?

Die is er al wel, maar het kan zijn dat de oude nog zichtbaar is; dat
heeft te maken met allerlei caches.

/Mars

--
Ga toch fietsen, dat is pas stil ...

beekie

Apr 1, 2010, 3:26:14 PM4/1/10
to Ligfiets
zat ook te zoeken naar die kilometerinvoer maar kon het ook niet
vinden, wel jammer vond het wel handig om te zien hoeveel je de
afgelopen jaren totaal gereden had...
hopelijk komt dat er nog bij was erg handig

veder ziet het er goed uit!

groet Marcel- is er hele maal klaar voor voor pasen-Beekmans

Apr 1, 2010, 3:54:21 PM4/1/10
to ligf...@googlegroups.com
2010/4/1 Quest 273 <Q2...@xs4all.nl>:

> uitgebreid. Te denken valt aan koppelingen met sociale netwerksites.

Dat is een leuke inderdaad.

> Die is er al wel,

http://www.ligfiets.net/favicon.ico dat is hem neem ik aan. Uhm, nou
ja. Iets nieuws inderdaad. hoe zie ik dat dit met ligfietsen te maken
heeft?

Wat een keurig 404 trouwens. Kunnen we daar geen flauwe koppeling
maken naar de ligfiets.
Iets als:
"Tjee, zo veel webpagina's en je kiest net een pagina die niet
bestaat. Wordt het niet tijd dat je weer eens lekker gaat fietsen? Dan
met een helder hoofd opnieuw proberen. :) "
Hans -heeft de oude favicon in gebruik voor zijn eigen site.
http://www.fali.nl

Quest 273

Apr 1, 2010, 3:57:34 PM4/1/10
to ligf...@googlegroups.com
On 1 Apr 2010, at 21:54, Hans Huijgen wrote:

> http://www.ligfiets.net/favicon.ico dat is hem neem ik aan. Uhm, nou
> ja. Iets nieuws inderdaad. hoe zie ik dat dit met ligfietsen te maken
> heeft?

Think different.

Quemo

Apr 1, 2010, 5:13:40 PM4/1/10
to Ligfiets
On 1 apr, 21:54, Hans Huijgen <ligh...@gmail.com> wrote:

> http://www.ligfiets.net/favicon.icodat is hem neem ik aan. Uhm, nou

> ja. Iets nieuws inderdaad. hoe zie ik dat dit met ligfietsen te maken
> heeft?

Bij mij staat nog altijd de oude favicon in beeld. Maar hoe zie je dat
dat iets met ligfietsen te maken heeft? Een beetje insider herkent een
deel van het (nieuwe) logo van Ligfiets.net erin.

Quemo -euhm.....-

herkimer...

Apr 2, 2010, 5:41:09 AM4/2/10
to Ligfiets

On Mar 31, 11:53 pm, Reinout van Rees <rein...@vanrees.org> wrote:

> Hoera, ziet er goed uit!
> Bijvoorbeeld alleen al de ligfietsmarkt:http://www.ligfiets.net/advertisement

> En de zoekfunctie op het fietsenoverzicht:http://www.ligfiets.net/product/bike

En aansluitend:

Niets dan lof voor de nieuwe voorpagina.
Kon het voorheen nog gebeuren dat je aan de vooravond van een groot
evenement als
bijvoorbeeld het paastreffen niets daarvan zag op ligfiets.net, nu
staat het precies
daar waar het hoort: op de voorpagina bovenin de agenda.

De veelgevraagde mogelijkheid om te reageren op nieuwsberichten is er!
Je ziet een tekstvak voor commentaar onder het bericht als je ingelogd
bent.

De ruimtevretende promotionele foto bovenin vind ik een gewaagd, maar
ook geslaagd,
onderdeel. Goede reclame voor de ligfiets en de vereniging, met mooie
mogelijkheid
om de site aan te passen aan omstandigheden en het seizoen (of krijgen
we weer een
rood-op-groene site op wereldkleurenblindendag?).

Advertenties zijn op de voorpagina alleen voor omlaagscrollers te
zien,
maar om dat te stimuleren is er ook onderaan de pagina interessante
informatie:
overzichten van de laatste product en nieuwscommentaren.
Heel uitnodigend om deel te nemen.

Ligfiets.net team: bedankt.

RB

TheoZ

Apr 2, 2010, 12:37:48 PM4/2/10
to Ligfiets
Ik heb een tijdje gezocht naar de te koop aangeboden/gevraagde fietsen/
apparatuur. Ik heb het uiteindelijk wel gevonden, en wel bij
Advertenties. Die Advertenties heb ik pas als laatste aangeklikt (zie
onderaan).
Een beetje misleidende naam, vind ik. Gelukkig mocht ik even kijken op
het oude Ligfiets.net, en zag dat het Vraag/Aanbod heette.

Misschien toch deze naam in ere herstellen? De naam Advertenties vind
ik meer iets voor professionele aanbieders (met winstoogmerk),
sponsors van het Ligfiets.net, Ligfiets eigen reclame voor
evenementen. Voor mij: advertentie: pas op, hoeft niet waar zijn wat
hier staat... ;-)

Theo - mijdt reclame zo veel mogelijk, tja het is wel moeilijk maar
niet onmogelijk - Z