Toeters OF bellen met een Velomobiel.........

Quesjer

Sep 28, 2007, 2:30:18 PM9/28/07
to Ligfiets
Hoi,

Weer eens een berichtje van mijn hand.

Ik fiets al jaren in een velomobiel, Appelweder, Q16, Q106 en nu Q212.

Ook al lang ben ik aan het zoeken geweest naar de meest
gebruiksvriendelijke toeter, bel, claxon of wat-ook-maar.

In de Appelweder had ik een simpel PING-belletje. Dat werkte niet
goed. Tevens had ik in deze tijd een Airzound. Dat werkte beter, als
je er tenminste aan dacht de fles tijdig op te pompen.... Maar was ook
een nogal agressief middel. In Q16 werd dat een zoemertje, niet erg
best resultaat mee geboekt. In Q106 had ik een Versatile zoemer
ingebouwd. Wisselend resultaat. Ik vermoedt dat de hoogte van de toon
dermate was dat menig oudere hem niet meer hoorde omdat de toon boven
de gehoorgrens was gekomen.
Tegelijk met voornoemde probeersels is ook mijn stem op allerhande
wijzen uitgeprobeerd. Nadeel hiervan is dat je meestal af moet remmen
tot het tempo van degene die je in wilt halen. Of wel heel hard
schreeuwen.
Nadeel van de meeste probeersels was ook dat men niet keek, en op
zijn best een heel klein beetje aan de kant ging. (= ruimte overliet
voor een fietser, ik ben natuurlijk net wat breder) of dat men om ging
kijken over de linkerschouder, wat ook een stuurslinger naar links
betekent: de overgebleven ruimte wordt dan vakkundig afgesloten.....

In de nieuwe Quest had ik een claxon besteld. Dat klinkt dan als een
auto, en vreet vreselijk veel stroom om de toeter aan de gang te
krijgen. wel 3 Ampere gemeten. (naar het schijnt valt het verbruik mee
als ie eenmaal toetert, maar wie toetert er nu lang.....) Mijn
batterijpack kon er in elk geval helemaal niet tegen. Bovendien werd
de claxon geinterpreteerd als komend van een auto. En omdat die
meestal niet op een fietspad rijden werd niet gereageerd.....

Daarom ben ik eens verder gaan zoeken naar electronische claxons. Bij
www.louis.de kun je luisteren naar de toeters die ze aanbieden. Dat is
aardig! Ik heb gekozen voor een zestoons-alarm. Alleen het eerste deel
gebruik ik in de praktijk. Als je langer doorgaat, dan komen de zes
tonen allemaal aan bod, ik schat plm.8 seconden per toon. De derde is
een politie-sirene.
De inbouwmaten waren identiek aan de al gemonteerde claxon. Het merk
was dat overigens ook: Niki.

Als je heel kort drukt, dan komt er een soort harde tsjilp uit. Dat
kan ook twee keer kort na elkaar. Lachers op je hand!! Het lijkt wat
op een bouwvakker die naar vrouwelijk schoon fluit. De attentiewaarde
blijkt erg hoog, het geluid erg hard. Daarom kan ik nu op grotere
afstand al wat laten horen. Meestal kijkt men waar het geluid vandaan
komt. Dat gebeurt nu al zo vroeg dat men al omkijkend de slinger naar
links rustig maken kan, en nadat ik ben opgemerkt ook weer naar rechts
kan terugsturen, zodat ik veilig en vlot kan passeren. Ik heb ik jaren
niet met zoveel effect een claxon kunnen gebruiken. Bovendien
verbruikt deze toeter slechts 1/20e van de autoclaxon: 0.15 ampere. De
claxon werkt op alles tussen 6 en 14 volt.

Heel vaak schieten mensen in de lach als ze mijn claxon horen, door de
wijze van gebruik, dus enkele korte stootjes, heb ik op een of andere
manier de goede combinatie gevonden van een hoge attentiewaarde, men
wil echt zien waar dit maffe geluid vandaan komt, en zo laat ik de
mensen meestal met een glimlach achter. Mooier kan niet geloof ik.

Tijdens de tocht terug vanaf Giessen trokken we met een groep over een
voormalige spoorbaan, onderwijl 200 m. afdalend over 25 km. Dat zou op
die zondagmiddag met mooi weer en veel mooiweerfietsers/wandelaars een
ferme aanslag op de remmen betekenen. Zonde natuurlijk, want wij
wilden lekker freewheelend 40 kunnen rijden.
Dus ik voorop. Met prima resulktaat: we konden zonder problemen de
reis vlot afleggen, en nagenoeg alle fietsers, wandelaars etc. giungen
vlot aan de kant. Eenmaal een groepje ouderen die echt niets hoorden.
Hier ben ik blijven toeteren na diverse kortere pogingen. Bij de
"politie" gingen ze eindelijk aan de kant. Maar dat is echt een
uitzondering. Ook bij kleine kinderen minder je natuurlijk vaart, en
bij kruisingen. Dat spreekt. Maar waar we door wilden rijden, daar kon
dat ook......

Groet van Paulus -Quesjer- den Boer

P. Jonker

Sep 28, 2007, 3:39:52 PM9/28/07
to ligf...@googlegroups.com
Hallo Quesjer, als ik nou eens advocaat van de duivel speel, dan lees ik:

je begint met een enorme opsomming:

> [...]

>wijzen uitgeprobeerd.

>Ik heb gekozen voor een zestoons-alarm. De derde is een politie-sirene.

En het resultaat van al deze ko....ere herrie:

>Nadeel van de meeste probeersels was ook dat men niet keek, en op
>zijn best een heel klein beetje aan de kant ging.

En over het waarom:

> [...]

>problemen de reis vlot afleggen, en nagenoeg alle fietsers,
>wandelaars etc. giungen vlot aan de kant.

nota bene
dan wordt er hier op de lijst voortdurend gekankerd over asso gedrag
van automobilisten.

Als jij zo nodig hard wil rijden kies dan lekker ergens een baan uit
en leef je uit. Als je niet passeren kan waar jij het wilt, zul je
het moeten willen waar het kan. Een ieder heeft even veel recht op
zijn/haar deel van het gebruik van de weg, en al die asso's die
schreeuwend en toeterend achter me rijden wachten maar even tot er
een plek op de weg komt waar je er wel langs kunt....

>Maar waar we door wilden rijden, daar kon dat ook......

stoer hoor.

___________________
The true teacher defends his pupils against his own personal influence.
(Amos Bronson Alcott (1799 - 1888))
___________________

vriendelijke groeten, Peter -Young at heart. Slightly older in other
places- Jonker
Breukelen, The Netherlands

registered Linux user number 308747.
[PGP-key available]

Kees Schouten

Sep 28, 2007, 4:45:28 PM9/28/07
to Ligfiets
On 28 sep, 21:39, "P. Jonker" <p.jon...@tip.nl> wrote:
> Hallo Quesjer, als ik nou eens advocaat van de duivel speel, dan lees ik:

<knip>

> [...]
> (Amos Bronson Alcott (1799 - 1888))
> ___________________
>
> vriendelijke groeten, Peter -Young at heart. Slightly older in other

Beste Peter,

Jij rijdt blijkbaar geen brede fiets?
Ik ken het rijgedrag van Paulus niet, maar om Paulus onder de noemer
'aso's' te scharen naar aanleiding van zijn mailtje vind ik erg kort
door de bocht.
Het mailtje van Paulus heeft bovendien niet veel met hardrijden te
maken: je hoeft alleen maar sneller te rijden dan de gemiddelde
fietser om vaak te moeten claxoneren. Bij 25 km/uur ga je al heel veel
gewone fietsers voorbij.
En vind jij het niet asociaal om de doorgang te blokkeren voor iemand
die iets sneller rijdt dan jij? Moet die maar een paar kilometer
achter je blijven?

Kees

WFvN

Sep 28, 2007, 5:16:51 PM9/28/07
to Ligfiets
On 28 sep, 22:45, Kees Schouten <mang...@hetnet.nl> wrote:

> Jij rijdt blijkbaar geen brede fiets?
> Ik ken het rijgedrag van Paulus niet, maar om Paulus onder de noemer
> 'aso's' te scharen naar aanleiding van zijn mailtje vind ik erg kort
> door de bocht.

Ik ken Paulus wel persoonlijk en ook zijn rijgedrag ken ik. Ik wil er
zeker niet de term 'aso' aan hangen (die zou ik eerder aan mezelf
plakken dan aan hem).

> [...]
> En vind jij het niet asociaal om de doorgang te blokkeren voor iemand
> die iets sneller rijdt dan jij? Moet die maar een paar kilometer

Tja, dat is en blijft denk ik altijd een probleem.
Enerzijds heb je de rustige zondagtoerder die bij voorkeur met 2
zondagstoerders naast elkaar rijden. Helemaal niet vreemd natuurlijk
want het is een stuk gezelliger (ook ligfietsers en velomobilisten
kennen dat wel). Liefst zou deze fietser ongestoord naast de ander
blijven rijden zonder hinder te ondervinden van sneller verkeer.

Anderzijds heb je de snellere fietsers (ligfietser, racefietser,
velomobilist, brommerrijder, etc.) die graag door wil rijden zonder
hinder te ondervinden van de zondagstoerder die met 2 man naast elkaar
het fietspad breeduit in beslag neemt.

Ergens in het midden ligt denk ik de waarheid.

Peter zegt dat het asociaal is om anderen op je komst te attenderen
dat je graag door wil rijden. Ik zie dat toch even anders.
Ik ga even vloeken in de kerk want ik ga auto's naar voren halen, ja
die voertuigen waarop menig keer gemekkerd wordt (ook door mij).

Op een snelweg met 2 banen in één richting (en nog 2 in de andere maar
dat boeit niet) is het niet meer dan normaal dat je rechts rijdt. De
linker baan gebruik je om in te halen en in principe verder niet. In
de top 10 van ergernissen komt de 'linksklever' voor. De linksklever
zou de extreme zondagstoerder kunnen zijn die denkt niet aan de kant
te hoeven omdat iedereen evenveel recht heeft om het wegdek te
gebruiken. Deze persoon heeft het deels fout; in ieder geval is de
interpretatie fout want links blijven rijden is gewoon niet
toegestaan. Bovendien wordt de doorstroming van het verkeer op die
manier blijvend gehinderd.
Ook heb je de hardrijders waarvan sommigen menen alleenrecht te hebben
op de snelweg (net als sommige 'zondagstoerders'). Met bruut getoeter,
gekleef en gegrootlichtflits probeert hij anderen naar rechts te
duwen.

Ik meen even te begrijpen dat jij Paulus onder de laatste groep wil
plaatsen alleen dan niet in de auto maar dan in de velomobiel. Ik denk
dat je er volledig naast zit.

Beide extreme types automobilisten zijn fout bezig, zowel de
linksklever als de snelle bumperklever. Het is niet meer dan normaal
dat je op de snelweg inhaalt met een redelijk snelheidserschil (indien
mogelijk en/of toegestaan; met een vrachtwagen een auto met caravan
inhalen gaat niet vlot maar is daarom nog niet verboden (uitgezonderd
bepaalde tijdstippen maar dat terzijde)). Het is ook niet meer dan
normaal dat je als sneller voertuig de kans loopt om langzamer te
moeten rijden door een normale inhaalactie van een ander waarbij je
dan op gepaste afstand achter het inhalende voertuig blijft rijden.

Maar hoe zit het dan met de snellere fietsers en de zondagstoerders?
Als je als zondagstoerder denkt gewoon ongehinderd naast elkaar te
mogen blijven rijden, heb je het verkeerd. Als je als snelrijder meent
dat iedereen per direct op moet donderen omdat jij erlangs wil, heb je
het verkeerd. In het midden ligt:
1) tijdig waarschuwen dat je er als snelle fietser aan komt
2) als zondagstoerder ga je vervolgens gewoon rustig opzij zodat je
niet de doorstroom van het verkeer onnodig lang ophoudt.

Maar waarom zou 1) asociaal zijn? Op de snelweg is toeteren,
lichtflitsen e.d. niet gewenst, waarom zou het op de fiets dan wel
mogen? Vrij simpel: automobilisten kunnen en MOETEN spiegelen om te
zien wat er achter hun gebeurt. Doen ze dat dan kunnen ze al vrij
vroeg zien dat er iemand vanachteren nadert en dus daarop anticiperen.
De doorsnee fietser kan dat niet wegens gebrek aan
achteruitkijkspiegels. Dus zal het achteropkomend verkeer toch een
signaaltje moeten afgeven ten teken dat hij/zij nadert.

Ter onderbouwing nog even een verkeersregel:

Artikel 5
Gedragsregels Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat
gevaar op de weg wordt (kan worden)
veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt (kan worden) gehinderd.

Constant met 2 mensen naast elkaar blijven rijden met de gedachte 'wij
hebben OOK recht om hier te fietsen dus je blijft maar achter ons
fietsen' mag je volgens mij absoluut onder 'hinderen' plaatsen. Net zo
goed gaan drammen als snelfietser als de 2 mensen naast elkaar net
iets minder vlot opzij gaan dan jij zou willen.

Wilfred -hoopt ergens in het midden te zitten van de extreme
zondagstoerder en asosnelheidsduivel- van Norel

Quesjer

Sep 29, 2007, 2:46:44 AM9/29/07
to Ligfiets
> [...]
> schreeuwend en toeterend achter me rijden wachten maar even tot er
> een plek op de weg komt waar je er wel langs kunt....

Goh Peter.

Tja, zo kun je mijn bericht ook lezen.

Ik fiets al lang op ligfietsen, en sinds 7 jaar vrijwel geheel in mijn
Velomobiel. De laatste drie jaar leverde 27.000 km. op. Twee problemen
komen dan aan het licht. Verlichting en mensen attenderen op je komst.
Beiden hebben te maken met veiligheid en de wens om in je eigen tempo
door te kunnen rijden. De wens, niet de eis! Als ik de indruk heb dat
het beter is om af te remmen dan doe ik dat heus. En dat komt ook vaak
genoeg voor. Dus is niet perse knetterhard overal langs en door
scheuren.
Over het algemeen fiets ik zo veilig als maar mogelijk. Mijn fiets is
wat sneller dan gemiddeld, maar dat is niet de belangrijkste drijfveer
om Velomobiel te rijden. Onder de Questrijders ben ik ongetwijfeld ook
een van de langzamere. Zeker zo sterk is de behoefte aan (weers)-
bescherming, want ik rijdt ook in de winter dagelijks naar mijn werk.

Denk nou niet dat ik dat al toeterend doe. Als het niet nodig is, dan
toeter ik niet!! Maar als ik niet laat weten dat ik er ben en toch
inhaal, dan is het gevolg vaak dat men zich lam schrikt van een geel/
blauw gevaarte wat half onder hen langs schiet, terwijl ik dan het
risico loop dat men toevallig net naar links uitwijkt. Dat is ook geen
gewenste situatie. Vandaar dat ik al jaren zoekende was naar de meest
vriendelijke/effectieve methode om mensen van mijn komst op de hoogte
te stellen.
Juist omdat die zoektocht zo lastig bleek heb ik er in deze
nieuwsgroep verslag van gedaan. Met als uitkomst dat ik eindelijk een
toeter heb gevonden die mensen attendeert op mijn komst, en tegelijk
een lach bij die mensen achterlaat. Het leuke daarvan is nl. juist dat
maar een erg kort signaal nodig is. En dat die afgegeven kan worden op
een wat grotere afstand, zodat iedereen de tijd heeft om te kijken en
te reageren. En ik om evt. af te remmen als er geen reactie volgt. En
die ervaring heb ik willen delen met mijn medelijsters.

Zorgen dat je door kan rijden en tegelijk mensen laten lachen. Wat is
daar nou asociaal aan?
Met sportieve groet: Paulus -Quesjer- den Boer

P. Jonker

Sep 29, 2007, 6:43:41 AM9/29/07
to ligf...@googlegroups.com
Hallo Quesjer, op 08:46 29-9-2007 schreef je:

>Tja, zo kun je mijn bericht ook lezen.

dat deed ik dus :-)

>Zorgen dat je door kan rijden en tegelijk mensen laten lachen. Wat
>is daar nou asociaal aan?

Hmm, als dat op een na laatste woord in de voorgaande zin -door mij
niet eens voluit geschreven- nu het enige is wat er van mijn
berichtje is blijven hangen, dan schrijf ik knap beroerd.

Ja, ik had de indruk dat jij kost wat kost mensen wenst te passeren,
waarbij die mensen dan maar moeten uitwijken voor jou omdat jij
zonodig hard wil kunnen blijven rijden.

Ik krijg er zo langzamerhand het heen en weer van dat er allerlei
fietsers (let wel: in het algemeen, niet liggers in het bijzonder)
vinden dat, als ik in mijn eigen tempo op mijn Optima aan het rijden
ben, zij mij zo ongeveer van de weg denken te mogen
toeteren/schreeuwen/bellen omdat.... Ja, waarom eigenlijk?

Daarbij wordt er hier op de lijst regelmatig een soort
superioriteitsgevoel ten toon gespreid, met niet anders als
rechtvaardiging dan dat we op een ander soort fiets rijden dan de rest.

Dat las ik gisteravond dus uit jou berichtje. Mocht ik dat verkeerd
hebben en jij je aan mijn reply hebben gestoord dan bied ik je bij
deze daarvoor mijn verontschuldigingen aan!

Verder met je vooral weten dat ik op de site genoten heb van de
fotoreportage en het verslag en nog nooit zo'n mooie fiets heb gezien
als de Quesjer!

___________________
"Vote for the man who promises least;
he'll be the least disappointing."
(Bernard Baruch)

Sep 29, 2007, 10:48:48 AM9/29/07
to Ligfiets
Heel sportief van je Peter dat je wat inschikt.
Paulus is echt de broerste niet en zeker geen aso, in tegendeel zelfs
kan ik met nadruk bevestigen.
Ik kan me goed voorstelllen dat je rustig je eigen tempo fietsend
steeds aan de kant wordt geroepen (asosiaal!) gebelt of getoertert.
Blijf vooral je eigen tempo fietsen en geniet.
Aan de ander kan is het ook zo wat Wilfred aanhaald. We moeten de weg
samen delen en daar zijn regels voor afgesproken.
Een is o.a. rij zo veel mogelijk rechts van de weg en hinder het
overige verkeer niet.
Je mag op de weg heen en weer slingeren en naast elkaar rijden mits
het overige verkeer daar geen hinder van heeft.
Dus op moment dat iemand nadert (tegemoet koment of van achter) MOET
je daar ruimte aan geven.
We hebben in Nederland afgesproken dat we dat doen met het laten
klinken van een signaal.
Een fietst doet dat met een, naar ik meen op 15 mter afstand, luid
klinkende bel.
Tot zover niks abnormaals.

De stoet velomobielen in Duitsland waar Paulus het over had zat ik ook
bij.
Ik kan je verzekeren dat zijn gestjilp, gefluit en soms zelf een
politiesirene uiterst effectief was.
Al op ruime afstand werden de recreerende fietsers, wandelaars e.d. al
op ons opmerkzaam gemaakt.
Dat ging heel vreedzaam en in harmonie. Sterker nog mensen stopte
vrijwillig voor ons om de stoet te zien langs trekken.
Overal lachende gezichten en ouders hun kinderen op ons atent maakte.
In de trant van kijk daar eens Hansje wat een lollig trapauto's.
Paulus voorop met zijn opvallende Quesjer en Ymte sloot de rij met een
lollig vlagtje achterop.

Nergens agressie, afgunst of opgefoktheid.

Paulus is een type dat bij elk kind langs de kant zijn toeter laat
horen en daarbij vriendelijk zwaait.

Theo - belt gewoon en wacht af - van Goor

Reinier

Sep 29, 2007, 2:04:13 PM9/29/07
to Ligfiets

P. Jonker schreef:

> [...]
> schreeuwend en toeterend achter me rijden wachten maar even tot er
> een plek op de weg komt waar je er wel langs kunt....

Wat een onzinverhaal maak jij er nou van zég!

Een brommer, die vaak wat harder dan ik rijdt, of een snorfiets, die
vaak wat langzamer gaat, maakt van zichzelf al lawaai. Iedere fietser
gaat dan automatisch al aan de kant, waarbij ze helemaal de indruk
niet wekken dat ze het vervelend vinden om dat te doen voor een
snellere verkeersdeelnemer, zolang die op een veilige snelheid
passeert. En waarom zouden ze ook?
Hetzelfde geldt voor snellere fietsers, alleen hebben die geen
automatische vooraankondiging. Hebben ze daarom, vanwege hun stilte,
dan ook geen recht om medeweggebruikers op een andere manier op hun
aanwezigheid te attenderen? Zijn het dan aso's omdat ze dat met een
toetertje doen? Als ze dat bijtijds doen, zijn die medeweggebruikers
net als bij brommers best geneigd ruimte te maken. En dat is heel
sociaal.
Daarom zeg je dan ook bijvoorbeeld "bedankt" bij het passeren.
Maar ik begrijp dat jij dan tot het einde van het pad 3 km verderop
naast je fietsmaatje blijft zodat "die toeterende aso" er lekker niet
langs kan?
Met je eigen woorden: "Stoer hoor"
In het stukje waar je zo fel op reageert is helemaal geen sprake van
mensen van de weg duwen, of ander asoweggedrag of "hun recht op hun
deel van de weg niet gunnen" er is ook helemaal geen analogie met
automobilisten die achter je blijven tuteren terwijl je helemaal niet
aan de kant kán bijvoorbeeld, om je vervolgens met een debiel hoge
snelheid te passeren op een stuk waar het eigenlijk ook nog niet kan.
Er is, anders gezegd, geen reden voor jouw stukje. In ieder geval niet
voor de toon die je aanslaat.
Iemand schrijft gewoon op dat hij lang gezocht heeft naar een sociale
toeter die voor beide partijen prettig werkt. Híj kan doorfietsen, en
zíj schrikken niet, maar worden zelfs vrolijk van het geluid. Ik snap
niet hoe je daar een aso-houding in kan lezen.

Reinier - zoekt ook nog steeds naar een voor iedereen prettig, maar
duidelijk signaal, misschien is het deze wel - van Rij

Reinier

Sep 29, 2007, 4:08:44 PM9/29/07
to Ligfiets

Reinier schreef:

> Wat een onzinverhaal maak jij er nou van zég!

En ik reageer weereens te snel zonder eerst te lezen wat er allemaal
al onder staat.
Zie dat je al had ingezien dat je interpretatie anders was dan wat
bedoeld werd door de schrijver van het stuk waarop je reageerde.
Sorry voor mijn (dus net zo) overbodige reactie.

Groet, Reinier

Oct 1, 2007, 3:23:44 AM10/1/07
to ligf...@googlegroups.com
Op 28-09-07 heeft Quesjer<ques...@gmail.com> het volgende geschreven:

> [...]
> gebruik ik in de praktijk. Als je langer doorgaat, dan komen de zes
> tonen allemaal aan bod, ik schat plm.8 seconden per toon. De derde is

Die 6 toons toeter wordt gebruikt als autoalarm. Ik heb er eentje in
m'n straat zitten, en die is nog al eens afgegaan. Het helemaal horen
van de toeter is buitengewoon irritant. Je gebruikt gelukkig meestal
alleen het begin kort.

Persoonlijk vind ik een bel of normale toeter het best passen bij
vervoersmiddelen. Brommers hebben ook gewoon een toeter (iets hoger
dan een autotoeter geloof ik), en dat wordt ook gewoon gehoord.

grtz
Henk

Merijn

Oct 1, 2007, 5:02:01 AM10/1/07
to Ligfiets
Op zondag rijden er nu eenmaal zondagrijders. Ik gebruik toeristen
meestal als rustpuntje. Eerst remmen, dan *ping*, vervolgens vraag ik
eens of ik er langs mag, en zeg erbij dat ik weliswaar geen haast heb
maar wel ietsje sneller kan fietsen, een prettige middag nog en tot
ziens. Vervolgens even de benen strekken om weer vaart te maken.
Verder kies ik mijn zondagsroutes naar familie/vrienden er meestal op
uit zodat er ruimte is om te passeren, of pak de niet zo populaire
fietspaden langs rijkswegen waar weinig toeristen rijden.

Merijn -voorkomen is beter dan genezen- Vogel

Oct 1, 2007, 8:03:25 AM10/1/07
to ligf...@googlegroups.com
P. Jonker wrote:
> Hallo Quesjer, als ik nou eens advocaat van de duivel speel, dan lees ik:

Ik vind dat je nu wel heel erg hard advocaat van de duivel speelt hoor.
Paulus is zeker geen duivel en dat geeft hij ook duidelijk te kennen,
door jou natuurlijk handig weggenknipt zoals een duivelse advocaat hoort
te doen:

> En het resultaat van al deze ko....ere herrie:

Juit geen ko....ere herrie. Dan was Paulus wel doorgegaan met de
Zirzound. Dat ding is bedoelt om mensen a-sociaal van het fietspad (of
de weg) af te blazen. Maar dat was dus niet de bedoeling. Paulus wilde
juist een toeter die op vriendelijke wijze zijn komst aankondigt zodat
mensen op hung gemak even kunnen omkijken en dan ruimte kunnen maken
voor zijn prachtige Quest.

> [...]
> schreeuwend en toeterend achter me rijden wachten maar even tot er
> een plek op de weg komt waar je er wel langs kunt....

Paulus rijdt niet hard. Als je tegen hardrijders wilt kankeren doe je
dat maar tegen mij.

As sugar dissolves, it spreads happiness.
/from a SAS sugar packet/

P. Jonker

Oct 1, 2007, 10:02:00 AM10/1/07
to ligf...@googlegroups.com
Hallo H. Wessels, op 14:03 1-10-2007 schreef je:

>Paulus rijdt niet hard. Als je tegen hardrijders wilt kankeren doe je
>dat maar tegen mij.

OK: Als jij zo nodig hard wil rijden kies dan lekker ergens een baan
uit en leef je uit. :-)
(maar ja, jij doet dat ook...)

___________________
"I don't feel old.
I don't feel anything till noon.
That's when it's time for my nap."
(Bob Hope)

Oct 1, 2007, 10:15:51 AM10/1/07
to ligf...@googlegroups.com
P. Jonker wrote:

> OK: Als jij zo nodig hard wil rijden kies dan lekker ergens een baan
> uit en leef je uit. :-)
> (maar ja, jij doet dat ook...)

:-)

Dank je.