lezyne pompen

Mar 31, 2010, 3:48:16 PM3/31/10
to ligf...@googlegroups.com
In de volkskrant stond een lovend artikeltje over deze pomp. Over de
kwaliteit kan ik niet oordelen, maar wel dat het een erg mooie
voetpomp is.
http://www.lezyne.com/index.php/products/floor-pumps.html

Hans -heeft al een pomp

Mar 31, 2010, 3:56:53 PM3/31/10
to ligf...@googlegroups.com
Op 31 maart 2010 21:48 heeft Hans Huijgen <lig...@gmail.com> het
volgende geschreven:

> In de volkskrant stond een lovend artikeltje over deze pomp. Over de
> kwaliteit kan ik niet oordelen, maar wel dat het een erg mooie
> [...]

Ik ben ook erg gecharmeerd van deze pompen, en er helaas nog geen
aangeschaft. Ik twijfel nog een beetje of je door de rechte
aansluiting op het ventiel wel bij het ventiel in de wielkast van een
quest kan komen. Iemand die dit weet?

grtz
Henk

Wim Schermer

Mar 31, 2010, 4:09:49 PM3/31/10
to ligf...@googlegroups.com

Elke rechte aansluiting is lastig bij een quest. Zelfs een wat groter haaks model met duimhevel gaat al moeilijk.
Lezyne heeft ook een compacte haakse aansluiting, de 'slip chuck'
Kijk maar:
http://www.lezyne.com/products/floor-pumps/slip-chuck.html
Wim - heeft een soortgelijke bronzen ouderwetse fietsenmakers opdruknippel - Schermer

Jan 24, 2011, 7:23:03 AM1/24/11
to ligf...@googlegroups.com
Op 31 maart 2010 22:09 heeft Wim Schermer <aer...@xs4all.nl> het

Nog even door op een oud draadje. Ik heb een tijdje terug een lezyne
pomp, incl. slip chuck aangeschaft. De rechte aansluiting schroef je
op het ventiel, wat met wat gefriemel net past bij een quest. Is niet
echt handig. Doordat je er net niet helemaal goed bij kan, draaide ik
het ventiel zelf een keer los en lekt er ook veel lucht weg bij het
loskoppelen.

Met het haakse adaptertje kan je er wel goed bij. Het nadeel is dat
deze niet schroeft en vrij slap erop zit, dus als je te hard pompt,
vliegt ie er af. Bij het adaptertje zitten een aantal reserve
rubbertjes, dus die zullen wel snel slijten. Is niet echt positief. Je
kan niet met één hand de adapter vasthouden en met de andere pompen.

Ondanks dat alles een erg degelijke indruk maakt en erg makkelijk
pompt, vallen de pomp+nippel me dus behoorlijk tegen!

grtz
Henk

Jan 24, 2011, 8:05:00 AM1/24/11
to ligf...@googlegroups.com
Op 24 januari 2011 13:23 heeft hyz <hyz...@gmail.com> het volgende geschreven:

> [...]
> echt handig. Doordat je er net niet helemaal goed bij kan, draaide ik
> het ventiel zelf een keer los en lekt er ook veel lucht weg bij het

Hoi Henk, heb je een Lezyne met korte slang (Swivel Drive HV) of met
een langere slang (Micro Floor Drive HV of HVG)? Met de langere slang
van de Micro Floor Drive kun je denk ik (zelf geen ervaring met deze
pomp) de slang met een bocht door de spaken heen van bovenaf laten
komen en dan op het ventiel schroeven. Dan hoeft de slang geen bocht
te maken net boven het ventiel en hoef je onbetrouwbare haakse bocht,
die je er op moet drukken i.p.v. draaien, niet te gebruiken. Veel
biba's met franse ventielen bestaan tegenwoordig uit 1 stuk en kun je
dus niet per ongeluk meer los schroeven.
H@rry.

Jan 24, 2011, 8:11:10 AM1/24/11
to ligf...@googlegroups.com
Op 24 januari 2011 14:05 heeft Harry Lieben <harry...@gmail.com>
het volgende geschreven:

> [...]
> biba's met franse ventielen bestaan tegenwoordig uit 1 stuk en kun je
> dus niet per ongeluk meer los schroeven.

Ik heb een steel floor drive dus met een hele lange slang!
Door de wielkast werkt dat niet handig.

grtz
Henk

Quesjer

Jan 25, 2011, 12:23:05 PM1/25/11
to Ligfiets
Hoi Henk,

Je zou een extra hulpstukje aan je slang kunnen maken: een strookje
klittenband met een klein stukje contra aan het einde. Die sla je na
het plaatsen van de nippel om de buitenband/ventiel/slip-Chuck heen,
en zet 'm dan weer vast aan het klittenband. Daarna kun je pompen,
want de nippel blijft nu wel zitten.

Groet van Quesjer

On 24 jan, 14:11, hyz <hyz...@gmail.com> wrote:
> Op 24 januari 2011 14:05 heeft Harry Lieben <harrylie...@gmail.com>

Jan 26, 2011, 2:49:26 AM1/26/11
to ligf...@googlegroups.com
Op 25 januari 2011 18:23 heeft Quesjer <ques...@gmail.com> het
volgende geschreven:

> [...]
> het plaatsen van de nippel om de buitenband/ventiel/slip-Chuck heen,
> en zet 'm dan weer vast aan het klittenband. Daarna kun je pompen,

mm, dat is een mooi idee om te testen. Thx.

grtz
Henk