Foto's en filmpjes Sloten

Bastiaan Welmers

Mar 13, 2007, 9:10:18 AM3/13/07
to ligf...@googlegroups.com
Hallo,

Ik heb van de wedstrijd afgelopen zondag op de wielerbaan in sloten een
aantal foto's en filmpjes (vanuit de race, camera op fiets geplakt):

http://gallery.welmers.net/v/bastiaan/sloten2007/
http://gallery.welmers.net/v/bastiaan/sloten2007/filmpjes/

De filmpjes zijn in totaal 94MB, nadat ik ze getranscode heb naar xvid
met bitrate 687kbps. Helaas is de kwaliteit daardoor nogal blokkerig.
Origineel is het totaal 412MB maar dat is wat teveel voor de geringe
bandbreedte van de server. Wel gaat er een torrent van rond:
http://www.welmers.net/~bastiaan/sloten2007-filmpjes-bastiaan.torrent
Helaas is de tracker van deze torrent niet helemaal jofel en schiet het
uploaden/downloaden niet zo op. Als iemand een betere torrent kan maken
of een goede tracker weet houd ik me aanbevolen.

Groeten, Bastiaan

Mar 13, 2007, 10:30:13 AM3/13/07
to ligf...@googlegroups.com

Op 13-03-07 heeft Bastiaan Welmers <haa...@welmers.net> het volgende geschreven:

[...]

Hallo Bastiaan,

Met welke player  kun je de filmpjes bekijken? Mijn browser vindt geen geschikte plugin.

H@rry.

Bastiaan Welmers

Mar 13, 2007, 11:52:00 AM3/13/07
to ligf...@googlegroups.com
On Tue, Mar 13, 2007 at 03:30:13PM +0100, Harry Lieben wrote:

> Hallo Bastiaan,
>
> Met welke player kun je de filmpjes bekijken? Mijn browser vindt geen
> geschikte plugin.

De bestanden zijn XviD gecodeerd, het audiogedeelte is mp3 gecodeerd:

AVI, 640 x 480, 25.00 fps, video: XviD, audio: MPEG-1 Layer 3 (stereo,
32000 Hz)

Met een ffmpeg of xvid / divx codec zou je ze moeten kunnen afspelen.
(standaard in mplayer, vlc, xine onder linux)
Voor windows/mac zie ik codecs staan op http://www.xvidmovies.com/codec/

De windows versie op die site lijkt te werken hier.

Groeten, Bastiaan

jackd...@hetnet.nl

Mar 14, 2007, 7:16:53 AM3/14/07
to Ligfiets

On 13 mrt, 16:52, Bastiaan Welmers <haa...@welmers.net> wrote:
> On Tue, Mar 13, 2007 at 03:30:13PM +0100, Harry Lieben wrote:

knip

> [...]

> Voor windows/mac zie ik codecs staan ophttp://www.xvidmovies.com/codec/

> De windows versie op die site lijkt te werken hier.

Bastiaan,
heb je zin om ze op Youtube te zetten? Dan kunnen we er makkelijker
naar linken.
Groeten,
Jack, gek geworden op de mogelijkheden van youtube, Dekker

Vasco Tenner

Mar 14, 2007, 11:30:26 AM3/14/07
to Ligfiets
Voor trackers: http://thebeehive.info/?p=tlist

> [...]

> Met een ffmpeg of xvid / divx codec zou je ze moeten kunnen afspelen.
> (standaard in mplayer, vlc, xine onder linux)

Ik zou ffdshow http://sourceforge.net/projects/ffdshow gebruiken. Als
je die hebt geinstalleerd kun je ongeveer alles afspelen. Boviendien
krijg je dan geen melding ofzo dat je xvid gebruikt.

Groeten Vasco

--
Jongeren - Natuur: http://www.njn.nl