RE: Nieuws: Cycle Vision race programma en site

Bloemhof Sake

to ligf...@googlegroups.com
-----Original Message-----
From: webm...@ligfiets.net [mailto:webm...@ligfiets.net]
>Nieuw op LigfietsPlaza
>Cycle Vision race programma en site
>
>Op ligfiets.net is het voorlopige wedstrijdprogramma voor
>Cycle Vision bekend gemaakt. Op www.cyclevision.nl staat
>alvast wat informatie over de nieuwe locatie. Dit gaat later
>nog worden aangevuld. Tot nu toe zijn niet veel inschrijvingen
>voor wedstrijden, vrijwilligers, zelfbouwers en huur van
>standruimte open. Dit gaat echter snel veranderen!

De langste wedstrijd is nu een criterium over 100km.
Deze zal binnen 2 uur afegelopen zijn. Ik haal dan slechts 60km.
Is het mogelijk om deze wedstrijd ipv 10:30 om 9:30 te laten beginnen?
De voormalige 4uursrace wordt nu wel heel erg ingekort.

Sake -niettemin vast ingeschreven want er zijn maar 75 startplekken-
Bloemhof

Harry Lieben

to ligf...@googlegroups.com

Op 08-03-07 heeft Bloemhof Sake <Bloemh...@johndeere.com> het volgende geschreven:

[...]

Hmmm, wie het eerst komt die het eerst maalt bij de inschrijving voor de 100km?

H@rry, ook maar snel ingeschreven, Lieben.

H. Wessels

to ligf...@googlegroups.com
Bloemhof Sake wrote:
> De langste wedstrijd is nu een criterium over 100km.
> Deze zal binnen 2 uur afegelopen zijn. Ik haal dan slechts 60km.

Zou op het circuit in Sloten een Quest (met Ymte) sneller zijn dan een
RazzFazz (met Hans)?

Hans Wessels
--
As sugar dissolves, it spreads happiness.
/from a SAS sugar packet/

Bloemhof Sake

to ligf...@googlegroups.com
Bloemhof Sake wrote:
> De langste wedstrijd is nu een criterium over 100km.
> Deze zal binnen 2 uur afegelopen zijn. Ik haal dan slechts 60km.

Hasn Wessels:

>Zou op het circuit in Sloten een Quest (met Ymte) sneller zijn dan een
>RazzFazz (met Hans)?

Hans is dan toch binnen de 4km achtervolging aan het rijden?

Sake -snelle bochten, dus sneller met Quest lijkt me- Bloemhof

Harry Lieben

to ligf...@googlegroups.com

Op 08-03-07 heeft H. Wessels <H.We...@picardi.nl> het volgende geschreven:

Bloemhof Sake wrote:
> [...]
> Deze zal binnen 2 uur afegelopen zijn. Ik haal dan slechts 60km.

Zou op het circuit in Sloten een Quest (met Ymte) sneller zijn dan een

Ik denk dat op de buitenbaan Ymte in de Quest sneller is Hans.

H@rry, zal met een Mango racen, Lieben.

Pinker Perl

> [...]

> Is het mogelijk om deze wedstrijd ipv 10:30 om 9:30 te laten beginnen?
> De voormalige 4uursrace wordt nu wel heel erg ingekort.

Pinker vraagt zich af aan wie Sake deze vraag stelt? Pinker raadt Sake
aan om de organisatoren rechtstreeks te benaderen in plaats van op
deze mailinglijst zijn ongenoegen te uiten. Overigens was de
voormalige 4-uursrace 6 uur lang ;-)

/Pinker

Bloemhof Sake

> [...]

> Is het mogelijk om deze wedstrijd ipv 10:30 om 9:30 te laten beginnen?
> De voormalige 4uursrace wordt nu wel heel erg ingekort.

Pinker:

> [...]
>aan om de organisatoren rechtstreeks te benaderen in plaats van op
>deze mailinglijst zijn ongenoegen te uiten. Overigens was de

Mijn filter op pinker werkt blijkbaar niet zo goed.. ;-)

Ik zal toch deze vraag even beantwoorden:
Als ik alleen voorstander ben van een andere starttijd, lijkt me dat
onvoldoende argument om dit te veranderen. Ik had verwacht hier wel
wat medestanders te vinden, maar tot nog toe schiet dat niet erg op.
Ik zal de topic wat veranderen in Telegraaf stijl.

Sake -veel uitslapers onder de ligfietsers?- Bloemhof

Theo van Goor

to Ligfiets
Sake zoekt medestanders:

> Ik had verwacht hier wel
> wat medestanders te vinden, maar tot nog toe schiet dat niet erg op.
> Ik zal de topic wat veranderen in Telegraaf stijl.
>
> Sake -veel uitslapers onder de ligfietsers?- Bloemhof

Uitslapen? Ik sta elke dag om 6 uur op! Vroeg genoeg?
Ik ben meer toerder dan supersporter. Toch vind ik Cyclevision wel
leuk om mee te doen.
Af een toe een wedstrijdje om te kijken hoe mijn conditievlag er bij
staat in vergelijk met anderen.
De 3-uursrace was geen weggevertje voor mij vorig jaar. Maar juist die
race spreekt mij aan omdat het aankomt op verdelen van krachten en
strategie. De 3-uursrace vond ik eigenlijk leuker om te doen dan de 1
uursrace. Daar ga je duidelijk voor het zetten van een snelle tijd.

Als ik het goed begrijp heb je nu maar 2 uur voor om 100 km te rijden.
Dat haal ik dus nooit. Ik heb minstens 3 uur nodig om dat te
volbrengen.
Op deze manier krijg je al een selectie vooraf.
Volgens mij zijn er geeneens 75 deelnemers die een gemiddelde van 50
km/uur kunnen fietsen laat staan 2 uur achter elkaar.
Of is die baan zo vreselijk snel?

Theo - nu snel naar Dronten - van Goor

H. Wessels

to ligf...@googlegroups.com
Theo van Goor wrote:
> [...]
> Volgens mij zijn er geeneens 75 deelnemers die een gemiddelde van 50
> km/uur kunnen fietsen laat staan 2 uur achter elkaar.

De verwachting is dat de snelste fietser die 100 km binnen twee uur zal
afleggen. Dat lijkt me wel reeel. Zodra de winnaar de 100 km heeft
gereden wordt iedereen afgevlagd. Dus de race als een 2-uur race
voorbereiden en het bordje wat het aantal ronden tegaan afteld goed in
de gaten houden tijdens de race zodat je weet wanneer je de eindsprint
moet inzetten.

Andersom, iedereen de 100 km laten rijden is een stuk lastiger. Iedere
deelnemer moet dan voor zichzelf bijhouden hoeveel van de 40 rondjes hij
of zij al gehad heeft en voor de mindere goden kan 100 km een heel
langdurige kwestie worden. Bij de Munchen 100 die ik een paar jaar
geleden heb gereden moest idereen zelf het aantal rondes bijhouden en
inderdaad 100 km rijden. De langzaamste deelneemster, een meisje van 14
jaar heeft 4:46:38 uur in de hitte gezwoegd om de 100 km vol te maken.
Petje af voor die doorzetster maar niet iets wat je laten gebeuren als
de baan binnen een bepaald tijdsbestek weer nodig is. Ymte hoeft toen
trouwens gewonnen in een tijd van 2:06:35.98. Het waren 20 rondjes met
in ieder rondje 4 haakse bochten.

KvH

to Ligfiets

On 8 mrt, 13:03, "Bloemhof Sake" <BloemhofS...@JohnDeere.com> wrote:

> De voormalige 4uursrace wordt nu wel heel erg ingekort.

Op de buitenbaan heb je om de 2,5 km een héél steile helling. Zoiets 4
uur lang lijkt me niet echt leuk, zeker niet met een velomobiel.

Groeten,

Kees

jackd...@hetnet.nl

to Ligfiets

Klopt, en in Zandvoort waren nog veel meer Duinen, elk rondje weer.
Toch weerhield dat velomobielen niet om er relatief goede tijden te
rijden. Overigens is het wel een heuveltje in Sloten, maar afgelopen
weekeind liep ik er zo omhoog. Maar je hebt gelijk, je zult af en toe
moeten schakelen...
Bij de buitenbaan van Lelystad werd geroepen dat het te vlak en
oninteressant was. Het is geen echte wielerbaan en lekke banden kwamen
af en toe voor.
Per saldo lijkt de baan beter geschikt voor het evenement. Alles
lekker dicht bij elkaar, knus. Verder zijn er mogelijkheden om in het
velodrome en op een buitenbaan te rijden. Dat is bij de weco goed
opgepakt en er is een uitdagend en ambitieus raceprogramma opgesteld.

Afgelopen weekeind in Amsterdam op sportpark Sloten was het prachtig
weer, dus de baan liet zich van zijn beste kant zien.
Ook veel gelachen, Hans Wessels reed tachtig op zijn rollenbank en
toen Richard Blom zijn schoen op een van de rollen zette om hem af te
remmen smolt het rubber van zijn schoen. Onmiddellijk werden alle
technische mensen bezorgd dat Hans zijn rollenbank "oververhit" werd.
Er werd lang gezocht naar de oorzaak van de geur van brandend rubber.
Ook hilarisch was de dvd met de vormgeving van Cycle Vision die was
langsgebracht door Hans Nieuwstraten. Hij ging al snel de ronde in als
"de dvd met de uitslag en verslagen plus fotos van Cycle Vision
2007".
Kortom, de sfeer was al aanwezig, ik heb er veel zin in.

Groeten,
Jack, elk voordeel hep zijn nadeel, Dekker

Kees van Malssen

to Ligfiets
Kees kijkt omhoog:

> Op de buitenbaan heb je om de 2,5 km een héél steile helling.

Hoeveel meter ga je omhoog?

> Zoiets 4 uur lang lijkt me niet echt leuk, zeker niet met een
> velomobiel.

Niet als het pal na een scherpe bocht is. Als je op snelheid nadert,
kun je een hele hoop hebben door kinetische energie tijdelijk om te
zetten in potentiele energie.
Stel: hoogte is 5 meter (is al een flink viaduct) en je nadert met 12
m/s (aka 43.2 km/h) dan ben je zonder extra inspanning boven met een
snelheid van 25 km/h. Met een beetje extra trappen blijf je dus ruim
boven de 30 km/h.
Conclusie: net als vorig jaar rijden we op een pannekoek :-)

Groeten, Kees - die echte heuvels mist in het ww verkeer - van Malssen

Harry Lieben

to ligf...@googlegroups.com
Op 12-03-07 heeft Kees van Malssen<ke...@r-en-d.demon.nl> het volgende

> [...]
> boven de 30 km/h.
> Conclusie: net als vorig jaar rijden we op een pannekoek :-)

Een paar van de racers die zondag in Sloten in het velodroom raceten
hebben de buitenbaan nadien verkend. Er IS, een bocht voor het
viaduct, maar die is vrij flauw zodat die de snelheid niet
noemenswaard beinvloed. Ik denk dat de lowracers meer moeite zullen
hebben met dit klimmetje dan de velomobielen, zoals ook op Zandvoort
het geval was. De klim is gewoon te kort om stil te vallen.
Ook de andere bochten zijn gemakkelijk met hoge snelheid te nemen.
Alleen als je door inhalen van andere rijders niet de ideale lijn kunt
rijden wordt het ietsjes lastiger misschien. Het asfalt is niet
geweldig, tamelijk ruw en hier en daar opgelapt met stukjes nieuw
asfalt, dus ik ga brede banden monteren onder de Mango, ik heb nog
wat halfversleten Comp Pool banden bewaard voor zo'n gelegenheid.

H@rry.