route Grave < > CycleVision

Gerard

In mijn hoofd broeit het plannetje om, als het redelijk weer is, met
mijn Pioneer richting cycle vision te gaan en de zelfde dag weer terug
te fietsen.

Als ik kijk op http://www.fietsersbond.net/fietsrouteplanner/fietsroutes-gelderland/
dan kom ik na 108 kilometer tot in Abcoude . Dat lijkt mij aardig in
de richting. Verder gaat die routeplanner helaas niet.
Kan iemand mij helpen aan het laatste stukje, dus van Abcoude naar
Sloterweg 1045 1066 CD Amsterdam. Ik ben daar niet bekend.

De planner van de Fietsersbond vind ik trouwens verrassend goed.
Redelijk snel, redelijke bediening en de resultaten zijn ook nog eens
te exporteren als .gpx bestand.
Hulde!

(Moet ik nog wel voor de CV een GPS apparaat hebben, maar goed, daar
is nog even tijd voor)

En: word allemaal lid van de Fietserbond natuurlijk!

- - -
Gerard Poels
[ www.knurft.net ]

Kees Schouten

On 8 jun, 14:19, Gerard <ger...@ergens-op-inter.net> wrote:
> [...]
> Kan iemand mij helpen aan het laatste stukje, dus van Abcoude naar
> Sloterweg 1045 1066 CD Amsterdam. Ik ben daar niet bekend.

Met de fietsrouteplanner van Routecraft (http://www.routecraft.com/
fietsplanner) kan je volgens mij de hele route plannen van Abcoude
naar Sloten.

Kees

Maarten Sneep

On 8 jun 2008, at 14:19, Gerard wrote:

> [...]
> Kan iemand mij helpen aan het laatste stukje, dus van Abcoude naar
> Sloterweg 1045 1066 CD Amsterdam. Ik ben daar niet bekend.

De route planner gaat helaas nog niet verder, maar het lijkt me een
goede start. De gemeente amsterdam heeft een eigen routeplanner: http://www.routecraft.com/rlfplanner
(via www.amsterdam.nl).

Ik zou de volgende route nemen: Abcoude - Ouderkerkerk a/d Amstel -
westoever Amstel naar het noorden. Bij Café 't Kalfje naar het westen,
over de Kalfjeslaan. Doorrijden tot in het Amsterdamse bos. Daar
linksaf, langs de kop van de Bosbaan, Bij de sluizen van het Nieuwe
meer naar de noordoever van het Nieuwe meer, en dan de details op orde
krijgen. Dat is in elk geval het staartje van mijn route.

Ik heb snel even een route in Google Earth getekend:
http://maps.google.nl/maps?=q&hl=nl&geocode=&q=http:%2F%2Fwww.xs4all.nl%2F
~msneep%2F_Media%2FAbcoude%2520CV.kmz&ie=UTF8&t=p&z=12
(or http://tinyurl.com/3ncuyv)
De kmz file van http://www.xs4all.nl/~msneep/_Media/Abcoude%20CV.kmz
is om te zetten naar gpx voor je GPS apparaat.

Wil iemand die echt bekend is met de cycle vision nog even naar het
allerlaatste stuk kijken, ok ik het eindpunt handig gekozen heb?

> (Moet ik nog wel voor de CV een GPS apparaat hebben, maar goed, daar
> is nog even tijd voor)

Zorg ervoor dat je een apparaat aanschaft waar een SD kaartje in past.
Handig als je later nog Topo NL wilt toevoegen.

> En: word allemaal lid van de Fietserbond natuurlijk!

Ik woon in Utrecht, en de fietsroute planner was voor mij al voldoende
reden om lid te worden.

Groet,

Maarten

F. van Schoot

Jun 8, 2008, 12:00:13 PM6/8/08
to ligf...@googlegroups.com
Gerard.
Rond Abcoude wordt aan de A2 gewerkt.
Dit betekend dat enkele tunneltjes tijdelijk (dwz voor meerdere jaren) niet
in gebruik zijn.
Het beste is om in Abcoude de Burgermeester des Tombeweg te volgen naar de
auto oprit van de A2 aan de westzijde van de A2 loopt een weg die uitkomt op
de Voetangelweg na de brug bij de Voetangel Ra richting Ouderkerk aan de
Amstel volgens de route die Maarten beschrijft.
Ik weet niet of je GPS hebt maar hierbij de track. Die wij vaak reden van
uit Almere Incl een shortcut door Amsterdam ZO.

Groeten Frans

Jun 8, 2008, 2:34:13 PM6/8/08
to ligf...@googlegroups.com

On 8 jun 2008, at 18:00, F. van Schoot wrote:

> Rond Abcoude wordt aan de A2 gewerkt.

Dat is een understatement. Rond de hele A2 wordt gewerkt, tot voorbij
Utrecht. Maar bij Abcoude zijn de gevolgen wel heftig voor het
fietsverkeer. Ik weet eigenlijk niet hoe en of die afsluitingen in de
fietsrouteplanner komen.

> Dit betekend dat enkele tunneltjes tijdelijk (dwz voor meerdere
> jaren) niet
> in gebruik zijn.

Dat klopt. Voor zover ik weet is de route die ik aangegeven heb wel
open. De onderdoorgang aan de andere kant van het water is wel
afgesloten, evenals de Winkeldijk.

> [...]
> aan de
> Amstel volgens de route die Maarten beschrijft.

Mijn route loopt via de rustige kant (daar kunnen echt geen auto's
komen). Mogelijk kom ik 16 juni nog langs deze route, ik kan
rapporteren hoe de weg er dan bij ligt.

Maarten

Gerard

Bedankt allemaal

Ik ga eens naar de routes kijken.
(En ik ga eens naar een GPS apparaat kijken :-)