Vervelend bericht

WFvN

Hoi allen,

Zojuist kreeg ik een vervelend en triest bericht via e-mail over Ward
de Meyer:
http://tinyurl.com/v6rd3

Voor degenen die het niet weten: Ward is een jonge Belgische knul die
veel plezier heeft beleefd aan ligfietsen. Ik heb hem één keer mogen
ontmoeten bij de Velomobielen Oliebollentocht in Almere. Verder heb ik
hem vrij veel gesproken via MSN.

Een tijd geleden is het geestelijk bergafwaarts met hem gegaan waar hij
gisteren zelf een einde aan heeft gemaakt. Zijn ouders hebben alle
e-mailadressen in zijn adressenbestand een bericht gestuurd.

Het mailtje wat ik ontvangen heb:
=====================
Deze mail is gericht aan alle vrienden en kennissen van Ward De Meyer.

Sinds geruime tijd was Ward in een onontwarbaar kluwen van een diepe
depressie vastgeraakt.
Alle hulp ten spijt heeft Ward gisteren 10/11/06 verkozen een einde aan
zijn uitzichtloos lijden te stellen.
We kunnen als ouders respect voor zijn daad opbrengen maar hebben het
er tegelijk ook heel moeilijk mee.

Aan de vrienden van Ward die wij niet kennen en die wij hopen te kunnen
vinden via deze mailinglist,
vragen wij je kenbaar te willen maken via onderstaand mailadres,
postadres of telefoonnummer.
Heel waarschijnlijk zal de lijst niet volledig zijn waarvoor onze
verontschuldigingen.
Graag sturen we jullie een uitnodiging om deel te nemen aan de
uitvaartplechtigheid van onze zoon.

Vanwege de ouders,

Familie De Meyer - de Vroed
=====================

Er stonden ook adresgegevens onder welke ik hier niet ga vermelden (ze
zijn wel te vinden in het door Ward aangemaakte blad in het fotoboek;
zie de url)

Wilfred -triest als iemand op zo'n manier moet eindigen, zéker met
zo'n jong persoontje- van Norel

Nov 11, 2006, 1:05:21 PM11/11/06
to Ligfiets

WFvN wrote:
> [...]
>
> Een tijd geleden is het geestelijk bergafwaarts met hem gegaan waar hij
> gisteren zelf een einde aan heeft gemaakt.

Donders, dit raakt mij diep. Een rilling loopt over mijn rug.
Ik heb Ward diverse malen ontmoet. Het is dat hij een belg was anders
omschreef ik hem als een bijzonder gezonde hollandse knul. Ik weet niet
hoe ik het anders moet zeggen.
Wat andere ook van hem vonden, ik beleefde een hoop plezier van zijn
ongeremde lol in het ligfietsen.

Ondanks zijn jonge jaren heeft hij een record aantal velomobielen en
andere liggers versleten.
Lang heb ik getwijfeld op zijn oproep in te gaan voor een bedevaard
naar Santiago de Compostella. Ik heb 'm gerne, maar ons
leeftijdverschil is te groot voor zo'n grote tocht.

Ik zie hem nog als een jonge hond over het terein van de
Harskamperdennen scheuren met zijn schitterende Go-one. In Almere met
de Oliebollenrit flitste hij met de WAW sneller dan ieder ander tussen
de rijen velomobielen door. Hij genoot van de aandacht en de snelheid.
Hij was de Benjamin van de belgische liggers. Hij stal de harten van
ieder die hem mocht ontmoeten. In elk geval de mijne.

Dat je ziel nu eindelijk mag rusten in vrede Ward.

Theo van Goor

PS Ward: Ik hoop voor je dat ze liggers hebben in de hemel dan weet ik
dat je gelukkig zal zijn.

Koen Van den Bergh

Nov 11, 2006, 3:02:18 PM11/11/06
to ligf...@googlegroups.com
On Sat, 11 Nov 2006 17:48:59 +0100, WFvN <ligfi...@home.nl> wrote:

> Zojuist kreeg ik een vervelend en triest bericht via e-mail over Ward
> de Meyer

Ik hoop naar de uitvaartplechtigheid te kunnen gaan. Ik wil wel sowieso
een kaart afgeven. Iedereen die zijn steun wil betuigen mag mij dit laten
weten en dan voeg ik je naam toe.

Koen

Robert Lammerts

Nov 11, 2006, 5:40:39 PM11/11/06
to Ligfiets
Hoi Koen,

Zet mij naam er maar bij, ik heb Ward een keer of vier ontmoet.
Een beetje wilde bras, maar een hele aardige knul.

Robert Lammerts, Schuddebeurs NL

2006/11/11, Koen Van den Bergh <koen.l...@gmail.com>:

--
Robert

/|Q...---
-(-)--(-)-'

http://www.lammerts.net
http://www.snelfietsroute.nl

WFvN

Nov 11, 2006, 6:10:48 PM11/11/06
to Ligfiets
Zet mijn naam er ook bij aub.
Ik heb Ward slechts één keer IRL 'ontmoet' (ik was nogal op door de
heenrit naar Almere) maar heb hem wel enorm veel via MSN gesproken.

Wilfred -...- van Norel

Bob Vroegh

Nov 11, 2006, 7:07:00 PM11/11/06
to Ligfiets
Ik ben in de loop der jaren ook aardig bevriend geraakt met Ward en ben
een paar keer bij hem thuis geweest. Dit bericht doet mij echt pijn,
maar er is nu niet zo veel meer aan te doen.

Ook ik wil graag bij de uitvaart aanwezig zijn, ik ga er waarschijnlijk
gewoon heen fietsen, zijn er mensen die ook mee willen fietsen?

Robert Lammerts

Nov 11, 2006, 8:01:52 PM11/11/06
to ligf...@googlegroups.com
Op 12-11-06 heeft Bob Vroegh<bobbob...@hotmail.com> het volgende geschreven:

> Ook ik wil graag bij de uitvaart aanwezig zijn, ik ga er waarschijnlijk
> gewoon heen fietsen, zijn er mensen die ook mee willen fietsen?

Bij een begrafenis van een randonneur is een grote groep randonneurs
op fiets naar zijn dienst gegaan, daarnaast waren alle randonneurs in
een PBP tenue.

Dit heeft de familie veel goeds gedaan!

Koen Van den Bergh

On Sun, 12 Nov 2006 01:07:00 +0100, Bob Vroegh <bobbob...@hotmail.com>
wrote:

> Ook ik wil graag bij de uitvaart aanwezig zijn, ik ga er waarschijnlijk
> gewoon heen fietsen, zijn er mensen die ook mee willen fietsen?

Heb zojuist bericht gelezen dat de uitvaart op de 18de doorgaat.

Koen

guppiebugs

Robert Lammerts schreef:

recentelijk was ik bij de begravenis van een actieve fietsersbond-er.
wegens hetgeen fietsen voor hem had betekend en zijn structurele inzet
voor fietsen als serieus transportmiddel heeft de familie toen besloten
de begravenisstoet slechts te laten bestaan uit de kist op een speciale
fietskar met daarachter enkel fietsers. dit waz zeer imposant. een
verzoek als dat bleek inmiddels zo regelmatig voor te komen dat de
speciaal voor dit doel vervaardigde fietskar en de daarbijbehorende
fiets inmiddels standaard bij de uitvaartonderneming beschikbaar was.

sterkte,
Peter

Merijn

Nov 16, 2006, 1:59:18 PM11/16/06
to Ligfiets

> Ik hoop naar de uitvaartplechtigheid te kunnen gaan. Ik wil wel sowieso
> een kaart afgeven. Iedereen die zijn steun wil betuigen mag mij dit laten
> weten en dan voeg ik je naam toe.

Mijn naam mag daar zeker ook bij. Zijn voornaam is gelijk aan die van
mijn broer, ik kan me hem goed voor de geest halen van de paastreffens
waar hij bij was. Het raakt mij/ons zeer.

Merijn Vogel
Annemieke Copal