oproep: meefietsen Twente - Sloten op vrijdag 20 juni

LFB

Hoi medeliggers,

Ik ben voornemens vrijdag 20 juni richting het westen te gaan per
ligfiets. Ik fiets vanuit Oldenzaal, heel veel verder naar het oosten
kun je niet binnen Nederland ;).
Zijn er mensen die deze vrijdag mee willen fietsen? Het is natuurlijk
handig als je startplaats enigszins op de route ligt: Oldenzaal -
Hengelo - Goor - Holten - Deventer - Apeldoorn - Amersfoort - Hilversum
- Bussum - Amsterdam. Ik kan nog alle kanten op, zolang ik vrijdagmiddag
maar een keer in Sloten ben.
Afstand plm 200 km, kruissnelheid tussen 25 en 32, rijtijd plm 7 uur,
reistijd plm 10 uur, vertrek: 7:00, aankomst 17:00 (?).

Wouter - ook vrijwilliger op CV, maandag weer terug - Bakker.

Maarten Sneep

On 6 jun 2008, at 15:22, LFB wrote:

> Ik ben voornemens vrijdag 20 juni richting het westen te gaan per
> ligfiets. Ik fiets vanuit Oldenzaal, heel veel verder naar het oosten
> kun je niet binnen Nederland ;).

En dan kan half Nederland inderdaad aanhaken.

> [...]
> Hilversum
> - Bussum - Amsterdam. Ik kan nog alle kanten op, zolang ik

Ik wil best aanhaken, waarschijnlijk ergens tussen Amersfoort en
Hilversum. Heb je al een route, met geschatte passeer tijden? Je maakt
in de route wat grote stappen, voor het laatste stuk denk ik aan
Hilversum - Bussum - Weesp - Driemond (Gein) - Abcoude - Ouderkerk
(Amstel) - Sloten. Je "mist" dan een hoop stadsverkeer. Maar
waarschijnlijk is voor jou totale afstand belangrijker. Als je een
route hebt, kan ik ook wat makkelijker een opstap punt bepalen.

Maarten

> [...]
> Hengelo - Goor - Holten - Deventer - Apeldoorn - Amersfoort - Hilversum
> - Bussum - Amsterdam. Ik kan nog alle kanten op, zolang ik vrijdagmiddag

Ik heb nog een gratis stukje route tip voor je:

http://maps.google.nl/maps?f=d&hl=en&geocode=6520156978699079852,52.192880,5.634640%3B8854167974663156961,52.239950,6.319931%3B10390674751148280908,52.241426,6.338186%3B15995150810701762185,52.244054,6.357239%3B7185659501943543632,52.241370,6.388490%3B12048254026331166302,52.228822,6.601258&saddr=52.239574,6.069946&daddr=Langenbergerweg+%4052.239950,+6.319931+to:Bronsvoorderdijk+%4052.241426,+6.338186+to:Boermark+%4052.244054,+6.357239+to:Wippert+%4052.241370,+6.388490+to:Haaksbergerweg+%4052.228822,+6.601258&mra=dme&mrcr=0&mrsp=0&sz=9&via=1,2,3,4&dirflg=h&sll=52.006865,6.204529&sspn=1.159837,2.002258&ie=UTF8&ll=52.216863,6.400909&spn=0.577189,1.001129&z=10

En in Apeldoorn gewoon de noordelijke rondweg volgens. Niet het snelste
maar in Apeldoorn verkeerd rijden is mij al vaak genoeg gelukt :)

Het is een stuk mooier dan over Holten.

Arvid de Jong

Jun 6, 2008, 12:52:25 PM6/6/08
to Ligfiets
Ik ga iets vergelijkbaars doen. 7:00 vind ik wel erg vroeg, maar het
kan.
Afgelopen zondag heb ik Zaandam-Enschede gedaan, op deze manier:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&q=http:%2F%2Farvid.org%2Ftemp%2F1212770006-23754-145.99.253.147.kmz&ie=UTF8&z=8
Ik kan dit uiteraard ook als .gdb of .gpx aanleveren voor de
liefhebbers. Oja, let niet op wat ik in Amsterdam allemaal foutgedaan
heb. Is ook niet boeiend, je hoeft niet richting/over Noord/IJburg.
Eerder via Weeps.

Wat Rode Pioneer zegt over Apeldoorn klopt, ik had het mondstuk van de
slang van mn waterzak af, en moest ff langs de Bever in Apeldoorn, of
met de trein verder vanwege uitdrogingsrisico.
Dit geeft je nog wel de pont over de Hollandsche brug en de route is
niet helemaal met een velomobiel te doen. Met name de zuidpunt van de
flevopolder zou ik met een velomobiel anders doen. Tenzij je Hayco
heet natuurlijk.
Zondag ik vertrok ik om 9:45 en was om 19:15 thuis. Dit is met een
half uur(!) voor de pont, en het toch krijgen van
uitdrogingsverschijnselen. Mijn gemiddelde rijdende snelheid was
23.8km/h over 177km. Dat is met bepakking best ok, maar dat had ik
niet.

Arvid - vrijdag heen, zaterdag uursrace, zondag 200m en 1000m, rest
van de tijd vrijwilliger en maandag terug - de Jong

F. van Schoot

Jun 6, 2008, 4:14:49 PM6/6/08
to ligf...@googlegroups.com

.

[...]

--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~d

Dag Arvid
De pont vaart buiten de spitsuren Om de 20 minuten en dat kost je in het
slechtste geval zeker een half uur. Na 14 juli wordt het anders is me gister
uitgelegd.
Maar ik als Flevolander denk dat je niet de meest ideale route door
zuidelijk Flevoland gekozen hebt.
Op het punt boven op dijk net voor de Eemhof had je vlgs mij links moeten
aanhouden en de Slingeweg volgen op de kaart lijkt het langer maar de gehele
route is verhard. Dus niet boven op de dijk rechts afslaan en het water
volgen wat logisch lijkt.
We zijn als Fietsersbond al jaren in overleg met provincie om dit stukje
recreatieve route te upgraden wat jij terecht als slecht aangeeft.
Ik rij dit stukje nooit omdat je als VMrijder gewoon vastloopt ergens bij de
Eemhof of een illegaal hek tegen komt .
Groeten Frans, VMrijder in Flevoland

F. van Schoot

Jun 6, 2008, 4:48:12 PM6/6/08
to ligf...@googlegroups.com
[...]

Van uit Flevoland rijden we regelmatig naars Sloten
Ik heb vanaf de pont wel een snelle route via Weesp en Amsterdam ZO op als
GPS track beschikbaar eventueel offline ophalen
Groeten Frans
Mogelijk vrijdag ff heen en weer naar CV in Sloten en dan pas weer zondag
bij CV ivm andere afspraken.

sloten weesp.gdb

Arvid de Jong

Jun 6, 2008, 5:13:15 PM6/6/08
to Ligfiets
On Jun 6, 10:14 pm, "F. van Schoot" <f.vansch...@chello.nl> wrote:
> [...]
> slechtste geval zeker een half uur. Na 14 juli wordt het anders is me gister

Hoeveel vertraging de pont op zou leveren wist ik niet, maar GPS logs
vertellen me dat het ongeveer een half uur was. De racefietser die al
een tijdje stabiel een paar 100m voor me zat zei dat de pont voor zijn
neus wegvoer.

> Maar ik als Flevolander denk dat je niet de meest ideale route door
> zuidelijk Flevoland gekozen hebt.

Dat denk ik nu ook. Ik vraag me af wat de racefietser bij wie ik
aanhaakte daar over denkt. Mijn opmerking: "ik wist niet dat Ultegra
een mountainbikeserie was." Ik wist niet dat het onverhard was, en ook
niet dat het zo smal was.
Ik deed deze route voor het eerst. Ik heb deze afstand 1 keer eerder
succesvol afgelegd, en toen ging ik via Hilversum/Eembrugge.

> [...]
> route is verhard. Dus niet boven op de dijk rechts afslaan en het water

Als je goed kijkt zie je dat ik ook even met de weg meeging, maar ik
had langs de dijk gepland, dus dat deed ik.
De Slingeweg is ook langer, maar waarschijnlijk sneller. Mijn route
wijkt tov die van Rode Pioneer ook af zag ik. Ik vermijd net ten
oosten van Bathmen wat onverhard, wat hij wel meepakt.

> [...]
> recreatieve route te upgraden wat jij terecht als slecht aangeeft.
> Ik rij dit stukje nooit omdat je als VMrijder gewoon vastloopt ergens bij de

Ja, dat hek ergens verbaasde mij wel, gelukkig stond ie open.

Groet, Arvid de Jong - blauwe Pioneer overigens.

Lateraal

Ook ik ben van plan om op vrijdag 20 juni naar amsterdam te fietsen.
het begin van mijn route zal zijn:
Dinxperlo, Emmerich (oppikken van duitser die ook mee fietst), Arnhem
voor een tweede persoon die
graag mee fietst. Ook al lijkt het omrijden naar Apeldoorn wel wat.
Toch denk ik dat we ons aan de wat zuidelijker route zullen houden. en
via Ede - Zeist - Breukelen - Abcoude zullen gaan. Als er nog Liggers
zijn Uit de regio
Gelderland zijn die natuurlijk van harte welkom even als Oosterburen.

( met routenet.nl kun je ook fiets routes plannen. Dit gaat beperkt
met stappen van niet meer dan 60km.
maar de kleine stukje om grote steden heen zijn hier mee goed te
plannen.) -Lateraal- Die zijn mango vandaag
weer heeft opgehaald na een paar reparaties en aanpassingen bij een
polyester bedrijf.

Pinker Perl

Jun 11, 2008, 12:32:57 PM6/11/08
to ligf...@googlegroups.com
Op 11 juni 2008 17:26 heeft Lateraal <ter...@euronet.nl> het volgende
geschreven:

> [...]
> Toch denk ik dat we ons aan de wat zuidelijker route zullen houden. en
> via Ede - Zeist - Breukelen - Abcoude zullen gaan. Als er nog Liggers

Vanaf Breukelen kun je beter via Wilnis, Uithoorn en Amstelveen
rijden; je moet in Sloten zijn, niet in Zuidoost.

/Pinker

--
Pinker gebruikt http://www.faqs.org/rfcs/rfc1855.html
Pinker adviseert http://tshirts.ligfiets.net

Maarten Sneep

Jun 11, 2008, 1:30:46 PM6/11/08
to ligf...@googlegroups.com

On 11 jun 2008, at 17:26, Lateraal wrote:

> ( met routenet.nl kun je ook fiets routes plannen. Dit gaat beperkt
> met stappen van niet meer dan 60km.
> maar de kleine stukje om grote steden heen zijn hier mee goed te
> plannen.)

De routeplanner van de fietsersbond heeft inmiddels Utrecht en
Gelderland compleet. Daarmee kan je in één keer plannen tot Abcoude/
Ouderkerk (en daarna de route die ik al eerder suggereerde) of tot
Mijdrecht. Ik zal mijn route nog aanvullen voor Mijdrecht - CV, over
een paar minuten op http://tinyurl.com/3ncuyv en http://www.xs4all.nl/~msneep/_Media/Abcoude%20CV.kmz)
.

Groet,

Maarten