Foto's Giessen 2007

Sep 25, 2007, 11:23:18 AM9/25/07
to ligf...@googlegroups.com
Hoi,

Mijn foto's van het Velomobiel treffen in Giessen zijn te vinden op:
http://sports.webshots.com/album/560830594yvlwCJ?vhost=sports

Ik heb de aller slechtste foto's er tussen uit gehaald maar verder geen
selectie toegepast.

We hebben zalig weer gehad. Alleen in Nederland begon het weer te
regenen. Ipv het 'officiele' programma in Marburg heb ik me uitstekend
vermaakt in het Mathematikum te Giessen.

As sugar dissolves, it spreads happiness.
/from a SAS sugar packet/

Sep 25, 2007, 1:50:48 PM9/25/07
to Ligfiets
Mag ik even reclame maken vooreen ander?

Arjen van Dam heeft zijn foto's ook online staan.

http://www.arjenvandam.nl/giessen2007/index.html

Ik waarschuw vast het zijn er enorm veel, maar zeer de moeite waard.

Sep 25, 2007, 2:24:35 PM9/25/07
to ligf...@googlegroups.com
Hans en Theo,
Bedankt voor de leuke foto's.

Wat een mooi geschilderde Escher Quest zeg!!
En wat is dit voor VM: toch niet de bries? vlgs mij 20 inch voorwielen.
http://www.arjenvandam.nl/giessen2007/slides/DSCF5646.html

En het verhaal achter deze bike lijkt me ook leuk te horen:
http://www.arjenvandam.nl/giessen2007/slides/DSCF5861.html
http://kali.fali.nl

Sep 25, 2007, 2:26:09 PM9/25/07
to ligf...@googlegroups.com
Op 25-09-07 heeft Theo van Goor<tvan...@kpnplanet.nl> het volgende geschreven:

Het is haast een fotoverhaal. Ontbreken alleen nog de tekstbalonnen
aan :-) Met die dia-optie kom je er zonder geklik doorheen, handig.

H@rry, moe maar voldaan, Lieben.

Sep 25, 2007, 2:58:49 PM9/25/07
to Ligfiets
Ik zal trachten in het kort samen te vatten hoe de reis ging.
Dat maakt het misschien wat makkelijker de foto's te volgen voor de
thuisblijvers.

Iedereen kwam op eigen gelegenheid naar Winterswijk.
Om precies te zijn Kotten, kamping Appelweide.
Daar was een gezamelijke maaltijd klaargemaakt en aangeboden door
Velomobiel.nl.
De gasten moesten de afwas doen. Wie daar niet toe in staat was maakte
de drank op.
Slapen gebeurde in de gemeenschapsruimte of door sommige in de veel
koelere schuur of in eigen tent.
Er was een erg grote opkomst. Ik dacht 29 velomobielen waaronder vele
duitsers die wij al vele malen ontmoet hadden.
Zij wilde deze tocht ook wel eens meemaken. Daarvoor moesten ze dus
eerst helemaal naar Nederland toekomen!

De dag erna was een kortere tocht (140 km) dan andere jaren uitgezet
door Mark Burgers.
Ondanks kommentaren vond ik het een geweldige route.
Het schoot om diverse redene niet op, maar het is prachtige fietsen
langs kanalen, schepenliften en schilderachtige dorpjes.
De gravelpaden vond ik, in tegenstelling tot enkele andere, echt geen
bezwaar.
Je gaat voor de reis er heen en niet voor de aankomst alleen.
Door de kortere afstand was er ruimte voor een bezoek aan de fabriek
van Hase.

In Sorpesee aangekomen wachte ons de luxe van prachtige hutten met een
geweldig uitzicht over het meer.
De echte bikkels hebben er zelfs kunnen zwemmen. Sommige bleken toch
iets minder gehard te zijn bleek al snel.;-P
Ons eigen potje koken was ook niet nodig, dus hoefde we niet te slapen
in kookwalmen.

De volgende dag moesten we echt aan de bak.
De grote groep werd opgesplits in 3 verschillende groepen.
De route ging over een oud treintraject welke was omgebouwd naar
fietspad.
Ondanks de 200 hoogte meters merkte je daar niets van.
Vervolgens een prachte stop bij een bakkerij waar Ymte om een of
andere reden bij de eigenaar erg populair was.
Gebak van ongekende afmeting werd slechts afgegeven bij een minimale
afname van 2 stuks per persoon.
Daarna volgde nog een toegift door de baas persoonlijk bezorgt met een
klein sketchje erbij.
We leerde een nieuwe term: OB (ohne bezahlung)

Excuses het verhaal wordt wat langer:
Vanaf hier begon het echte klimmen, een springschans(?) tot 740 meter
met als laatste stuk een glibberig stuk rots.
Vervolgens een gravel afdaling met karresporen en dwars door een
(gelukkig opgedroogde) bergstroomje. Zigzaggend door het bos.
De rest van de tocht kan ik me alleen nog herinneren dat het berg op
berg af ging. Als mijn GPS rechtsaf aangaf als kortste route , gingen
wij links en vervolgens wist Mark een afsnijding dwars door het bos.
Uiteindelijk kwam ik op bekende grond. Daar ging iedereen als bezetten
over bijna onbegaanbaar omgewoelde bospaden richting Hotel.
Op grove gravelstenen knalde mijn Kojak voorband volledig aan gort. In
het zicht van de haven.

Het ontvangst was letterlijk warm. Oude bekende gezichten. Kletsen en
drinken. Veel drinken. Bed uitzoeken en douchen, daarna een
overheerlijk pasta maaltijd. Drie keer opgeschept. Nog meer kletsen
tot diep in de nacht. Mark had zijn mede- en tegenstanders gevonden
met een eindeloos durend spel Katan.

Zaterdag was de traditionele rustdag met min of meer een georganiseerd
programma. Men ging naar Marburg een rit van 38 km.
Daar had ik en enkele andere geen trek in. Voor mij is elke stad
hetzelfde. Een dagje rust hadden we wel verdiend. Het werd dus Giessen
voor mij.
Ook de Bergrennen is aan mij voorbij gegaan. Arjen van Dam wist hem te
winnen hiervoor mocht hij als prijs een enorme taart in de vorm van
een Cab-Bike in stukken snijden.
Er was nog een soort discussie over verlichting, waar iedereen weer
een eigen zienswijze op had. Daar kwam niks uit eigenlijk. Paulus den
Boer mocht een voordracht en demonstratie geven met zijn prachtige
beplakte Quesjer. In het engels legde hij duidelijk uit hoe
verlichting ook kan met LED verlichting. Subtiel verwerkt in de body
maar duidelijk zichtbaar (ook met daglicht) in het donker. Maar vooral
functioneel.
Hans Wessels moest nog wat zeggen over Parijs-Brest-Parijs. Hij voelde
precies aan dat er een tijd van praten en een tijd van van honger is.
Hij kan snel fietsen maar nog sneller iets vertellen. ETEN WORDT KOUD!

De terugreis ging even voorspoedig als de heenreis. Mooi weer en veel
klim- en zweetwerk. Mark had weer zijn uiterste best gedaan een betere
route te vinden.
Om het verhaal wat in te korte:
In Sorpesee hadden we nog een voorvalletje: Met 8 volwassen kerels in
een hut zijn dieven toch nog brutaal om naar binnen te lopen en
waardevolle spullen mee te nemen. Arjen van Dam is nog in zijn
adamskostuum achter de boeven aan gegegaan. Helaas het mocht niet
baten.
Weg-is-weg. Wonden likken is wat blijft. Een mooi gebaar kwam
onverwacht van Velomobiel.nl Het bespaarde geld op schoonmaakkosten
was voldoende om gedupeerde personen de laatste overnachtingskosten
kwijt te schelden. Bovendien kregen we nog een zakcentje om de dag
door te komen.
We waren tenslotte volledig platzak. Hiervoor nogmaals hartelijk dank.
Dat was echt heel fijn.

Het bordje 'naar huis' stond kennelijk op elke hoek van de straat. Het
tempo werd behoorlijk straf op de laatste dag.
Of er geen bergen en vele kilometers in de benen zat nog.
Niemand vond het erg om bijtijds in Winterswijk aan te komen.
De donkere wolken trokken samen boven Nederland en al snel viel daar
nattigheid uit.
Ieder ging daarna zijn eigen weg.

Sep 25, 2007, 3:11:01 PM9/25/07
to ligf...@googlegroups.com
Op 25-09-07 heeft Hans Huijgen<lig...@gmail.com> het volgende geschreven:

> [...]
>
> Wat een mooi geschilderde Escher Quest zeg!!
> En wat is dit voor VM: toch niet de bries? vlgs mij 20 inch voorwielen.

Dat is de Duitse velomobiel met de naam "Milan" waar Eggert Bulk (van
de Bulk-stroomlijners) en Jens Buckbesch anderhalf jaar aan gewerkt
hebben. Meer info en foto's op het Velomobilforum:
http://www.velomobilforum.de/forum/showthread.php?t=1156 Geen
commercieel projekt, maar heel strakke body en doordacht uitgevoerd.

> En het verhaal achter deze bike lijkt me ook leuk te horen:
> http://www.arjenvandam.nl/giessen2007/slides/DSCF5861.html

Joseph Hewes heet de Australische eigenaar als ik het goed onthouden
heb. Hij heeft deze lowracer van eigen ontwerp laten bouwen door
Greenspeed. Het achterwiel is schuin geplaatst zodat de framebuis
gewoon rechtdoor kan gaan en zo de eenzijdige vork vormt. Bagage hangt
aan het "Kill Bill samoeraizwaard" aan de achterkant.

Joseph heeft op zondag met de van Cab Bike geleende Speedster de Leiba
Brise van achter aangereden. Hij verloor de kontrole tijdens zijn
eerste velomobieltochtje in een snelle afdaling. Hij probeerde nog in
een bocht een vlak landweggetje rechtdoor in te sturen om daar
snelheid te verliezen. Helaas kon hij de Leiba Brise op weg daarheen
niet meer ontwijken. De Speedster heeft zich volgens ooggetuigen in de
lucht omgedraaid, Joseph mankeerde ondanks dat niks, zijn helm was wel
kapot. De Speedster is echter behoorlijk gekraakt en de Brise zat aan
de achterkant wat in elkaar.

H@rry, de stijve spieren weer een beetje losgefietst, Lieben.

marcel

Sep 25, 2007, 5:07:35 PM9/25/07
to ligf...@googlegroups.com
Hoi,

Ook mijn foto's staan nu online.
http://picasaweb.google.nl/quest109

--

Groetjes,
Marcel Vriezekolk

webpagina: http://www.vriezekolk.net
fotopagina: http://picasaweb.google.nl/quest109

Wetering, K. van de

Sep 26, 2007, 4:32:21 AM9/26/07
to ligf...@googlegroups.com
H@rry schreef:

> [...]
>mankeerde ondanks dat niks, zijn helm was wel kapot. De
>Speedster is echter behoorlijk gekraakt en de Brise zat aan de

Bijna goed H@rry, zijn naam is John Kuljis, met zijn fiets Xevon. Op de site
http://www.greenspeed.com.au/australia/paul/xevon.html staat wat meer info.

Ik heb nog even met hem nagepraat over het ongeluk. Hij zag dat hij de bocht niet ging halen en probeerde net achter de
Leiba Brise het rechtdoorgaande grindpad in te duiken. Helaas raakte hij met zijn linker wiel de achterkant van de
Brise. Deze ging daardoor op zijn kant en John raakte de macht over het stuur kwijt en maakte zijn spectaculaire 360
graden rol.

Groet,

Kees, misschien vanavond wat foto's online, van de Wetering

wete...@nlr.nl

Sep 26, 2007, 5:31:06 PM9/26/07
to ligf...@googlegroups.com
Ik schreef:

> Groet,
>
> Kees, misschien vanavond wat foto's online, van de Wetering

Gelukt, kijk op http://quest33.myjalbum.net/Giessen%202007/

(even een onderonsje voor de personen op foto 3959: de vlek is nog
zichtbaar!)