Berichten van tijdrit Nijeveen

pjotr320

Jul 31, 2010, 3:15:21 PM7/31/10
to Ligfiets
Mijn foto's van na het rijden.

http://picasaweb.google.nl/pjotr320/TimeTrialNijeveenAfterTheRacing#

Weer een mooie dag bij de Nijeveense tijdrit.

Morgen een bericht en een verslagje schrijven.

Peter - get of the bloody racing line - Pjotr320

Piet

Aug 1, 2010, 5:05:30 AM8/1/10
to Ligfiets
On 31 jul, 21:15, pjotr320 <pjotr...@hotmail.com> wrote:
> [...]

Mooie uitslagen voor Quests en Mango (Sports), hoewel de Mango Sport
op een bochtiger parcours (meer afremmen en optrekken) nog beter tot
zijn recht zal komen.

Verder valt mij het hoge gemiddelde van Henk vd Woerdt op van 45,2 km.
Is dat met de Nazca Gaucho Higracer? In dat geval een zeer snelle
fiets en/of sterke man!

Piet - ook passief in snelheid geïnteresseerd

Piet

Aug 1, 2010, 4:53:57 AM8/1/10
to Ligfiets
On 31 jul, 21:15, pjotr320 <pjotr...@hotmail.com> wrote:

> Weer een mooie dag bij de Nijeveense tijdrit.

Mooie resultaten voor de Quests en Mango (Sports)! Al zou een parcours
met meer bochten (afremmen en optrekken) het verschil tussen Quest en
Mango (Sport) kleiner maken.

Ik zag op de uitslagenlijst http://www.wielercomitenijeveen.nl/index.php?id=110012
dat Henk vd Woerdt een gemiddelde reed van 45,2!
Was dat met de Nazca Gaucho Highracer? Als dat zo is dan is dat een
zeer snelle fiets, hoewel ik het vermogen van Henk natuurlijk niet wil
onderschatten.

Piet - ook passief geïnteresseerd in snelheid

Arvid

Aug 1, 2010, 7:11:02 AM8/1/10
to ligf...@googlegroups.com

En dan is er nog optie 3: een meetfout.
De eerste ronde 18 minuten en de tweede 10? Dat kan bijna niet. Ik zou
met 18x2 rekenen en dan komt hij rond plaats 20 uit, wat ongeveer
volgens verwachting zou zijn.
Corinne van Noordenne heeft een vergelijkbaar vreemde tijd van 8 minuten
in de eerste ronde, maar haar eindtijd is wel geloofwaardig.
Henk was vorig jaar net iets langzamer dan Corinne:
http://wedstrijden.ligfiets.net/agenda/race.php?id=344

Groet, Arvid

Dirk D

Jul 31, 2010, 11:23:12 PM7/31/10
to Ligfiets
Was inderdaad een zeer geslaagde dag, met veel deelname bij de
liggers. Eigen tijd verbeterd, en dat was m'n doel.

M'n lieve vrouw heeft geprobeerd wat foto's te schieten, en dit is
haar resultaat: http://picasaweb.google.nl/dirkdrost/NijeveenTijdrit#
Helaas zijn de foto's van mijzelf mislukt :-)

Dirk - nu op vakantie - Drost

Aug 1, 2010, 10:13:26 AM8/1/10
to Ligfiets
Die tijden zitten wat meet en rekenfoutjes in. De racefietsers deden
het met transponders. De ligfietsers werden met de hand gemeten.
Henk had zijn ketting eraf op het voorblad en heeft een tijd staan
hannessen om dat op te lossen.
Zijn rondetijd van 18 minuten lijkt in orde vergelijken met vorig
jaar. Maar van zijn eindtijd blijft dan nog 10 minuten over. Dan gaat
je gemiddelde snelheid ophoog ipv. omlaag.
Ook Ymte kan geen ronde van 10 minuten rijden. Dus het lijkt me eerder
dat de eindtijd van Henk ergens bij de 38 minuten te komen.
Gezien zijn pech bij de start lijkt me dat meer in de buurt van zijn
kunnen te komen. Hij zei zelf de snelheidsmeter amper op de 40 km/uur
gehad te hebben.

Mijn snelheidsmeter zat steeds tussen de 40-45 km/uur en toch een
gemiddelde van slechts 38 km/uur. Een rekensommetje van mijn tijd van
33 minuten kom ik rond de 40 km/uur gemiddeld. Voor de plaatsing maakt
het niet uit lijkt me.

De tijd 8 minuten over 11 km is natuurlijk fantastisch voor Corriene,
maar een type/schrijffout lijkt mij reëler. Zou het 18 minuten geweest
kunnen zijn?

Maakt niet uit het was een prachtig weekeind met mooi weer om te
kamperen. Ook op de heen en terugreis schitterend fietsweer.
Nu regend het helaas. Maar we zijn thuis.

Brandweer - nu de was nog - Quest

Mango54

Aug 1, 2010, 2:13:40 PM8/1/10
to Ligfiets

On 1 aug, 16:13, Theo van Goor <tvang...@kpnplanet.nl> wrote:

> Maakt niet uit het was een prachtig weekeind met mooi weer om te
> kamperen. Ook op de heen en terugreis schitterend fietsweer.
> Nu regend het helaas. Maar we zijn thuis.

En hier dan ook mijn foto's.

http://picasaweb.google.com/mldries2/Nijeveen20100731?feat=directlink

Marloes -en nu lekker beentjes omhoog- Dries

Hannèk

Aug 2, 2010, 9:27:25 AM8/2/10
to Ligfiets
ook mijn foto's zijn terug te vinden.. en wel hier:
http://picasaweb.google.nl/100773479960402913680/Nijeveen2010?authkey=Gv1sRgCJ7-yLOG9PHT4gE#

Hanneke- jarig zijn tijdens wedstrijd is best leuk hoor

Jaap-Andre de Hoop

Aug 3, 2010, 3:17:08 PM8/3/10
to ligf...@googlegroups.com

Ik ben weer terug van vakantie met toch nog 410 km op de teller waarvan
21 in Nijeveen. Het was mijn eerste race daar en ik heb genoten (kijk
maar op de fotos naar dat mannetje in zwarte pakkie op een Nazca Fuego).
Ongeveer een uur voor de start had het nog even geregend, maar de race
zelf was het droog. Er stond wel een pittige wind, zodat mijn
kruissnelheid wind mee rond de 35 en wind tegen net rond/onder de 30
lag. Inclusief een eindsprint waarbij ik nog boven de 40 kwam, was mijn
officiele gemiddelde snelheid (handgeklokt) 32,2 km/h. Dat was weer wat
sneller dan op Cyclevision, maar meer wind, minder hoogteverschil en
kortere koers.
Nu nog de leuke foto's oogsten (dank aan de fotografen) en de gpx-track
opschonen...

Ik heb nu 2x bewezen dat ik niet waardig ben om de rode lantaarn te
dragen, dus moet ik maar omhoog gaan kijken :-)

Jaap-Andre, gaat zich eens wat meer in trainen en zijn hartslag
verdiepen, maar wil toch ook lange afstanden rijden en klimmen