Spitsnieuws: hetregentbijnanooit.nl

Gele Passie

Sep 1, 2009, 3:02:26 AM9/1/09
to ligf...@googlegroups.com
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/09/niet_fietsen_vanwege_regen_een.html

Leuke publiciteit, maar die reacties eronder.... :(

groeten

Gele -snapt sommige hersenkronkels niet- Passie

Mark-Jan Bastian

Sep 1, 2009, 3:21:41 AM9/1/09
to ligf...@googlegroups.com
On Tue, Sep 01, 2009 at 09:02:26AM +0200, Gele Passie wrote:

> http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/09/niet_fietsen_vanwege_regen_een.html
>
> Leuke publiciteit, maar die reacties eronder.... :(

Ja, dat krijg je natuurlijk als je specifiek 'ligfiets' noemt, dan wordt
je metteen als fietsfundamentalist in een hoek (hok?) gezet...
Terwijl het helemaal niet relevant is, op een fiets wordt je ongeveer net
zo nat.

Mark-Jan

Maarten

Sep 1, 2009, 3:43:34 AM9/1/09
to ligf...@googlegroups.com
Gele Passie schreef:
Ach je moet maar zo denken, de gemiddelde "GeenStijl reaguurder" is niet
echt maatgevend. En er is een bepaald type mensen dat geen bestaansrecht
gunt aan alles wat afwijkt van hun idee van wat normaal is.

Maarten - ook nog genoeg mensen die een beetje denken zoals ik, dus geen
hersenkronkels hebben- Heckman

ligfries

Sep 1, 2009, 4:03:13 AM9/1/09
to Ligfiets
Al een heel jaar regent het bijna nooit:

Gele Passie wrote:
> http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/09/niet_fietsen_vanwege_regen_een.html
>
> Leuke publiciteit, maar die reacties eronder.... :(

Vanmorgen was Gerard ook life te horen bij "De Heer ontwaakt" het 6-9
programma van radio 2. Daar kwam het behoorlijk positief naar voren,
overigens zonder het over het type fiets dat Gerard gebruikt te
hebben.

De vele publiciteit is de site trouwens (tijdelijk?) fataal geworden,
je krijgt nu een server error.

Groeten

Kees - die vanmorgen ook alweer geen regen had - van Malssen

191.861.807

Sep 1, 2009, 4:14:18 AM9/1/09
to Ligfiets
heehoi,

On 1 sep, 09:43, Maarten <m.heck...@zonnet.nl> wrote:

> Ach je moet maar zo denken, de gemiddelde "GeenStijl reaguurder" is niet
> echt maatgevend. En er is een bepaald type mensen dat geen bestaansrecht
> gunt aan alles wat afwijkt van hun idee van wat normaal is.

Ik vraag me wel eens af hoe de typische GS-dreuzel er IRL uit ziet.
Het beeld dat ik heb is iets van een werkeloze shagroker die de hele
dag achter z'n PC zit te denken dat zijn uitermate beklagenswaardige
toestand de schuld is van de Joden, herstel: Marokkanen. Maar dat is
wellicht een vooroordeel mijnerzijds. Ik troost me met de gedachte dat
ze zelden achter die PC vandaan komen.

Overigens lijkt de publiciteit wel iets teveel te zijn geworden voor
de server.

grtjs, 191.861.807 - tevreden

Maarten

Sep 1, 2009, 4:18:33 AM9/1/09
to ligf...@googlegroups.com
191.861.807 schreef:

> [...]
> toestand de schuld is van de Joden, herstel: Marokkanen. Maar dat is
> wellicht een vooroordeel mijnerzijds. Ik troost me met de gedachte dat

Het zou zo maar die collega kunnen zijn met die wat minder genuanceerde
ideeën, die zich voor andere mensen nog een beetje inhoudt, maar anoniem
lekker tekeer gaat.. En die misschien ook niet alles meent, maar het
leuk vindt om (anoniem) te provoceren

Maarten - beetje laf dat anonieme gedoe

pjotr320

Sep 1, 2009, 5:04:30 AM9/1/09
to Ligfiets

On 1 sep, 10:14, "191.861.807" <71.10.2...@gmail.com> wrote:
> [...]
> toestand de schuld is van de Joden, herstel: Marokkanen. Maar dat is
> wellicht een vooroordeel mijnerzijds. Ik troost me met de gedachte dat

Je slaat hier een spijker op z'n kop :)

Peter - rondje TT Hooghalen - Haan

Quemo

Sep 1, 2009, 6:02:16 AM9/1/09
to Ligfiets
On 1 sep, 09:02, Gele Passie <GelePas...@gmail.com> wrote:
> http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/09/niet_fietsen_va...
>
> Leuke publiciteit, maar die reacties eronder.... :(

Over 'lutsers' gesproken..... Wat een stel kneuzen zit daarbij.

Één van de lutsers begint het trouwens wel een beetje te begrijpen:

--------------------
En op een ligfiets heb je hoeveel weerstand minder dan op een gewone
fiets? En doe je daar dus minder lang over, en is minder vermoeiend
dan zitten? Doe het dan eens op een normale fiets... meneer Poels.
--------------------

Hij vergeet alleen nog even de boel op de juiste manier op zichzelf te
betrekken. Maar hier zien we volgens mij toch een stukje intelligentie
in ontwikkeling.

Quemo -ook geen hoge pet op van het gemiddelde GS-volk-

Oscar Roozen

Sep 1, 2009, 6:23:35 AM9/1/09
to ligf...@googlegroups.com
Quemo wrote:
> [...]

> fiets? En doe je daar dus minder lang over, en is minder vermoeiend
> dan zitten? Doe het dan eens op een normale fiets... meneer Poels.

Hah, die viel mij ook op. Hij suggereert hier dat Knurft vals speelt
door een ligfiets te gebruiken, terwijl die dingen gewoon voor iedereen
te koop en te gebruiken zijn.

Oscar - Is autorijden ook al slecht voor je IQ? - Roozen

Pieter Jan

Sep 1, 2009, 6:44:52 AM9/1/09
to Ligfiets
On 1 sep, 09:21, Mark-Jan Bastian <mark...@xs4all.nl> wrote:

> [...]
> je metteen als fietsfundamentalist in een hoek (hok?) gezet...
> Terwijl het helemaal niet relevant is, op een fiets wordt je ongeveer net

Erger nog: Uit het artikel is op te maken dat die ligfietser ook nog
eens een parttimer is.
Dus die luilak werkt maar een deel van de week en heeft daardoor alle
tijd om lekker te gaan fietsen op z'n luie fiets. Terwijl normale
Nederlanders de hele week hard moeten werken om hun dure auto te
betalen. ;-)

Pieter Jan - Vind 11% regen eigenlijk best veel, had minder verwacht

Sep 1, 2009, 6:52:01 AM9/1/09
to ligf...@googlegroups.com
2009/9/1 Pieter Jan <barone...@gmail.com>:

> Pieter Jan - Vind 11% regen eigenlijk best veel, had minder verwacht

Ja, dat vond ik ook. En als hij dan parttime werkt had hij natuurlijk
de dagen dat hij gaat fietsen slimmer kunnen uitkiezen. (want een van
de spits vondsige reageerders vond de statistieken maar niet omdat
knurft maar parttime werkte, het zou dus in werkelijkheid veel meer
regenen).
Hans -leuke conversatie gehad met 2 fietsers die ik met 37
(uitzondering!) voorbij reed waarna ik moest stoppen voor de koeien
die naar de boerderij teruggebracht werden. Een van de 2 riep meteen:
daar gaat het gemiddelde. Wilde weten hoe hard ik reed (zij 32),
daarna nog wat beleefdheidsdingetjes. Leuk.
http://www.fali.nl

Pieter Jan

Sep 1, 2009, 6:52:01 AM9/1/09
to Ligfiets
On 1 sep, 12:23, Oscar Roozen <ligfi...@okkie.nu> wrote:

> Oscar - Is autorijden ook al slecht voor je IQ? - Roozen

Zou best kunnen.
Het begrip 'gemiddeld' is ook moeilijk voor veel mensen. Zo las ik de
reactie "Hoe kun je nou 3,5 dag in de week naar je werk fietsen?".

Volgens een andere reactie klopt er allemaal niks van omdat Gerard
alleen regenbuien tijdens zijn fietstocht mee telt. Als het regent
terwijl hij niet fietst, dan telt dat niet mee voor zijn gemiddelde en
zou het gemiddelde volgens de reageerder niet kloppen.
Dat droge perioden tijdens het binnenzitten ook niet meetellen heeft
de beste man blijkbaar niet door.

Pieter Jan - Ook niet zo'n rekenwonder

Gele Passie

Sep 1, 2009, 7:44:10 AM9/1/09
to ligf...@googlegroups.com
Op 1 september 2009 12:23 schreef Oscar Roozen (ligf...@okkie.nu) het volgende:

> Oscar - Is autorijden ook al slecht voor je IQ? - Roozen

Ja, dat zou kunnen wanneer je een kort door de bocht redenering houdt
met veel aannames als:
- mensen die veel autorijden sporten daarnaast niet of te weinig
- zijn daardoor dikker
- te hoog BMI - lager IQ (is wetenschappenlijk onderzoek naar gedaan)

http://findarticles.com/p/articles/mi_m0887/is_11_22/ai_111023396/
http://www.newscientist.com/article/mg20327222.400-expanding-waistlines-may-cause-shrinking-brains.html
http://www.kijk.nl/artikel.asp?id=893

groetjes Gele -moet ook maar weer eens wat slimmer worden- Passie

Oscar Roozen

Sep 1, 2009, 9:04:16 AM9/1/09
to ligf...@googlegroups.com
Gele Passie wrote:
> - te hoog BMI - lager IQ (is wetenschappenlijk onderzoek naar gedaan)

Mooi is dat. Nou ben ik ook al te dom voor mijn lengte..

Oscar - wat weegt een waterhoofd? - Roozen

Gele Quest

Sep 1, 2009, 9:06:31 AM9/1/09
to ligf...@googlegroups.com
On Tuesday 01 September 2009 09:02:26 Gele Passie wrote:
> [...]

> Leuke publiciteit, maar die reacties eronder.... :(
>

> groeten
>
> Gele -snapt sommige hersenkronkels niet- Passie

De kwaliteit van de reacties stemt prima af met de kwaliteit van de krant.

Groet,

Gele - Vind de Spits zijn Prijs/Kwaliteit verhouding wel redelijk gunstig -
Quest

Elvin Haak

Sep 1, 2009, 10:25:08 AM9/1/09
to Ligfiets
hOI,

On 1 sep, 12:52, Pieter Jan <baronenqu...@gmail.com> wrote:

> [...]
> zou het gemiddelde volgens de reageerder niet kloppen.
> Dat droge perioden tijdens het binnenzitten ook niet meetellen heeft

Grin;-) Als je autorijdt regent het dus nooit (je zit namelijk
binnen)...

Elvin - als ik dus binnen een regenpak zit, regent het ook nooit -
Haak

Sep 1, 2009, 10:54:47 AM9/1/09
to ligf...@googlegroups.com
> [...]
> te koop en te gebruiken zijn.
>
> Oscar - Is autorijden ook al slecht voor je IQ? - Roozen

Ja:
http://www.nu.nl/gezondheid/2067270/Auto_rijden_is_slecht_voor_het_IQ.html

Tiep met mij op: http://tinyurl.com/5p6od6
Rode Pioneer adviseert: http://www.faqs.org/rfcs/rfc1855.html

Quemo

Sep 1, 2009, 11:35:05 AM9/1/09
to Ligfiets
On 1 sep, 16:54, Rode Pioneer <RodePion...@gmail.com> wrote:

> Ja:http://www.nu.nl/gezondheid/2067270/Auto_rijden_is_slecht_voor_het_IQ...

Arme automobilisten..... ze zitten dus in een nare neergaande spiraal.
De auto is slecht voor het IQ maar hoe lager het IQ, hoe kleiner de
kans dat ze in gaan zien dat het veel snuggerder is om de fiets te
pakken en in redelijk veel forensgevallen dat de ligfiets juist nóg
snuggerder is.
Het heerschap met de aangehaalde opmerking kan maar beter NU uit de
auto stappen voordat het helemaal te laat is.

Quemo -auto is ook niet goed voor het humeur-

Quemo

Sep 1, 2009, 2:14:11 PM9/1/09
to Ligfiets
On 1 sep, 12:02, Quemo <qu...@ziggo.nl> wrote:

> [...]
> fiets? En doe je daar dus minder lang over, en is minder vermoeiend
> dan zitten? Doe het dan eens op een normale fiets... meneer Poels.

Maar nu nog een ander:

----------------------------
@/groep/ligfiets
groups.google.nl...
Ik ben het deels met sommige van jullie commenters eens, maar ik zie
ook enkele redelijk stigmatiserende reacties op jullie blog.
@sommige reaguurders:
Wie 5 km fietsen veel vind of een drupje regen vreselijk ... watjes!
SyntaxError | 01-09-09 | 19:33
----------------------------

Tjonge.... ik zou bijna medelijden krijgen.....

Over stigmatiserende reacties gesproken.

--------------
Jee, wat een domme lutser ben je dan.
--------------
ik heb zo'n schijthekel aan mensen op een ligfiets. die horen niet op
de weg, veel te gevaarlijk voor andere en naast het feit dat ze slecht
kunnen sturenn zijn ze vaak nog onbeschoft ook.
--------------
Fietsen is voor lutsers.
--------------
Ligfietsers verschrikkelijk wat een irritante gasten. Zelfde categorie
als Nordic Walkers.
--------------
Hetzelfde geld eigenlijk voor voor ligfietsers, ook die zijn soms a-
sociaal, en komen uit onverwachte hoeken en gaten schieten.
--------------

Tja.... je kan zielig gaan praten over 'stigmatiserende opmerkingen'
of het gewoon met een korrel zout nemen. Dat doe ik in ieder geval bij
de sneue GS-reacties.

Quemo -heeft wel ècht medelijden met dat volk-

Gerard Poels

Sep 1, 2009, 2:55:30 PM9/1/09
to ligf...@googlegroups.com

Op 1 sep 2009, om 12:02 heeft Quemo het volgende geschreven:

> Één van de lutsers begint het trouwens wel een beetje te begrijpen:

Ik heb me werkelijk verbaasd over het nivo van veel van de reacties.
Niet alleen op mijn site maar ook op meerdere nieuws sites stonden
uitspraken waarvan ik dacht: "Watte???")
Niet dat ik de moeite neem om daar als maker van de site op te
reageren want mensen met zulke meningen zijn niet de moeite van mijn
energieverbruik waard.

Gelukkig is het merendeel van de reacties bevestigend en positief.

Het lijkt inderdaad dat als het woord ligfiets valt er snel sprake is
van vermoed evangelisme. Ik laat het daarom vaak onbenoemd tenzij men
er naar vraagt.
(Wel heb ik ter lering ende vermaak de nieuwe versie weerplaatjes en
de header voor het komende jaar voorzien van Ligfietsen inplaats van
de tot nu toe gebruikte bukkers ;-)

- - -
Gerard Poels
[ www.knurft.net ]