On 12 mei, 17:13, martin merkelbag <
merkel...@gmail.com> wrote:
> hij past.....(heb een 'gewone' voyager)
> moet je alleen wel alle stoelen verwijderen
> ook de bijrijders voorstoel!!!
> dit doe je door 5 moeren onder de stoelen te verwijderen en de stoel er uit
> te tillen
> ook moet je dat nog 2 stekkers loshalen
>
> hij kan dan diagonaal in de voyager
> als je een rijplank maakt rij je hem er zo in
>
> groet
>
> M
> (Q426)
Ten eerste welkom op de lijst. En welkom als collega Velomobielrijder.
Misschien ten overvloede: Met de zoekfunktie kun je veel achterhalen
wat eerder besproken is op deze lijst.
Altijd leuk om doorheen te spitten.
Ten tweede geeft niet als het een 'domme' vraag is. Er zijn alleen
domme antwoorden....
Wij kleppen hier graag over onze hobby en vervoer ook al is dat
herhaaldelijk. Dat is de essentie van een forum. Toch?
Ik zie dat je een oplossing op je vraag hebt gekregen. Prima.
Ik borduur even verder over velomobieltransport.
Vervoer van een velomobiel is op de meest vreemde manieren gedaan.
Uiteenlopend van op een fietskarretje achter een andere velomobiel
aan. Via: Achterin de kofferbak van elke afmeting auto al dan niet
uitstekend door openstaande deuren of ramen.
Aanhangers zijn ook populair, al dan niet met hulpstukken ergens
bovenop. Een geregeld staat er ook een velomobiel op het dak stoer
tegen de wind in gestroomlijnt te wezen.
Deze optie kost aanzienlijk veel brandstof over lange afstand. De
spanbanden kunnen ook tot gek makens toe brommen.
Beschadiging door deze (klapperende) spanbanden is bij elke vorm van
vervoer aanwezig.
Tot nu toe lijkt enkel vastsnoeren aan de 3 wielen (velg/band)
afdoende en veilig genoeg.
Hou daar ook rekening mee bij verstouwing in een auto. Hij mag niet
bewegen bij optrekken en afremmen voor de eigen veiligheid, maar kan
hiermee ook zichzelf beschadigen en doorslijten.
Ook de afdekdekens die kunnen glijden beschadigen op den duur de
gelcoat. (doffe plekken)
Met zekere trots, maar ook schaamte kan ik melden dat tot nu toe alle
schade aan al mijn fietsen altijd veroorzaakt zijn door het transport
of opslag en nooit door het fietsen zelf.
Tot slot nog een vermelding waard is de volgende oplossing van een
velomobilist (op dit moment onderweg vanuit Santiago de Compostella)
http://liggendlui.blogspot.com/search/label/hefframe
Zijn eerste grote rit naar het zuiden was zeer succesvol verlopen.
Zijn Saab verbruikt wel 1:10......met 120 km/uur, dat gaat niet met
een aanhanger.
www.velomobielonderdelen.nl heeft simpatie voor dit ontwerp, maar of
het voor prive gebruik wordt nagemaakt of in productie gaat komen is
mij onbekend.
Hij zal niet via deze lijst reageren, dus voor info moet je bij die
URL langs of zijn blog.
http://wimschermer.blogspot.com/2012/04/quest-hef-frame-in-productie.html
Brandweer - Wie gaat deze dakdrager te reproduceren voor verhuur? -
Quest