Jersey

Misschien wat laat maar hier zijn onze foto's van het raceweekeind op
Jersey.
http://picasaweb.google.nl/mldries2/RecumbentRacesJersey2224May2009#
Btw. ik heb mijn 'time of fame' genoeg gehad op zondag.
Ons aller Cherry (iedereen van de WK 2008 zal haar herinneren) was
omroepster en noemde elke keer mij naam als H@rry voorbij kwam.
Ik (H@rry dus) was de flying Dutchman!
Toen voorop rijdende H@rry het wegdek wat nader ging bestuderen in een
bocht was dat reden voor Keith Davis (ook met een M5 highracer)en
Adrian Setter op een Ratracer om te stoppen en wachten tot Ha@rry weer
overeind was gekrabbeld. Daarna werd de race pas afgemaakt! Dat noemen
de britten: Good Sportsmanship. Fantastisch!
Daar krijg ik een warm gevoel bij.
Keith is ondanks zijn drukke betrokkenheid bij het gebeuren als
marshal en organisator van dit weekeind wel 5 keer op zijn sokken naar
het ziekenhuis gerent (500 mtr verderop) om te kijken hoe het met
Harry ging.
Voor de prijsuitreiking vond men mij de aangewezen persoon om de 2e
prijs namens H@rry in ontvangst te nemen. Marjon was uiteraard bij
haar vriend nodig.
Als iemand handig is met Photoshop om mij weg te raderen en de persoon
van H@rry daar in de plaats te plakken, be my guest....
Behalve rontgenfoto's zijn er ook gewone foto's gemaakt van H@rry in
het ziekenhuis waar ik hem uiteraard zijn plak heb overhandigd.
Om onduidelijke redenen wou de Kissmiss mij niet de traditionele
beloning geven. Zou ze het geweten hebben van de
persoonsverwisseling? :-D

Ik heb hier nog wat meer linkjes gevonden:
Mooi filmpje van het towncriterium in St.Hilier die je een goed beeld
geeft van het parcours.
Aan het eind zijn wij pas te zien na de verkenning en een klein stukje
van de race zelf.
http://www.youtube.com/watch?v=CmWyVYlTOBQ&feature=related

Voor de race op zondag deden we nog even een geweldig interessante
tour met een officiële Jersey-gids.
Hier een stuk erover in zijn Blog.
http://www.thisisjersey.com/2009/06/01/arthurs-bike-blog-18/

De officiële uitslagen zijn u dan ook eindelijk bekend gemaakt.
Na een eindeloze lange discussie op het BHPC-forum (er moesten zelfs
filmpjes en foto's aan te pas komen!)
http://www.bhpc.org.uk/Data/Sites/1/archive/events/events09/jersey09.html

Bij elkaar hebben we een waanzinnig mooie tijd gehad daar op Jersey.
Een heerlijk fiets eiland met werkelijk fantastische mensen. Keith in
het bijzonder.
Als er een volgend jaar is (dat zit in de pen) verdient het een
grotere opkomst.
Niet om het winnen maar vooral het samen zijn en samen sporten met
geweldige mensen die de britten zijn.
Om niet te vergeten, het frequente pubbezoek met grote pinten lager en
bitter, de beachBBQ en het engelse ontbijt incl blackpudding!

Theo en Marloes

Op 7 juni 2009 17:03 schreef Theo van Goor <tvan...@kpnplanet.nl> het volgende:

Misschien wat laat maar hier zijn onze foto's van het raceweekeind  op
Jersey.

Ik heb o.a. wat foto's van het towncriterium waarin ik ten val kwam

Op de laatste foto lig ik nog ingeklikt in de pedalen (speedplay frog) op het asfalt en Keith steekt me (eveneens op een M5 highracer) voorzichtig voorbij, me ondertussen vragend of ik "allright" ben. Op zo'n moment voel je eigenlijk niet zoveel, gefocussed als je bent op het racen dus ik zeg "I'm okay" en zet de achtervolging op Keith in. Even later voegt Adrian op z'n Ratracer zich bij ons en hebben we een kopgroepje van drie. Adrain was in het begin aan de leiding, maar op een verraderlijke verkkersdrempel gevolgd door een bocht verloor hij de controlke en reed in de dranghekken, zonder overigens hier iets aan over te houden.
Ik voel wat nats langs m'n arm lopen en moet af en toe m'n arm strekken. Ik realiseer me dat de klap harder aangekomen is dan ik dacht, maar ben vastbesloten de race uit te rijden. Ik ben nu wel een stuk voorzichtiger in de bochten, waar ik eerder juist voorsprong wist te pakken. Op het rechte stuk is het steeds sprinten, want daar is eigenlijk de enige fatsoenlijke kans om in te halen. Adrain is de beste sprinter en haalt mij en Keith in. In zijn kielzog steek ik ook Keith voorbij en in deze volgorde rijden we naar de finish. Een heel spannend verloop en aan de uitingen van het publiek kun je zien dat men meeleeft. Na de finish zoek ik de medics op. Deze besluiten dat ik wat "stitches" nodig heb en na samen met Marjon enige uren wachten in het onderbezette ziekenhuis wordt ik behandeld. Keith rent een aantal malen heen en weer om te informeren hoe het met me gaat en of ik aan de prijsuitreiking deel kan nemen. Theo neemt deze taak van me over en later zet Marjon de prijswinnaars in het ziekenhuis gezamenlijk op de foto.

Inmiddels zijn we 3 weken, twee anti-bioticumkuren en veel pijnstillers verder. De kratervormige wond met de gehechte snee haaks erboven is nog steeds niet helemaal gesloten en de spieren in de bovenarm zijn pijnlijk en maar matig te belasten. Bewegen van elleboog en hand is gelukkig prima, dus het komt allemaal best weer in orde.. Dit akkefietje is voor mij wel definitief aanleiding om alleen nog met elleboogbeschermers te racen op een open fiets. Een opengehaalde elleboog heb ik vaker gehad, maar deze keer kwamen de pezen nogal dicht aan de oppervlakte. Adrian maakte vlak voor mij een behoorlijke smak in de dranghekken, maar hield daar dankzij deze bescherners niets aan over.

Bas Dekker

H@rry de Teervreter schreef onder andere het volgende:

> [...]
> kwamen de pezen nogal dicht aan de oppervlakte. Adrian maakte vlak voor
> mij een behoorlijke smak in de dranghekken, maar hield daar dankzij deze

Harry, ik wens je van harte beterschap en hoop op snel herstel en dat je er
maar geen blijvende dingen aan overhoud, met uitzondering dan van een
voortaan aangepast wedstrijdtenue.

Bas - ligt ook wel eens op het asfalt, maar dat is steevast omdat er een
torretje overheen kruipt dat weer vereeuwigd moet worden - Dekker

Jun 9, 2009, 4:42:45 PM6/9/09
to ligf...@googlegroups.com
Op 08-06-09 heeft Bas Dekker<dekk...@xs4all.nl> het volgende geschreven:

> Harry, ik wens je van harte beterschap en hoop op snel herstel en dat je er
> maar geen blijvende dingen aan overhoud, met uitzondering dan van een
> voortaan aangepast wedstrijdtenue.

Dank je Bas, voortaan schildpadden op mijn ellebogen of helemaal een
schild om me heen ;-)

De kracht in mijn rechterarm komt nu geleidelijk aan weer terug.
Vandaag kon ik me voor het eerst weer zelfstandig uit de Quest omhoog
drukken en een trainingsrondje maken. Ik zat al te denken aan de
oplossing van een andere Questrijder: monteren van profielen net voor
de brug, zodat ik niet puur met de kracht van de armen mezelf omhoog
moet drukken maar me ook met de benen af kan zetten. Ik kan mijn
voeten niet op de brug zetten omdat mijn knieen de neus raken. Knap
frustrerend, niet kunnen Questen alleen omdat je niet uit kunt
stappen.

H@rry.

wtv.nl

Dag Harry,

ook ik wil je van harte een voorspoedig verder herstel toewensen!
Overigens heb je daarginds in Jersey een heel knappe prestatie
neergezet!

't Zou niet de eerste keer zijn dat een dergelijk ongelukkig voorval
leidt tot het daadwerkelijk verbeteren van een produkt, in dit geval
zoals je zelf schrijft: "monteren van profielen net voor de brug,
zodat ik niet puur met de kracht van de armen mezelf omhoog moet
drukken maar me ook met de benen af kan zetten".

'k Realiseer mij dat ik dit heel gewoon vind in m'n WAW, uitstappen
door eerst opdrukken met m'n benen vanaf een verhoogd
versterkingsprofiel in de bodem (gemaakt van carbon/kevlar/expoxy
composiet) en pas het laatste stukje opdrukken met de armen. 'k Kan me
zelfs voorstellen dat je voor Quest en/of Mango een retro-fit kit
ontwikkelt en aanbiedt, als daarvoor belangstelling zou bestaan, en
dat een dergelijke vorziening standaard wordt ingebouwd in nieuwe
velomobielen.

powerburt

On 9 jun, 22:42, Harry Lieben <harrylie...@gmail.com> wrote:
> Op 08-06-09 heeft Bas Dekker<dekker...@xs4all.nl> het volgende geschreven:
Dag Harry,

Verdere beterschap gewenst met je elleboog. Vanaf de highracer val je
ook wat hoger dan van een lage racer. Ik ben touwens die Questrijder
van dat "uitstapgootje". Je zet je hakkken in het alu U-profiel welke
aan en voor de middenbrug is vast gezet met 4 boutjes en uitstappen
gaat een heel stuk makkelijker omdat je de beenspieren het eerste
moeilijker deel van het uitstappen het werk laat doen en het laatste
deel werken je armspieren meer mee. Dit zou voor veel meer Quest en
Mango rijders het uitstappen vergemakkelijken.

Groet,

Bert H.